سئومقالات وب

چگونه به هنگام نیاز، استراتژی های سئوی خود را تغییر دهیم؟

کار کردن به عنوان یک سئوکار، شما را ملزم می کند خود را با تغییراتی که در حوزه سئو رخ می دهد همتراز و هماهنگ کنید.  شما باید بتوانید اطلاعات کلیدی در مورد به روزرسانی های و تغییراتی که در آن ایجاد می شود را درک  نمایید. معمولا به روز بودن با تغییراتی که در حوزه سئو رخ می دهد چندان هم ساده نیست. حالا سوال اینجاست که چگونه می توان مطمئن شد که بر روی ترافیک با کیفیتی تمرکز کرده اید؟ چگونه می توان فهمید ترافیک ورودی به سایت به توسعه و رشد برند کمک می کند؟ در برخی از مواقع، مجبور هستید های سئوی خود را بر حسب شرایطی که وجود دارد تغییر دهید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. استراتژی سئوی خود را با استراتژی های کسب وکار همتراز کنید:

سایت SimilarWeb تصمیم گرفته بود استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهد. این شرکت به جای اینکه مخاطبان فعلی خود را هدف قرار دهد،  تصمیم گرفت مخاطبان شرکتی را هدف قرار دهد. این موضوع بدین معنا بود که به جای هدف قرار دادن طیف وسیعی از مخاطبان، هدف آن ها  مخاطبان خاصی بود که رقابت بالا  و حجم کمتری داشتند. به همین خاطر، این افراد مجبور بودند استراتژی های سئوی خود را با شرایط جدید وفق دهند. این موضوع ممکن است برای هر شرکتی رخ دهد. اگر  استراتژی های کسب وکار خود را تغییر اید باید استراتژی های سئو را بر حسب آن تغییر دهید.

  1. با مدیر / استراتژی در سازمان خود همکاری کنید:

کار کردن با مدیر محصول به شما کمک می کند فهرستی از ایتم های عملیاتی را که برای درک بهتر اهداف طولانی مدت سازمان نیاز است را تولید کنید. گزینه ایده آل این است که بر روی های مهم همچون دید شرکت، حوزه رقابتی و مخاطبان هدف تمرکز نمایید. به طور خاص باید انرژی بازاریابی خود را بر روی پژوهش دوباره و موارد زیر اختصاص دهید:

  • GEO- باید بدانید چه کشورها و زبان هایی برای محصولات شما ارزشمند هستند. این موضوع را می توان با تجزیه و تحلیل تعداد فروش ها، سرنخ ها و درآمد احتمالی تعیین کرد.
  • صنایع- مرحله دوم تعریف صنایعی است که باید بر روی آن تمرکز داشته باشید. این صنایع ممکن است هر چیزی از تجارت الکترونیک گرفته یا بیمه و فراتر از آن باشد.
  • مخاطبان/پرسوناها- بازار کاری خود را با دقت کاوش کنید تا بتوانید مخاطبانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند را شناسایی نمایید.
  • فهرستی از گروه/قالب های که می خواهید هدف قرار دهید را تهیه نمایید.
  • دانش خود در مورد رقبا را به روزرسانی کنید و گزارش تازه ای در مورد هوش رقابتی ایجاد نمایید که نه تنها شامل رقبای اصلی است بلکه رهبران صنعت موجود را نیز شامل می شود. اینکار می تواند ایده های جدیدی ارائه کند و به توسعه استراتژی های تازه کمک کند.
  1. پژوهش تازه ای بر روی کلمات کلیدی انجام دهید:

بعد از اینکه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کردید و آن را با استراتژی های جدید شرکت همتراز نمودید، باید پژوهش تازه ای بر روی کلمات کلیدی مورد نیاز انجام دهید.  توصیه می کنم کار خود را با فهرست به روز شده از رقبا آغاز کنید. ببینید این افراد چقدر ترافیک دریافت می کنند و از چه کلمات کلیدی بهره مند می شوند. برای اینکار می توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

  • SEMrush
  • Moz Keyword Explorer
  • Sistrix
  • SimilarWeb

بعد از اینکه فهرست کلمات کلیدی که رقبا مورد استفاده قرار می دهند را شناسایی کردید، باید از ابزار دیگری برای تولید ایده های بیشتر استفاده کنید. برای انجام اینکار می توانید از Keyword Explorer استفاده نمایید. این ابزار نه تنها زوایای جدیدی از استراتژی های کلمات کلیدی را در اختیارتان قرار می دهد بلکه به گروه بندی این کلمات نیز کمک می کند. سپس تمامی کلمات مرتبط را بر اساس موضوع، و حجم جستجو فیلتر کنید.  کلمات کلیدی را بر حسب احتمال کسب رتبه در موتورهای جستجو به بخش های مختلف تقسیم بندی نمایید. در ابزار Keyword Explorer، می توانید اینکار را با تجزیه و تحلیل Opportunity score انجام دهید. همچنین می توانید حجم کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دهید و رتبه فعلی شان را در نتایج جستجو ارزیابی نمایید. حالا شما فهرست بزرگ و جذابی از کلمات کلیدی را دارید که بر اساس گروه ها، حجم و فرصت ها سازمان دهی شده است. در این مرحله می توانید نقشه برداری از کلمات کلیدی را آغاز کنید تا بتوانید این کلمات را در سایت خود بگنجانید.  اطمینان حاصل نمایید که تمامی صفحات سایت کلمات کلیدی را در عنوان، توضیحات، H1 و H2 دارند.

  1. بر روی ترافیک مرتبط تمرکز کنید:

در گذشته، فرضیات مختلفی در مورد رتبه بندی سئو وجود داشت. رایج ترین فرضیه این بود: جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت باعث افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو می شود.  با اینحال، سئوی خوب به ما نشان داده است که شرایط واقعی از چنین فرضیه ای دور است.

بهبود  کیفیت ترافیک ورودی به سایت می تواند رتبه بندی آن را بهبود ببخشد. به عنوان مثال سایت SimilarWeb، تصمیم گرفته بود بیشتر ترافیک نامرتبطی که وارد سایت می شود را از ترافیک کلی سئو حذف کند.  آن ها برای انجام اینکار دلایل خاص خود را داشتند. ترافیک نامرتبط به شرایط زیر می انجامد:

  • ارزشی برای کسب وکار ندارد
  • بالایی دارد
  • بازدید از صفحه پایینی به ازای هر کاربر ایجاد می کند
  • محتوایی را نشان می دهد که به کسب وکار مرتبط نیست. هدف گوگل، کامل کردن وظایف جستجو کنندگان و فراهم نمودن بهترین نتایج برای کوئری های آن هاست. بنابراین اگر شما بر روی سایت خود محتوایی داشته باشید که خوبی ندارد، نرخ کلیک، بونس ریت، زمان سپری شده بر روی سایت و سایر موارد مرتبط با آن باید حذف شود.

نتیجه گیری:

تغییر در استراتژی های شرکت می تواند فرصت خارق العاده ای را برای مدیران سئو فراهم آورد تا بتوانند وضعیت فعلی تلاش های خود را مورد بررسی قرار دهند.  با شناسایی حوزه هایی که به درستی کار نمی کند می توانید خود را با دانش مورد نیاز برای ایجاد استراتژی های جدید مجهز کنید. اینکار به جذب ترافیکی منجر می شود که مرتبط به سایت و محتوای آن است.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن