سئومقالات وب

الگوریتم فرد(Fred) گوگل

همانطور که می دانید هر از چند گاهی تلاش می کند برای بهبود نتایج و تجربه کاربری، الگوریتم های خود را به روزرسانی کند. اینبار ، گوگل به طور مخفیانه جدید خود به نام فرد(Fred) را آغاز کرده و محتواهایی که کم ارزش هستند و  سایت هایی که بر روی تبلیغات و بک لینک های بسیار تمرکز دارند را جریمه می کند. البته این به روزرسانی از طرف گوگل تایید نشده است. این موضوع زیاد هم دور از انتظار نیست زیرا این روزها شرکت گوگل اطلاعات زیادی در مورد به روزرسانی های خود منتشر نمی کند. به روزرسانی فرد برای بیشتر صاحبان سایت ها و بازاریابان دیجیتال به اندازه کافی بزرگ بوده است و آن ها متوجه تغییرات زیادی در ترافیک و رتبه بندی های خود شده اند.  گوگل هنوز اطلاعات زیادی در مورد این الگوریتم ارائه نکرده است. تنها چیزی که می توان از شواهد موجود فهمید این است که  الگوریتم Fred تنها  وب سایت هایی را هدف قرار می دهد که بر روی یی وبمستران گوگل سرمایه گذاری نکرده اند. در این مقاله همراه وب ایده باشید تا این موضوع را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

 چگونه می توان متوجه شد که سایت تحت تاثیر الگوریتم فرد(Fred) قرار گرفته یا خیر؟

الگوریتم فرد(Fred) گوگل

اگر سایت شما به گونه ای طراحی شده است که به دنبال افزایش درآمد از طریق کلیک کاربر بر روی تبلیغ یا لینک های همکاری در فروش است می توانید نکات زیر را بررسی کنید:

  • به گوگل آنالیتیکس خود نگاهی بیندازید. ایا افتی را در ترافیک یا تعداد کلمات کلیدی که رتبه بندی شده است می بینید؟ این افت باید بین پنجم و بیستم مارس امسال باشد. اگر چنین افتی را متوجه نشدید همه چیز خوب است . در غیر اینصورت باقی مقاله را مطالعه کنید.
  • ببنید می توانید محتوای خود را به دو دسته با کیفیت و کم کیفیت تقسیم بندی کنید یا خیر.
  • کلمات کلیدی از دست رفته را بر اساس حجم ترافیک و رتبه بندی های قبلی خود با محتوای بی کیفیت و کم کیفیت سایت مطابقت دهید. ایا این موضوع باعث از دست رفتن رتبه بندی شده است؟
  • به سرعت کیفیت محتوای خود را بهبود ببخشید. محتوا را دوباره بنویسید و سعی کنید صفحات کم کیفیت را بهتر کنید. با صفحاتی آغاز کنید که قبل از به روزرسانی فرد(Fred)، ترافیک زیادی جذب می کردند.
  • از ابزارهای بررسی کننده بک لینک های اسپم استفاده کنید تا هر نوع بک لینک مشکوکی را حذف نمایید. مطمئن شوید که بک لینک های طبیعی دارید.
  • تجربه موبایلی را اولویت بندی کنید: گوگل سایت هایی که تجربه خوبی در موبایل و دستگاه های موبایلی فراهم می کند دوست دارد. به همین خاطر تلاش می کند به این گونه سایت ها رتبه بندی بهتری بدهد و آن ها را در صدر نتایج خود نشان دهد. اخبار جدید از گوگل نشان می دهد بیشتر صفحات هنوز به خوبی با دنیای موبایل سازگار نشده اند. حدود ۷۰ درصد از صفحات برای بارگذاری محتوای بصری خود به ۷ ثانیه زمان نیاز دارند.  هر کدام از صفحات شما باید در کمتر از ۳ ثانیه بارگذاری شود.
  • تجربه کاربری بهتری فراهم آورید. یکی از مواردی که برای گوگل اهمیت زیادی دارد تجربه کاربری است. اگر سایت خود را برای کاربران بهبود ببخشید از مجازات های گوگل در امان خواهید بود. سایت خود را برای تمامی ها همچون موبایل، تبلت، دسکتاپ بهینه سازی کنید.  هر چیزی که مانع از بهبود تجربه کاربری می شود را حذف کنید. سایت را تمیز نگه دارید و ناوبری اش را اسان سازید.  از استفاده کنید. این نشانه گذاری ها به کاربران می گوید چه انتظاری از سایت شما باید داشته باشند.

 

 ۱۰ نکته و ترفند برای بهبود سایت  همکاری در فروش کم ارزش:

 

  1. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که از لحاظ ظاهری برای کاربرهایتان جذاب باشد. به جای اینکه به فکر موتورهای جستجو باشید به کاربرهایتان فکر کنید. بیشتر سایت های سنگین تبلیغاتی و کم ارزش، متن های سنگینی دارند و ناوبری شان بسیار دشوار است. باز هم باید کاربر خود را مدنظر داشته باشید.
  2. نسبت تبلیغات خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل نمایید تعداد آن بیشتر از حد طبیعی نیست و اختلالی در تجربه کاربری ایجاد نمی کند. گوگل در سال ۲۰۱۶، محدودیت در نسبت تبلیغات را حذف کرد و همین باعث شده است وبمستران به درستی ندانند چه تعداد تبلیغ در سایت می تواند کافی باشد. پاسخ دادن به چنین ابهاماتی کمی دشوار است اما توصیه می کنیم کاربر را مدنظر داشته باشید. ایا کاربر شما به هنگام بازدید از محتوا، با تبلیغ سردرگم می شود؟ اگر چنین است در طراحی سایت خود تجدید نظر کنید.
  3. اگر سایت خود را همانند یک وبلاگ اجرا می کنید، صفحات تگ را حذف کنید. وبمسترها دوست دارند صفحات تگ را فراموش کنند. این صفحات ممکن است در گوگل ایندکس شوند و در عین حال ارزش زیادی برای کاربر نداشته باشند.
  4. محتوای خاصی را بنویسید که قادر است مشکلات کاربران را حل کند و به سوالات آنان پاسخ دهد.
  5. در مورد محتوای یکسان مطلب ننویسید: سایت هایی که محتواهای سنگین دارند معمولا محتواهای یکسانی را در مورد موضوعات مشابه منتشر می کنند. اینکار را نکنید.
  6. به جای اینکه بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید به فکر کاربران خود باشید. سایت های همکاری در فروش ضعیف محتواهای خود را بر اساس کلمات کلیدی ایجاد می کنند که هیچ ارزشی برای کاربر ندارد. سایت هایی در نتایج گوگل باقی خواهند ماند که برای کاربر محتوا ایجاد می کنند، مشکلات کاربران را حل می کنند و راه حل های مفیدی ارائه می دهند.
  7. یک برنامه درست داشته باشید. نوشتن در مورد محصول و لینک دادن به صفحات اصلی نمی تواند مفید باشد. برنامه درست و منظمی برای سایت خود طراحی کنید. محصولات مشابهی را مورد بررسی قرار دهید، نکات و ترفندهایی را در مورد خرید در اختیار کاربران بگذارید، به آن ها تخفیف بدهید،قیمت ها را مقایسه کنید، نظرات افراد را جمع آوری کنید و راهنمایی های مرحله به مرحله ای را ارائه کنید که به فرایند خرید مشتری کمک می کند.
  8. سایر اشکال محتوا همچون فایل های ویدئویی مفید و ارزشمند را در سایت خود بگنجانید. با وجود محبوبیتی که محتواهای ویدئویی دارند، سایت هایی که از این گزینه استفاده می کنند می توانند موفقیت زیادی کسب نمایند. علاوه بر این، آپلود ویدئو در سایت هایی همچون می تواند تولید ترافیک را افزایش دهد.
  9. محتوایی بنویسید که تنها برای کسب درآمد نیست. مطمئن شوید که سایت شما تنها بر روی صفحات تجاری تمرکز نکرده است. صفحاتی را ایجاد کنید که اطلاعات ارزشمندی در حوزه کاریتان فراهم می کند. این صفحات به عنوان یک دارایی عمل می کنند و می توانند لینکی را جذب نمایند و توسط افراد به اشتراک گذاشته شوند. اینکار اتوریتی و ترافیک ورودی به سایت را افزایش می دهد.
  10. در ی اجتماعی حضور داشته باشید. یک کسب وکار یا سایت واقعی به دنبال افزایش فالوورها در رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر یا است. بر روی جمع آوری فالوور و طرفداران واقعی در این سایت ها بگردید و کاری کنید افراد شما را در سایت های اجتماعی لایک کنند و مطالبتان را به اشتراک بگذارند.

 همچنین می توانید برای بهبود رتبه بندی خود، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

 

  • همیشه مطمئن شوید که مطالب نوشته شده کیفیت خوبی دارد. در مورد بک لینک ها نیز اینگونه است. بک لینک های با کیفیت و اندک بهتر از بک لینک های بی کیفیت و زیاد عمل می کنند.
  • از لینک های sitewide dofollow دوری کنید.
  • از تبلیغاتی استفاده کنید که به سایتتان مرتبط است. هرگز به اتوریتی یک دامنه اعتماد نکنید. مطمئن شوید که بک لینک های گرفته شده به محتوایتان مرتبط است و می تواند ارزش خوبی برای سایت تولید کند.
  • انکرتکست های متنوع استفاده کنید. انکرتکست هایی بسازید که حاوی کلمات عمومی، کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکار، نام برند است.
  • از ابزارها و ربات هایی که به طور خودکار بک لینک تولید می کنند دوری کنید.
  • از خرید لینک خودداری کنید.
Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن