سئومقالات وب

لینک بیلدینگ داخلی

جای شک و تردید نیست که ساخت لینک های داخلی قوی برای سایت کار بسیار دشواری است. در حالیکه بیشتر صاحبان سایت ها، به نوشتن دیدگاه ها در بخش وبلاگ متوسل می شوند تا بک لینکی برای سایت خود داشته باشند اما باید به این نکته توجه نمود که اینکار نه تنها لازم نیست بلکه تاثیر مفیدی بر روی سئو هم ندارد. در این میان استفاده از لینک های داخلی می تواند تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما داشته باشد. لینک بیلدینگ برای بیشتر افراد کار دشوار و طاقت فرسایی است اما اینکار آنقدرها هم سخت نیست. زمانی که می خواهید فرآیند لینک بیلدینگ خود را آغاز کنید تنها به این فکر کنید که می توانید اینکار را به سادگی انجام دهید. اگر سایت شما منبع خوبی از محتوا باشد و آن را در مکان مناسب و جلوی چشم افراد قرار دهید، آنها محتوای سایت شما را به اشتراک خواهند گذاشت. به همین منظور قصد داریم ایده ساخت لینک های داخلی را با هم مرور کنیم.

بک لینک/ لینک داخلی چیست؟

بک لینک یا لینک داخلی به لینک هایی گفته می شود که از طرف سایت های دیگر به سمت سایت شما می آید. بک لینک با لینک های خارجی و داخلی تفاوت دارد . اگر بتوانید بک لینک مناسبی برای سایت خود فراهم کنید از دو مزیت برخوردار خواهید شد:

  • این بک لینک ها می توانند ترافیک بیشتری به سمت سایت شما جذب کنند. اگر فردی لینکی از سایت شما را در سایت خود منتشر کند،خوانندگان آنها ممکن است بر روی آن کلیک کنند و همین امر موجب سرازیر شدن ترافیک به سایت شما می شود.
  • بک لینک به شما کمک می کند در رنک بالاتری داشته باشید. بک لینک به موتورهای جستجو می گوید که سایت شما دارای محتوای مناسب است . بنابراین هرچقدر تعداد بک لینک ها از سایت های قدرتمند و با اتوریتی بالا بیشتر باشد رنک بهتری در موتورهای جستجو خواهید داشت.

یک بک لینک خوب از سایت هایی با اتوریتی عالی حاصل می شود که از انچر تکست های طبیعی استفاده می کنند. انچر تکست( متن لینک دار) به متن هایی گفته می شود که دارای لینک هستند. انچر تکست های طبیعی بدین معناست که شما تنها کلمات کلیدی را لینک دار نمی کنید. گوگل محتوای لینک را به خوبی درک می کند و هرچقدر این محتوا طبیعی باشد ، ارزشمندتر خواهد بود.

روش هایی برای دریافت بک لینک رایگان

 

  1. یک وبلاگ پایدار با محتوای عالی داشته باشید:

با ایجاد و انتشار محتوای مناسب به صورت پایدار، افراد به صورت طبیعی وارد سایت شما می شوند و همین امر موجب افزایش ترافیک خواهد شد.

  1. در وبلاگ خود به سایر وبلاگ ها نیز لینک بدهید:

داشتن یک وبلاگ به معنای ابزار اجتماعی است . هرچقدر در وبلاگ خود لینک های مرتبط و پایدار زیادی داشته باشید، صاحبان آنها نیز لینک سایت شما را در وبلاگ خود قرار می دهند . این یک رابطه برد- برد است. همچنین شما نمی توانید همه چیز را در وبلاگ خود دهید. به همین خاطر باید به منابع موجود در اینترنت نیز اعتماد کنید و از تجربیات صاحبان سایت ها کمک بگیرید.

  1. پست مهمان بنویسید:

نوشتن پست مهمان ایده بسیار خوبی است. شما می توانید به دنبال سایت هایی باشید که اتوریتی خوبی دارند و از آنها بخواهید محتوای شما را منتشر کنند. در این صورت قادر خواهید بود در داخل پست ، لینک سایت خود را قرار دهید. به دنبال سایت هایی باشید که در حوزه کاری شما فعالیت دارند.

  1. لیست منابع مفید را جمع آوری کرده و منتشر کنید:

لیست منابع می تواند طعمه خوبی برای لینک ها باشد و محتوای عالی برای بازدید کنندگان ایجاد کند. اگر بتوانید یک لیست منبع جامع و گسترده ایجاد کنید، سایر وبلاگ نویسان نیز از محتوای شما استفاده می کنند و به شما لینک خواهند داد.

  1. برای ایجاد ارتباط، کارهای موثری انجام دهید:

گردهمایی ان می تواند یک ابزار عالی برای ایجاد ارتباطات موثر باشد. اگرچه این گردهمایی ممکن است لینک زیادی برای شما ایجاد نکند اما ساخت روابط بسیار موثرتر از لینک بیلدینگ خواهد بود. بعد از اینکه متخصصان حوزه کاری شما در این گردهمایی حضور داشتند می توانید از آنها بخواهید به شما فرصت نوشتن پست مهمان را بدهند.

  1. گزارش های خبری محبوب بنویسید:

شما می توانید از گزارش های خبری برای تقویت فروش و موفقیت خود استفاده کنید. اگر شما اولین باشید که در مورد یک رویداد خبری مهم مطلب می نویسید، می توانید از این روش برای افزایش رنک خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. به خاطر الگوریتم های جدید گوگل، مطالب تازه و ناب در صفحات اول موتور جستجو قرار می گیرد.

  1. در مورد مشتریان مهم خود مطالعات موردی ایجاد کنید:

اگر در مطالعات موردی بتوانید مشتریان خود را در کسب وکارشان موفق نشان دهید، قادر خواهید بود لینک های زیادی به سایت خود جذب نمایید. این بدین معناست که انتخاب شرکت مناسب می تواند نتیجه بهتری داشته باشد. به هنگام ایجاد مطالعات موردی باید سوالات مناسبی بپرسید و یک روش جامع انتخاب کنید.

  1. در یک مطالعه موردی داوطلب شوید:

ما همیشه به دنبال مشتریانی هستیم که در مطالعات موردی شرکت کنند. اما شما می توانید زمان خود رادر اختیار چند بزرگ بگذارید و در مطالعات موردی آنها شرکت نمایید. بعد از انتشار مطالعه، قادر خواهید بود بک لینک های معتبری به دست آورید.

  1. نظر سنجی ها را مدیریت کنید:

های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر داده های معتبری جمع آوری کرده اید می توانید این داده ها را به سایت هایی با اتوریتی بالا بسپارید.

  1. نقد و بررسی برای کتاب ها بنویسید:

اگر بتوانید نقد و بررسی() را برای کتاب ها بنویسید، قادر خواهید بود بک لینک های مناسبی برای سایت خود به دست آورید.

  1. وبینارهای رایگان ایجاد کنید و کپی پست های آرشیو شده را به صورت آنلاین در اختیار افراد بگذارید:

اگر وبینارهای شما مفید باشد، مخاطبان آن را به اشتراک خواهند گذاشت. یک روش آسان برای اینکار، استفاده از نرم افزار پاورپوینت است. شما می توانید صفحات پاور پوینت را در سایت قرار دهید.

  1. ابزارهای رایگان ایجاد کنید:

استفاده از ابزارهای رایگان بهترین روش برای دریافت بک لینک هاست. می توانید ابزارهای رایگانی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما مفید باشد.

  1. قالب های قابل اشتراک ایجاد کنید:

همانند ابزارهای رایگان، قالب ها نیز برای به دست آوردن بک لینک بسیار موثر است. قبل از ایجاد قالب، به این فکر کنید که چه نوع قالبی می تواند کار مشتریان شما را راحت تر کند. به عنوان مثال یک طراح می تواند کتابخانه ای از قالب کارت ویزیت قابل دانلود ایجاد کند و آن را در سایت قرار دهد.

  1. اینفوگرافیک های قانع کننده ایجاد کنید:

مردم دوست دارند اینفوگرافیک ها را به اشتراک بگذارند. اگر بتوانید یک اینفوگرافیک اصلی ایجاد کنید، افراد نیز به منبع شما لینک خواهند داد. برای افزایش احتمال ایجاد لینک های داخلی، بهتر است طراحی خود را با منابع ذکر شده به اشتراک بگذارید. اگر طراح نیستید، می توانید یک اینفوگرافیک حرفه ای و مرتبط با حوزه کاری خود ایجاد کنید و آن را به رایگان در اختیار افراد قرار دهید.

  1. فرم دیگری از محتوای بصری را ایجاد کنید:

به یاد داشته باشید که استفاده از محتوای بصری همچون نمودارها و می‌تواند تاثیر خوبی در سایت و سئوی آن داشته باشد. همچنین ساخت اینگونه موارد به هزینه و زمان زیادی نیاز ندارد.

  1. ۱۶. فایل هایی به صورت اسلاید ایجاد کنید:

یکی از اینفوگرافیک های خود را به چند قسمت تقسیم کنید . شما می توانید این موارد را داخل وبلاگ خود یا سایت اسلایدشیر قرار دهید. به یاد داشته باشید که هر چقدر فایل های شما اشتراک گذاری بیشتری داشته باشد، قانع کننده تر خواهد بود. این بدین معنی است که باید محتوا و طراحی عالی داشته باشید.

  1. کارهای سرگرم کننده انجام دهید:

کارهای سرگرم کننده به سرعت در همه جا انتشار پیدا می کند. سعی کنید در سایت یا وبلاگ خود از موارد این چنینی استفاده کنید. حتی صنایع خسته کننده نیز می توانند کارهایی برای سرگرم کردن افراد پیدا کنند.

  1. در مورد اخبار جالب شرکت خود مطالبی بنویسید:

با تبدیل استراتژی روابط عمومی به یک لینک داخلی می توانید فرصتی ایجاد کنید که قبلا آن را تجربه نکرده اید. بعد از اینکه یک پست عالی نوشتید، آن را در وب سایت خود منتشر کنید.

۱۹٫یک مصاحبه مطبوعاتی مشترک داشته باشید:

اینکار به شما کمک می کند هزاران سایت دیگر را درگیر کار خود کنید و لینک زیادی برای سایت به دست آورید.

  1. زمانی که اخبار بزرگ یا محتوای عالی داشتید، آن را توسعه دهید:

به دست آوردن توجه مطبوعات و انتشار محتوای سایت در آن می تواند برند معتبری برای شما ایجاد کند و لینک های با ارزشی فراهم آورد.ابتدا یک صفحه اختصاصی در مورد داستان خود در سایت ایجاد کنید. سپس با خبرنگاران و نویسندگان در ارتباط باشید و داستان خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

  1. سیستم هشدار مطبوعاتی ایجاد کنید و به دنبال فرصت ها باشید:

خبرنگاران همیشه به دنبال افراد متخصص هستند تا بتوانند از سخنان آنان در نوشته های خود استفاده نمایند. همیشه گوش به زنگ باشید تا بتوانید این فرصت را برای خود فراهم آورید.

  1. سرمقاله بنویسید:

اگر فکر می کنید نظرات شما ارزش زیادی دارد و می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، دست به کار شوید و از این فرصت استفاده نمایید. در این صورت قادر خواهید بود بک لینک های با ارزشی ایجاد کنید.

  1. با شرکت های دیگر در صنایع تکمیلی همکاری کنید:

این موضوع برای بیشتر شرکت ها رایج است زیرا این صنایع به موفقیت های یکدیگر نیاز دارند. باید تعداد لینک هایی که همکار شما به سایت می فرستد را ارزیابی کنید و ترافیک کلی را بسنجید.

  1. در کارهای بازاریابی با سایر شرکت ها همکاری کنید:

شما می توانید پا را فراتر بگذارید و در فرایندهای بازاریابی همکاری نمایید. این بدین معنی است که با سایر شرکت ها در تولید یک محتوا یا محصول خاص همکاری کنید و سپس نتایج حاصل از آن را با هم به اشتراک بگذارید. یک کار بازاریابی مشترک نباید پیچیده یا گران قیمت باشد.

  1. به دنبال نقد و بررسی باشید:

از کاربران خود بخواهید محصولات و متخصصان شما را تجزیه و تحلیل کنند. اینکار نه تنها می تواند بازخورد جالبی برای شما ایجاد کند بلکه روابط شما با افراد را تقویت خواهد کرد.

  1. در زندگی واقعی نیز با وبمسترها دوست باشید:

استحکام و تقویت روابط با سایر وب مسترها به شما اجازه میدهد فرصت های بهتری در آینده داشته باشید. داشتن شبکه ای از روابط، مهارتی است که همه وبمسترها باید داشته باشند. این شبکه ارتباطی هر چقدر گسترده تر باشد فرصت ها نیز بیشتر خواهد بود.

  1. منشن های برند خود را بررسی کنید:

با سایر وب مسترها در ارتباط باشید و از آنها بخواهید منشن ها را به لینک های داخلی تبدیل کنند.

  1. بک لینک های رقیبان خود را جستجو و بررسی کنید:

بعد از انجام اینکار، قادر خواهید بود لینک های مشابهی ایجاد کنید. این یک روش عالی برای بدست آوردن لینک های قوی است.

  1. محتوای خود را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید:

بخشی از لینک داخلی انتشار محتوا در سایت های اجتماعی است. لینک این سایت ها را در وبلاگ خود قرار دهید تا کاربران بتوانند محتوای شما را در رسانه های اجتماعی منتشر کنند.

  1. ابزارک اشتراک در رسانه های اجتماعی را نصب کنید:

سعی کنید اینگونه ابزارک ها را در سایت خود داشته باشید و آن را به عنوان بازاریابی محتوا به کار ببرید.

  1. در یک رویداد صحبت کنید یا اسپانسر باشید:

رویداد ها فرصت خوبی در اختیار اسپانسرها و سخنرانان قرار می دهند. شما می توانید به آسانی لینک خود را در اختیار عموم قرار دهید. همچنین شما می توانید در حین سخنرانی لینک سایت خود را تکرار کنید.زمانی که می خواهید در یک سخنرانی شرکت کنید باید فایل های مفیدی را ایجاد کنید تا همه افراد به دنبال یافتن آن باشند و آن را دانلود کنند.

  1. به سایر وبمسترها در نگهداری سایت و تعمیر آن کمک کنید:

زمانی که در سایت وبمسترها لینک های شکسته ای را پیدا می کنید، به آنها اطلاع دهید تا بتوانند سریع تر نسبت به رفع آن اقدام کنند. مهربان و دوستانه برخورد کنید.

  1. محصولات رایگان تولید کنید:

بیشتر افراد دوست دارند قبل از خرید اصلی، نمونه رایگان محصول یا خدمات را امتحان کنند. پس این فرصت را در اختیار کاربران خود قرار دهید . در این صورت کاربران ممکن است بخواهند نقد و بررسی از محصول را در سایت خود درج کنند و به سایت شما لینک بدهند.

منبع

 

4/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن