بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۴ استراتژی بازاریابی که قبل از استخدام شرکت بازاریابی می توانید مورد استفاده قرار دهید

بیشتر شرکت ها به احتمال زیاد می دانند که دیجیتال می تواند یک ابزار قدرتمند برای کسب سرنخ باشد اما با وجود فناوری های زیادی که وجود دارد و پیچیدگی هایی که در این زمینه دیده می شود،  افراد تلاش می کنند بازاریابی محصولات یا خدمات خود را به یک شرکت متخصص بسپارند. مشکل اینجاست که اگر به شرکت بازاریابی دسترسی نداشته باشید، نمی توانید خودتان کاری انجام دهید و مجبور خواهید بود استفاده از این ابزار قدرتمند را به تعویق بیندازید. بدتر از همه این است که شرکتی را استخدام کنید و  ندانید این افراد واقعا چه کاری برایتان انجام می دهند و در حال تولید چه چیزی هستند. ۴  استراتژی بازاریابی وجود دارد که کارآفرینان قبل از استخدام شرکت بازاریابی می توانند خودشان انجام دهند. با تسلط یافتن بر این استراتژی ها، افراد می توانند خیلی زود از مزایای بازاریابی دیجیتال بهره مند شوند  و از شاخص های عملکرد کلیدی آگاه گردند و از آن  ها برای رشد شان استفاده نمایند. شما می توانید با انجام چنین استراتژی هایی،  از مزایای بازاریابی دیجیتال بهره مند شوید و اگر لازم بود بعدا کار را به یک شرکت متخصص بسپارید. در این مقاله همراه ایده باشید تا چهار استراتژی بازاریابی که می توانید خودتان در شرکت انجام دهید را با هم مرور کنیم.

  1. داده های خود را درک کنید:

سیستم های بازاریابی دیجیتال داده های زیادی تولید می کنند و  خواندن گزارش های پیچیده ای که از طریق بیشتر سیستم ها  تولید می شود کمی دشوار و البته خسته کننده است. اگر واقعا می خواهید بدانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است، می توانید کار خود را با ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس آغاز کنید.  این ابزارها ممکن است توسط توسعه دهنده بر روی سایت شده باشد تا آمارهای کلیدی را در مورد سایت جمع آوری کند. به دنبال گزارش هایی در مورد ترافیک سایت باشید و ترافیک را بر اساس منبع مورد بررسی قرار دهید و ببینید چند نفر از بازدیدکنندگان از منابعی همچون ارجاعات، جستجوی طبیعی، تبلیغات یا سایر موارد به دست آمده اند. همچنین باید اهدافی همچون پیگیری نرخ تبدیل را در گوگل آنالیتیکس تنظیم و راه اندازی کنید تا بتوانید تعداد سرنخ ها یا فروشی که از هر منبع به دست آمده است را شناسایی نمایید.

  1. بر روی اهداف خود( ترافیک، فروش یا تولید سرنخ) تمرکز داشته باشید:

بعد از اینکه موقعیت فعلی خود را درک کردید، می توانید اهدافی که برای بهبود این شرایط نیاز دارید را تنظیم کنید. همانطور که می دانید تکنیک های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارد که  به شما کمک می کند. به عنوان مثال بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، بهینه سازی سایت و تست A/B را می توان در این شرایط به کار برد. اما اگر می خواهید اینکار را خودتان انجام دهید بر روی اهداف ساده ای همچون جذب ترافیک ، سرنخ / تمرکز داشته باشید. شما می توانید کار خود را با اضافه کردن Call to action به صفحه اصلی یا صفحه فرود آغاز کنید. این تکنیک به بازدیدکنندگان کمک می کند اطلاعات تماس خود را به راحتی در اختیار شما بگذارند. با تگ کردن سرنخ به عنوان تبدیل در گوگل آنالیتیکس، می توانید نقاط بین تلاش های بازاریابی، بازدید ها و سرنخ ها را به هم متصل کنید.

  1. کمپین های ساده بازاریابی را امتحان کنید:

اگر منابع مالی زیادی ندارید می توانید بر روی کمپین های ساده تمرکز کنید که قادرند  ترافیک و سرنخ خوبی به سمت سایت جذب کنند. به نظر من، ساده ترین و اسان ترین کمپین ها برای شروع کار، کمپین های ی هستند.  شما می توانید از کمپین های ساده تبلیغاتی که توسط گوگل، لینکداین  و فیس بوک مدیریت می شود نیز استفاده کنید. هر کدام از این ابزارها قدرتمند و بسیار پیچیده هستند اما می توان کار را با ساده ترین ف از آن ها آغاز کرد.  فقط به خاطر داشته باشید که این کمپین ها خود به خود اجرا نمی شوند. پس باید هر از چندگاهی آن ها را چک کنید تا ببینید به درستی کار می کنند یا خیر.

  1. کمی کمک بگیرید:

حتی اگر می خواهید کمپین های بازاریابی را خودتان اجرا کنید باز هم می توانید از سایر افراد کمک بگیرید. اگر می توانید فعالیت هایی همچون ، تولید ویدئو، طراحی های گرافیکی و سایر موارد را به فرد دیگری بسپارید پس لازم نیست خودتان در این حوزه ها متخصص باشید. سایت های بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند به متخصصان دسترسی داشته باشید. اگر کمی هزینه کنید می توانید فرآیند کار و پیشرفت آن را تسریع نمایید.

به کمک این استراتژی ها شما می توانید بازاریابی و تلاش های مرتبط با آن را چند سالی خودتان انجام دهید و بعد از رشد کسب وکارتان آن را به شرکت های متخصص بسپارید.  تیم جدید می تواند سایت بزرگ تری ایجاد کند، محتوای بیشتری تولید نماید و به کمک کانال های متعدد کمپین های بزرگ تری را اجرا کند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن