مدیریت سرورمقالات وب

چگونه بهترین سرور اختصاصی را انتخاب کنیم؟

در طول چند سال گذشته شاهد تغییرات بزرگی در حوزه  فناوری اطلاعات بوده ایم. گزینه ها و شرکت های متعددی هستند که های اختصاصی را برای کسب وکار شما ارائه می کنند. در چنین شرایطی بررسی های کسب وکار و انتخاب یک گزینه مناسب برای آن می تواند دشوار و البته خسته کننده باشد. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای انتخاب بهترین سرور اختصاصی بیان نماییم. پس همراه وب باشید.

:

سیستم عامل اولین چیزی است که قبل از خرید سرور اختصاصی باید به آن توجه کنید. دو نوع سیستم عامل برای انتخاب خواهید داشت که یکی از آن ها ویندوز و دیگری لینوکس است. سرورهای ویندوز مایکروسافت در میان کسب وکارها از محبوبیت خوبی برخوردارند زیرا افراد با این سیستم عامل از قبل آشنا هستند و ان را بر روی رایانه های شخصی شان دارند. از سوی دیگر لینوکس نیز یکی از انتخاب های محبوب در میان افراد است. لینوکس که از یونیکس نشئت گرفته یکی از سرورهای محبوب است و می تواند ی متعددی برای شما داشته باشد.  این سیستم عامل کاملا با سیستم عامل ویندوز متفاوت است. به همین خاطر اگر قصد دارید از سرور اختصاصی با سیستم عامل لینوکس استفاده کنید باید مطمئن شوید که حوصله یادگیری آن را دارید . در غیر اینصورت باید مدیریت آن را به شرکت ما بسپارید.

سیستم عامل لینوکس به خاطر قابل اعتماد بودن، سرعت و امنیتش در میان افراد محبوب و شناخته شده است.  ویندوز در آن سوی طیف، انعطاف پذیری و قدرت بسیار زیادی دارد. هر دو سیستم عامل برای سایت های کوچک و با اندازه متوسط عالی هستند. با اینحال ویندوز  کمی گران قیمت تر از لینوکس است و تفاوت چندانی با آن ندارد. انتخابی که شما بر اساس سیستم عامل انجام می دهید باید بر اساس راحتی کار با آن باشد. ببینید با کدام سیستم عامل راحت هستید و آن را انتخاب کنید. یکی از موارد دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که اگر در حال حاضر سایت دارید، باید در انتخاب خود کمی دقت کنید. اگر از کدهای ASP یا دات نت بر روی سایت فعلی خود استفاده می کنید سرور جدید باید سیستم عامل ویندوز داشته باشد. لینوکس از این فناوری ها نمی کند.  با اینحال اگر چالش را دوست دارید و از تغییر نمی ترسید می توانید کل سایت را به تغییر دهید. اینکار نیازمند صرف زمان و هزینه است.  اگر از فلش یا سایر مالتی مدیاها استفاده می کنید ویندوز انتخاب بهتری برایتان خواهد بود. از سوی دیگر اگر سایت فعلی تان از PHP یا RPEL استفاده می کند می توانید از سیستم عامل لینوکس بهره ببرید.  اگر سایت شما بر پایه HTML است و پایگاه داده ای ندارد لینوکس برایتان بهتر خواهد بود.

 

این مقاله را هم بخوانید: چگونه از سرور اختصاصی بیشترین استفاده را ببریم؟

 

سخت افزارها:

نکته دیگری که به هنگام خرید سرور اختصاصی باید مدنظر داشته باشید، بررسی پردازنده و رم است. متغیرهای زیادی برای این انتخاب وجود دارد.  همین امر باعث می شود تشخیص میان این دو کمی دشوار باشد. اگر می خواهید انتخاب خوبی داشته باشید باید بدانید سایتتان چقدر ترافیک دارد و به چه قدرتی نیاز خواهد داشت. به عنوان مثال اگر سایت شلوغی دارید که های قدرت گرفته از دات نت را اجرا می کند و همه صفحات به طور پویا از پایگاه داده SQL Server تولید می گردد پس به رم و پردازنده زیادی نیاز خواهید داشت.  از سوی دیگر اگر سایت استاتیک و کوچکی دارید به پردازنده و رم زیادی نیاز ندارید. همه این موارد به سایتی که دارید بستگی خواهد داشت.

 پهنای باند:

پهنای باند یکی دیگر از هزینه هایی است که به هنگام انتخاب سرور اختصاصی باید مدنظر قرار گیرد. این گزینه مقدار داده ای که به سرور می رسد را کنترل می کند.  سایتی که مالتی مدیای زیادی دارد یا از نمودارها و تصاویر حجیم استفاده می کند باید هزینه بیشتری برای پهنای باند در نظر داشته باشد. اگر پهنای باند زیادی دارید باید شرکتی را پیدا کنید که این پهنای باند را در اختیار شما قرار می دهد. حتی اگر سرور اختصاصی بخرید، باز هم ممکن است سایت شما تقاضای زیادی داشته باشد و همین امر باعث کاهش آن گردد. بهترین کار این است که با شرکت تماس بگیرید و در مورد نیازهای سایت خود بحث کنید.

 

حتما بخوانید: چه زمانی باید هاست خود را به سرور اختصاصی ارتقاء دهیم؟

 

 دانش شما:

یکی از مواردی که باید مدنظر داشته باشید دانشی است که برای تنظیم و راه اندازی سرور خواهید داشت. آیا می توانید یک سرور اختصاصی را مدیریت کنید؟ دانش اینکار را دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است پس نیازی به سرور اختصاصی مدیریت شده ندارید. اما اگر دانش مدیریت سرور را ندارید بهتر است از گزینه های مدیریت شده استفاده نمایید. شرکت ما می تواند سرور شما را مدیریت کند و از آن نگهداری نماید. به عنوان مثال اگر دوست داشتید تغییراتی را انجام دهید کافیست با شرکت تماس بگیرید تا تغییر مدنظر اعمال گردد. این نوع سرور هزینه اضافی برایتان خواهد داشت اما استرس  و نگرانی را از شما دور می کند.  اگر خودتان مهارت کافی دارید یا می خواهید کار با سرور را یاد بگیرید می توانید همین امروز سرور اختصاصی خود را سفارش دهید و کار را شروع کنید.  موارد متعددی را باید مدنظر داشته باشید. اولا سرور اختصاصی الزاما گزینه ارزانی نیست. همه ما به خوبی می دانیم که هزینه  خرید سرور اختصاصی از سایر گزینه های هاست بالاتر است.  به همین خاطر باید هزینه و زمان کافی برای مدیریت آن داشته باشید.  مدیریت و نگهداری سرور کاملا بر عهده شماست. اگر به دنبال افزایش امنیت و انعطاف پذیری سایت خود هستید بهتر است از گزینه های مدیریت شده بهره ببرید.

 فضای ذخیره سازی:

شما باید بدانید برای سایت خود به چه فضای ذخیره سازی نیاز دارید. گزینه های مختلفی برای انتخاب هارد دیسک وجود دارد. معمولا RAID در میان افراد محبوب تر است زیرا اگر مشکلی در سخت افزار وجود داشته باشد، می توان از mirror copying استفاده کرد.

 امنیت:

قبل از انتخاب سرور اختصاصی، باید سوالاتی را در مورد دسترسی به داده ها، سخت افزار، محافظت از فایل و حریم خصوصی داده ها بپرسید:

  • آیا افراد تایید صلاحیت نشده می توانند وارد دیتاسنتر شوند؟
  • حمله رها چگونه پاسخ داده می شود؟
  • اگر سرور از کار بیفتد، داده ها همچنان امن خواهند بود؟
  • اگر بلایای طبیعی وجود داشته باشد چه اتفاقی رخ می دهد؟
  • آیا محافظت از داده ها تضمین می شود؟
  • چگونه می توان داده ها را بازیابی کرد؟

قبل از هر کاری، نیازهای خود را بررسی کنید و بر اساس مواردی که در این مقاله بیان کردیم بهترین سرور اختصاصی را برای خود انتخاب نمایید. اگر سوالی داشتید با شرکت ما تماس بگیرید.

هنوز سرور اختصاصی تهیه نکرده اید؟ همینک سفارش دهید
Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن