سئومقالات وب

بهترین تمرینات برای بهینه سازی انکرتکست

انجام دادن فرایند برای هر مشتری، به معنای کسب بیشترین مزایا از هر لینکی است که به دست  می اید. انکرتکست عنصر مهمی است که  پتانسیل هر لینک را اشکار می کند.  همین امر باعث شده است قوانینی را برای استفاده از انکرتکست ها ایجاد نماید. اولین به روزرسانی پنگوئن گوگل در سال ۲۰۱۲ بیان کرد که افراد دیگر نمی توانند از روش بهینه سازی بیش از حد در انکرتکست های خود استفاده کنند. در طول ۵ سال گذشته، بهترین تمرینات برای بهینه سازی انکرتکست ها دچار تحول زیادی شده است. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم بهترین تمرینات مرتبط با بهینه سازی انکرتکست ها را در سال جدید با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

انکرتکست و الگوریتم پنگوئن گوگل:

انتشار الگوریتم پنگوئن ۱٫۰ در آوریل سال ۲۰۱۲ تغییرات زیادی در نتایج  ایجاد کرد و حدود ۳ درصد از کوئری های جستجو شده به انگلیسی، آلمانی، عربی، چینی و سایر زبان ها را تحت تاثیر خود قرار داد.  از آن زمان به بعد، حداقل ۵ به روزرسانی بزرگ در این الگوریتم ایجاد شد:

  • پنگوئن ۱٫۱- ماه می سال ۲۰۱۲
  • پنگوئن ۱٫۲- ماه اکتبر سال ۲۰۱۲
  • پنگوئن ۲٫۰- ماه می سال ۲۰۱۳
  • پنگوئن ۲٫۱- ماه اکتبر سال ۲۰۱۳
  • پنگوئن ۳٫۱- ماه اکتبر سال ۲۰۱
  • پنگوئن ۴٫۰- ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶

از آنجایی که گوگل به روزرسانی های مرتبط با این الگوریتم را به صورت دوره ای منتشر می کرد، برخی از سئوکاران و بازاریابان از خلاء موجود به نفع خود استفاده می کردند و تلاش می کردند نتایج سئو را با تمرینات سئوی کلاه خاکستری در زمینه انکرتکست ها از آنِ خود کنند.  به همین خاطر بعد از به روزرسانی های پنگوئن دچار جریمه گوگل می شدند. زمانی که صحبت از ارتباط بین انکرتکست و به روزرسانی های الگوریتم پنگوئن به میان می اید یک قانون کلی هست که باید مدنظر قرار گیرد:

راهنمایی های گوگل را دنبال کنید و از بهینه سازی بیش از حد انکرتکست های خود بپرهیزید.

طبقه بندی های بزرگ انکرتکست:

قبل از اینکه بخواهیم نکات خاصی را در مورد بهینه سازی انکرتکست بیان کنیم اجازه دهید طبقه بندی های بزرگ این گزینه را با هم مرور نماییم:

  • مرتبط با برند- نام برند شما با لینکی که بر روی آن قرار می گیرد.
  • انکر تکست عریان- آدرس سایت با لینکی که به آن اشاره می کند.
  • نام سایت- آدرس سایت با انکرتکستی که به عنوان com نوشته می شود.
  • عنوان صفحه یا پست ی- انکرتکست عنوان صفحه با لینکی بر روی آن
  • کلمه کلیدی با انطباق دقیق- کلمه کلیدی هدف با لینکی که بر روی آن قرار می گیرد
  • کلمه کلیدی با انطباق جزئی- کلمه کلیدی هدف به همراه برخی از متن های دیگر که لینکی هم بر روی آن قرار می گیرد.
  • کلمات کلیدی LSI: انکر تکست کلمه کلیدی که به کلمه کلیدی هدف مرتبط است.
  • بدون متن- تصویر با لینکی که بر روی آن قرار داده می شود.
  • عمومی به عنوان مثال روی این لینک کلیک کنید، بیشتر بخوانید

 

بهترین تمرینات برای بهینه سازی انکر تکست:

انکرتکست خود را طبیعی و همه کاره نگه دارید:

بر اساس گفته های گوگل، هر بخشی از سایت شما همچون لینک و انکرتکست های مرتبط با آن باید بتواند ارزش واقعی برای کاربران فراهم آورد. لینک ها باید  تنها جایی قرار گیرند که کاربران انتظار دیدن شان را دارند. به همین خاطر در چنین شرایطی کاربران می توانند در مورد موضوعی که برایشان ارزشمند است اطلاعاتی به دست آورند. با هوشمند شدن هر ساله الگوریتم های گوگل، شما باید از به کار بردن انکرهای مبتنی بر کلمات کلیدی بسیار و تکراری در متن این موارد تا جایی که می توانید خودداری کنید. اگر اینکار را نکنید قطعا با پنالتی گوگل مواجه خواهید شد.  نیل پتل در سایت خود چنین می نویسد:

من ساخت لینک های طبیعی را دوست دارم زیرا گوگل این کار را از من می خواهد. شما نمی توانید باهوش تر از مهندسانی باشید که تمام زمان خود را صرف ایجاد الگوریتم های هوشمند در گوگل می کنند. پس بهتر است از دستورالعمل ها و راهنمایی های گوگل استفاده کنید و بر روی محتوای با کیفیت تمرکز نمایید و از ایجاد پنالتی بر روی سایت خود جلوگیری کنید.

البته، شما باید به صفحات مرتبط و با کیفیتی لینک دهید و لینک هایی که از سایت های غیر مرتبط و بی کیفیت به دست می ایند را Disavow کنید. به دست آوردن لینک از سایت هایی با دامنه، اتوریتی صفحه و جریان اعتماد( trust flow ) بالا باید بالاترین اولویت شما در کسب لینک باشد.

 از بهینه سازی بیش از حد خودداری کنید:

گوگل انکرتکست هایی که بیش از حد بهینه سازی شده اند را تحسین نمی کند. انکرتکست های اسپمی و مبتنی بر کلمات کلیدی بسیار، می تواند پرچم قرمز بزرگی برای گوگل باشد. این موضوع نشان می دهد که شما از بک لینک ها سوء استفاده کرده اید.  در عوض تلاش کنید با انکر تکست ها در سرتاسر لینک های داخلی و قرار دادن آن در موقعیت های مناسب تا جایی که می توانید  این گزینه را طبیعی نگه دارید. به عنوان مثال به جای قرار دادن عبارت “شرکت ارائه دهنده هاست” در هر پست مهمانی، سعی کنید از مواردی همچون ” قابل اعتمادترین شرکت ارائه دهنده هاست”، “شرکتی که خدمات هاست را ارائه می کند” و غیره، استفاده نمایید.

انکرتکست خود را به محتوای موجود مرتبط کنید:

با گذشت زمان، گوگل نیز الگوریتم هایی که مسئول درک معنای واقعی محتوای صفحه شما هستند را بهبود خواهد بخشید.  این شرکت از سال ۲۰۱۵ در حال تست Deepmind است که یک فناوری پردازش زبان طبیعی است که به هوش مصنوعی اجازه می دهد همانند انسان ها  شرایط موجود را درک کند.

در این شرایط گوگل چیزی که بر روی صفحه قرار می گیرد را درک می کند و می تواند بفهمد که انکرتکست به کار رفته با محتوای موجود مرتبط است یا خیر. اگر شما لینک داخلی با انکرتکست غیر مرتبط با سایت در آن قرار دهید، این موضوع می تواند به رتبه تان در موتورهای جستجو اسیب بزند.  همین امر در مورد بک لینک هایی با انکرتکست غیر مرتبط نیز صادق است.

گوگل همیشه به دنبال بهبود تجربه کاربری بوده است. این شرکت تلاش می کند بهترین و مرتبط ترین محتوا را به کوئری کاربران اختصاص دهد. واضح است که انکرتکست های غیر مرتبط با لینک های غیر مرتبط کاربر را به محتوای نامرتبط هدایت می کند و این موضوع باعث جریمه شدن سایت مدنظر می شود.

در وبلاگ نویسی مهمان تعامل سازنده ای داشته باشید:

انکرتکست های مرتبط یکی از فاکتورهای کلیدی برای موفقیت سئوی شماست و استفاده از کمپین های وبلاگ نویسی مرتبط می تواند در این شرایط به شما کمک کند.  به عنوان مثال اگر هدف شما از پست نویسی مهمان تولید کلمات کلیدی همچون نکات بازاریابی دیجیتال است، لینک خود را به صفحه ای بدهید که در برگیرنده  اطلاعاتی در مورد بازاریابی دیجیتال است. واضح است که استفاده از وبلاگ هایی که هیچ ارتباطی با بازاریابی دیجیتال ندارند برای تان موثر نخواهند بود.

نکته: سعی کنید از انکرهای LSI و انطباق جزئی در پست مهمان  استفاده کنید. در این شرایط می توانید انکرتکستی با ظاهر طبیعی داشته باشید.

 از لینک دادن و لینک گرفتن از سایت های اسپم خودداری کنید:

اگرچه این موضوع به نظر ساده می رسد اما ممکن است بیشتر افراد آن را نادیده بگیرند. لینک های خارجی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از شر سایت های بی کیفیت خلاص می شوید.  اگرچه ممکن است برای برخی از لینک های متقابل پول یا هدیه ای دریافت کنید، لینک دادن به سایت های اسپم می تواند اتوریتی سایت شما را خراب کند و باعث از بین رفتن رتبه بندی تان شود.

انکرها را به نسبت درستی توزیع کنید:

با اینکه بخش توزیع مناسب انکرتکست ها همیشه مورد بحث بوده است اما شما باید:

  • از پر کردن انکرتکست ها با کلمات کلیدی با انطباق دقیق و جزئی خودداری کنید
  • بر روی انکر تکست های برندی و نام سایت تکیه نمایید.
  • در تعداد کم از انکرتکست عنوان صفحه/عنوان پست وبلاگی استفاده کنید.

خوب حالا سوال اینجاست که نسبت مناسب برای استفاده از انواع مختلف انکرتکست چیست؟

اگرچه پاسخ مناسب به این سوال به موارد متعددی بستگی دارد اما برخی از ان توصیه هایی را در این زمینه ارائه کرده اند. بر اساس مطالعات موردی انجام شده بر روی انکرتکست، فرمول طلایی موجود به شرح زیر است:

  • ۵۰ درصد انکرتکست برندی
  • ۱۵ درصد com
  • ۱۰ الی ۲۰ درصد آدرس های عریان
  • ۱۰ الی ۱۵ درصد عنوان پست وبلاگ و عنوان صفحه
  • ۱ الی ۵ درصد انکرتکست عمومی
  • ۱ الی ۵ درصد انکرتکست با کلمات کلیدی انطباق دقیق و انطباق جزئی

اما باز هم باید مطمئن شوید که تجزیه و تحلیل کاملی بر روی بازار کاری و رقبای خود انجام می دهد . اولین اولویت شما باید مهندسی معکوس انکرتکست سایت هایی باشد که رتبه های برتر را در موتورهای جستجو به دست آورده اند.

بر روی انکرتکست های موجود در صفحاتی با سطح عمیق تمرکز کنید:

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که متخصصان سئو در آغاز راه خود انجام می دهند، تمرکز بر روی انکرهایی است که بر روی صفحات Top-level ساخته شده اند و عمدتا آن ها را در صفحات اصلی ، صفحات فرود و حتی صفحات محصولات قرار می دهند. انکرتکست های این چنینی ممکن است ظاهر طبیعی برای موتورهای جستجو نداشته باشند. به همین خاطر باید این موارد به محتوای قابل و ارزشمند همچون پست وبلاگی لینک دهند. کاری که شما باید انجام دهید تمرکز بر روی انکرهای مرتبط بر روی صفحات Deep-level است.

 انکرتکست های خود را جایی قرار دهید که کاربران بیشترین توجه را به آن می کنند:

از آنجایی که کاربران به جای خواندن کل متن، مرور اجمالی بر روی آن می کنند، چند پاراگراف اول متن، سرتیترها، زیرتیترها و تصاویر به کار رفته در محتوا بسیار مهم است.  افراد به این مکان ها توجه ویژه ای خواهند داشت.

 

به همین خاطر قرار دادن انکرتکست در کنار این بخش ها می تواند نرخ کلیک و تعامل را افزایش دهد. با این وجود در انجام اینکار زیاده روی نکنید. اگر کاربر متوجه شود که این انکرتکست ها ارزشمند نیستند سایت شما را ترک می کند.

 نتیجه گیری:

بهینه سازی انکرتکست ها در طول زمان دچار تغییراتی زیادی شده است. با به روزرسانی الگوریتم پنگوئن بهتر است توجه خود را بر روی انکرتکست های طبیعی و همه کاره قرار دهید و از راهنمایی های گوگل در این زمینه بهره ببرید.توزیع طبیعی انکرتکست ها  تحت تاثیر بازار هدف است و سایت های رقیب در این شرایط نقش بسیار مهمی دارند. با این وجود باید از لینک های بی کیفیت دوری کنید. به طور خلاصه باید از دستورات گوگل پیروی کنید. سعی نکنید این موتور جستجو را گول بزنید. در عوض مطمئن شوید که انکرتکست های شما طبیعی است، از انکرهای مرتبط استفاده می کند و  بیش از حد از کلمات کلیدی پر نشده است.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن