سئومقالات وب

چگونه بر چالش های سئو غلبه کنیم؟

از زمان پیدایش موتورهای جستجو، اهمیت نیز افزایش پیدا کرده است.  هر کسب وکاری باید بتواند فعالیت های خود را به افراد نشان دهد. این در حالیست که رسیدن به مخاطبین درست نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  ایا کسب وکاری هست که دوست نداشته باشد در صفحه اول موتورهای جستجویی همچون گوگل یافت شود؟ قطعا خیر. با اینحال، فرایند سئو با به روزرسانی الگوریتم های گوگل در حال تغییر است. برای اینکه بتوان کسب وکار موجود را در میان متمایز کرد، باید چالش هایی که در این صنعت وجود دارد را درک نمود. در این مقاله قصد داریم به چالش های سئو بپردازیم و ببینیم چگونه می توانیم بر این چالش ها غلبه کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 استفاده از تمامی کلمات کلیدی:

از همان روزهای اول، گوگل بیان کرده بود که  استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند اسیب جدی به سایت وارد کند.  با اینحال یکی از ترفندهای موجود برای استفاده از این تاکتیک کلاه سیاه، پر کردن  توضیحات متا و هدرها با کلمات کلیدی بود که سایت مدنظر داشت.  بهتر است یک لحظه به این موضوع فکر کنید: برای یی که نیاز دارید وارد گوگل می شوید و عبارت یا کلمه خود را تایپ می کنید. ترجیح می دهید بر روی لینک هایی کلیک کنید که توضیحات متای آن ها در برگیرنده کنسرت زنده،کنسرت، کنسرت در پارک است یا ترجیح می دهید بر روی لینکی کلیک  کنید که در آن عبارت کنسرت زنده در پارک در طول بهار وجود دارد؟

تا به امروز هیچ کس نتوانسته است به طور دقیق، چگالی عالی برای کلمات کلیدی را پیدا کند.  اگر صفحات  یا توضیحات متای خود را با کلیدواژه های بسیار پر کنید با خطر جریمه شدن مواجه خواهید شد.  خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توانید با چنین چالشی برخورد کنید؟ اصولا کسب وکارها تلاش می کنند ی را ایجاد نمایند و افراد را برای کلیک بر روی آن تشویق کنند. سعی کنید پیام خود را طبیعی تر بنویسید و کمتر بر روی کلیدواژه های خام تمرکز کنید.

 ساخت صفحات منحصر به برای هر کلیدواژه:

یکی از تاکتیک های اسپمی که در مورد کلیدواژه ها انجام می شود، اختصاص یک صفحه واحد به نوع خاصی از کلیدواژه است.  اگرچه این تاکتیک برای چند وقت کارساز و موثر بود اما در حال حاضر نمی تواند کمکی به شما بکند. به لطف به روزرسانی های گوگل همچون مرغ مگس خوار، موتورهای جستجو رویکردی را اتخاذ کرده اند که قادر است  بیشتر بر روی انطباق موضوعات کار کند. به همین خاطر شما نمی توانید یک صفحه جداگانه برای هر کلیدواژه داشته باشید.  منظور ما این نیست که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط مفید نیست. این روزها یافتن مواردی که نیاز داریم بدون کمک کلیدواژه ها ممکن نخواهد بود. با اینحال باید بر روی ارائه محتوای ارزشمند تمرکز کنید. محتوای با کیفیت در سایت، نیازمند استراتژی واضحی برای کلمات کلیدی است. انجام اینکار برای کسب وکارهایی که ات مشابهی ارائه می کنند و نیازمند توضیحات متنوع نیستند کمی دشوار است.  در این شرایط نمی توانیداز گزینه کپی و پیست استفاده کنید زیرا گوگل آن را به عنوان محتوای تکراری می شناسد و شما را جریمه می کند. هر صفحه ای که در سایت خود دارید باید محتوای منحصر به فرد خود را داشته باشد. کلمات کلیدی را به طور هوشمندانه در محتوا، سرتیتر، عنوان صفحه و توضیحات متا بگنجانید.  اگر جزو کسب وکارهایی هستید که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، می توانید محصولات مشابه را در یک صفحه واحد  ترکیب کنید. اینکار در منابع و زمان شما صرفه جویی می کند و از بروز جریمه های گوگل نیز پیشگیری می نماید.

 استفاده نکردن از رسانه های اجتماعی در استراتژی سئو:

این  موضوع جزو موضوعات داغ این روزها محسوب می شود. ایا معیارهای رسانه اجتماعی همچون اشتراک ها و ، بر روی رتبه بندی در موتورهای جستجو تاثیر دارند؟   پاسخ یک مقاله به این سوال مثبت و پاسخ مقاله دیگر منفی است. خوب حالا چه کاری می توان انجام داد؟  با اینکه اشتراک های رسانه اجتماعی ممکن است تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی نداشته باشد اما پروفایل شما در این رسانه ها قطعا بر روی محتوای نتایج شما در موتورهای جستجو تاثیر خواهد داشت. از بک لینک های معتبر تا اشتراک گذاری ویروسی پست های وبلاگ، رسانه های اجتماعی می توانند برای برندها مفید و موثر باشند. این موضوع بدین معنی است که بازاریابان نباید ارزش و تاثیر رسانه های اجتماعی بر روی سئو را نادیده بگیرند. به همین خاطر حضور مستحکم در رسانه های اجتماعی برای استراتژی سئوی شما بسیار مهم است. متاسفانه بیشتر بازاریابان نمی توانند  این دو موضوع را با هم ترکیب کنند. انجام چنین کاری دشوار نیست.  اگر می خواهید پروفایل بک لینک طبیعی داشته باشید، در کانال های اجتماعی مختلف که کاربرانتان در آن حضور دارند فعال باشید.سعی کنید های خود را در فیس بوک، توییتر و سایر رسانه هایی که به کسب وکارتان مرتبط هستند را افزایش دهید.  سعی کنید از رسانه های اجتماعی استفاده کنید که کیفیت خوبی دارند. اگر اکانتی را ایجاد کرده اید در آن فعال باشید.

 نادیده گرفتن قدرت موبایل:

همه ما این موضوع را می دانیم که موبایل برای کاربران امروزی از اهمیت  ویژه ای برخوردار است. اما آیا سایت ما این موضوع را به درستی منعکس می کند؟ زمانی که صحبت از به میان می اید، دو فاکتور اصلی باید مدنظر قرار گیرد:

  • کاربران موبایلی که به شیوه  متفاوتی با کاربران غیر موبایلی با محتوا تعامل دارند
  • جستجوکنندگان کلمات کلیدی بر روی دسکتاپ و موبایل متفاوت با هم هستند و به همین خاطر باید سایت  و محتوا برای آن ها بهینه سازی شود.

از فونت های خوب برای بدنه محتوای خود استفاده کنید تا کاربران موبایلی برای دیدن آن مجبور به زوم کردن نباشند. سرتیتر محتوای خود را خیلی بزرگ انتخاب نکنید. زیرا اینکار باعث می شود متن سرتیتر کل صفحه موبایل را بگیرد. از فضای سفید کافی در محتوای خود استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که نمی توانید محتوای خود را بر اساس جستجوهای سنتی بهینه سازی کنید. به جستجوهایی که بر روی موبایل انجام می شود نیز فکر کنید. مثلا:

  • عبارات مکالمه ای
  • سوالات
  • جملات کامل

نادیده گرفتن سئوی محلی:

تحقیق انجام شده توسط گوگل نشان می دهد از هر پنج مشتری یک نفر، جستجوی محلی را بر روی موتور جستجوی خود در موبایل انجام می دهد. علاوه بر این، ۱۸ درصد از افرادی که جستجوی محلی را انجام می دهند به خرید نیز می پردازند. این آمار و ارقام نشان می دهد که سئوی محلی برای بازاریابی بسیار مهم است. هنوز هم کسب و کارهای زیادی وجود دارد که اهمیت این موضوع را نادیده می گیرند. بهینه سازی برای جستجوی محلی  می تواند دشوار باشد.  اگر بتوانید فاکتورهای اصلی که در رتبه بندی محلی دارد را درک کنید قادر خواهید بود خود را در میان رقبا متمایز سازید. سه فاکتور اصلی وجود دارد که بر روی سئوی محلی تاثیر می گذارند:

  • مرتبط بودن
  • مسافت
  • برتری: اگر کسب وکار شما به صورت آفلاین به خوبی شناخته شده باشد، گوگل این موضوع را مدنظر قرار می دهد.

بهتر است اطلاعات خود را در گوگل مای بیزینس به طور کامل پر کنید.

 تکیه کردن تنها بر روی جستجو:

سئو به طور مکرر تغییر می کند و کار کردن بر روی ان کمی دشوار است.  حتی اگر تمامی اصول را بدانید و خود را با به روزرسانی ها منطبق سازید باز هم نمی توانید به طور کامل از این گزینه استفاده کنید. خوب حالا سوال اینجاست که بازاریابان چه کاری می توانند انجام دهند؟ از نام دامنه خود برای بهینه سازی برند استفاده کنید. همه ما اهمیت انتخاب نام دامنه درست را که به راحتی در یاد می ماند را می دانیم. بیشتر برندهای بزرگ دنیا از این گزینه به نفع خود استفاده می کنند. سازمان هایی که از پسوند .brand  یا  نام دامنه برند شده برای سایت خود استفاده می کنند می توانند از این گزینه برای قرار دادن نام خود نیز بهره ببرند.  با سرمایه گذاری بر روی نام برند می توانید بهینه سازی در موتورهای جستجو را به شیوه زیر تحت تاثیر قرار دهید:

  • جذب ترافیک مستقیم
  • گوگل آن را به طور  غیر مستقیم در الگوریتم خود قرار می دهد
  • این گزینه لینک بهتری از محتوای غیر برند دریافت می کند.

لازم نیست برای سئو کردن سایت خود هزینه گزافی به متخصصان این حوزه بپردازید. خود را با به روزرسانی ها هماهنگ سازید و نکاتی که از طرف گوگل بیان می شود را مدنظر قرار دهید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن