بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چرا استراتژی بازاریابی محتوای شما به درستی کار نمی کند؟

امروزه تقریبا هر کسب وکار بزرگی از استراتژی استفاده می کند، ۹۴ درصد از کسب وکارها، ۷۷درصد از شرکت های B2C و ۹۳ درصد از شرکت های B2B از این نوع بازاریابی بهره مند می شوند. با اینکه بیشتر بازاریابان ارزش بازاریابی محتوا را شناخته اند اما خیلی از آن ها به درستی از این استراتژی ها استفاده نمی کنند. این موضوع در میان استارت آپ هایی که به تازگی تلاش های بازاریابی خود را آغاز کرده اند بیشتر دیده می شود. تنها ۹ درصد از  بازاریابان B2B بر این باورند که تلاش های آنان بسیار موثر بوده است. این موضوع بدین معنی است که شرکت های بی شماری در حال یافتن یک مسیر مناسب برای رسیدن به موفقیت هستند.  اگر فکر می کنید همه کارهای مرتبط با بازاریابی محتوا را به درستی انجام می دهید ولی نتیجه دلخواه را کسب نمی کنید بهتر است در این مقاله همراه وب ایده باشید.

دلیل اول: برنامه خود را پالایش نکرده اید

اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید باید بدانید قصد دارید از نقطه A تا نقطه B چه کارهایی را انجام دهید. علی رغم منطقی که پشت ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا وجود دارد،بیشتر استارت آپ ها نمی توانند جهت گیری درستی به هنگام ایجاد محتوای خود داشته باشند. خوب اجازه دهید ببینیم چگونه می توانیم توسعه استراتژی بازاریابی خود را آغاز کنیم:

 با ها کار خود را آغاز کنید:

یک استراتژی محتوایی خوب باید با  مناسبی آغاز گردد. معیارهایی که برای شما مهم هستند  را فهرست کنید و سپس آن ها را در طول ماه ها پیگیری نمایید. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید نتایج خوبی کسب کنید باید به این تلاش خود زمان بدهید. معیارهای شما باید در حوزه بازدید ها، ترافیک ها، اشتراک ها، و باشد.

مطابقت دهید و رشد کنید:

بعد از اینکه اطلاعات موردنیاز خود را در مورد KPI ها به دست آوردید، باید در مورد نحوه انطباق و رشد خود نیز داشته باشید. این اطلاعات بر پایه مواردی به دست می آید که برای استراتژی شما بهترین هستند. هر چیزی که تاثیر خوبی نداشته باشد باید دور انداخته شود. گزینه های مثبت باید تمرکز بالایی به خود اختصاص دهد.

کار خود را انجام دهید:

این روزها شرکت های زیادی در حوزه استراتژی بازاریابی محتوا  کار می کنند اما این شرکت ها تنها محتوایی را ایجاد می کنند که فکر می کنند شما به آن نیاز دارید.حتی اگر زمان کافی برای نوشتن محتوای خود ندارید باید بتوانید استراتژی موردنیاز را خودتان ایجاد کنید و آن را در اختیار تیم قرار دهید.

 دلیل دوم:  را فراموش کرده اید.

بیشتر بازاریابان امروزی بر این باورند که بازاریابی محتوا تنها به معنای ایجاد محتواست. آن ها فرض می کنند که اگر محتوای خود را تولید کردند کارشان تمام شده است و ترافیک طبیعی می تواند به صورت طبیعی افزایش پیدا کند.  سفانه ایجاد محتوا تنها بخشی از بازاریابی محتوا محسوب می شود. سایر بخش ها باید بر روی ترویج و تبلیغ چیزی که نوشته اید تمرکز داشته باشد. بدون ترویج، تنها محتوا را نوشته اید و بخش بازاریابی آن را فراموش کرده اید. روش های متعددی برای ترویج محتوای تولید شده وجود دارد. برای اینکه بدانید چه روشی برای شما بهترین است باید آن ها را تست کنید. برخی از استارت آپ ها در می یابند که خبرنامه های ایمیلی روش خوبی برای ایجاد تمایلات جدید در وبلاگ هایشان است. برخی دیگر نیز استفاده از توییتر یا سایر شبکه های اجتماعی را مفید می دانند.  محتوای شگفت انگیز بدون ترویج و تبلیغ آن هیچ ارزشی نخواهد داشت. اگر بر روی ترویج محتوا تمرکز نمی کنید، باید رویکرد خود را تغییر دهید.

 دلیل سوم: محتوای شما زیاد خوب نیست

برخی از اوقات مشکل از محتوایی است که تولید می کنید.  دلایل بسیار زیادی برای بد بودن یک محتوا وجود دارد. در ادامه برخی از این دلایل را با هم می کنیم.

 شما ارزان ترین نویسنده را انتخاب کرده اید:

این موضوع در میان استارت آپ هایی که تازه کار خود را آغاز کرده اند بیشتر دیده می شود.  در موارد نادر ممکن است نویسنده قابل اعتمادی را با هزینه ارزان به دست آورید.

 ایده ای در مورد مطالبی که باید نوشته شود ندارید:

هر صاحب کسب وکاری با این موضوع مواجه خواهد شد. معمولا افراد نمی دانند در مورد چه چیزی مطلب بنویسند.  پیدا کردن قالب ها و موضوعات و قرار دادن این موارد در کنار هم به گونه ای که برای کاربر مفید باشد برانگیز خواهد بود. خوشبختانه، بازاریابان محتوا می توانند در این مرحله به شما کمک کنند.

شما خسته کننده هستید:

محتوای زیادی در اینترنت وجود دارد. بیشتر این محتواها خسته کننده هستند. اینکه اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در اختیارش بگذارید کافی نیست . باید اینکار را به شیوه تعاملی، متمرکز و ارزشمند انجام دهید.

دلیل چهارم: انتظارات غیر واقعی دارید

از آنجایی که بازاریابی محتوا همانند دوی ماراتن است، نباید انتظار داشته باشید نتایج مدنظر خود را در عرض چند هفته ببینید.  باید به محتوای تولیدی خود فرصت بدهید تا بتواند نتایج طبیعی تولید کند. اگر صبور باشید می توانید مزایای این نوع بازاریابی را نیز به مرور زمان مشاهده کنید. واقع بین باشید. شما نمی توانید در عرض چند هفته ترافیک یا درآمد خود را دو یا سه برابر کنید. با اینحال ، حتی تغییرات کوچک در نتایج می تواند تاثیر زیادی بر روی نتایج نهایی شما داشته باشد. به دنبال بهبودهای تدریجی باشید. موفقیت یک شبه به دست نمی آید.

نتیجه گیری:

دلایل بی شماری  برای کار نکردن بازاریابی محتوای شما وجو دارد. در این مقاله تلاش کردیم برخی از مشکلات رایج را با هم مرور کنیم.  بیشتر مزایای کسب وکارها از بازاریابی محتوا حاصل می شود. حل کردن مشکلات شرکت و نگاه کردن به کارهایی که انجام می دهید بسیار مفید خواهد بود.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن