سئومقالات وب

راهنمای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-قسمت دوم

در مقاله قبلی، بخش های مهمی را  در مورد  برای موتورهای جستجو  با هم کردیم. در این مقاله قصد داریم با موارد دیگری در این زمینه آشنا شویم.

خدمات و محتوای با کیفیتی ارائه دهید

سایت های جذاب، خودشان و ت خود را افزایش می دهند:

content-marketing

ایجاد محتوای رقابتی و مفید به احتمال زیاد بیشتر از سایر فاکتورهای بحث شده، بر روی سایت شما تاثیر خواهد داشت. کاربران محتوای خوب و مفید را می شناسند و به احتمال زیاد سایر کاربران را نیز به سمت آن هدایت خواهند کرد. اینکار ممکن است از طریق پست های وبلاگ، خدمات رسانه های اجتماعی، ایمیل، انجمن یا سایر موارد انجام شود. تبلیغات دهان به دهان یکی از موارد مهمی است که در ایجاد شهرت و اعتبار سایت در میان کاربران و گوگل زیادی دارد . این شرایط تنها با داشتن محتوای با کیفیت ایجاد خواهد شد.

کاربران مختلف را درگیر سایت خود کنید و محتوای منحصر به پیشنهاد نمایید:

در مورد کلماتی که کاربر ممکن است در موتورهای جستجو به دنبال آن باشد فکر کنید. کاربرانی که در مورد موضوع مورد نظر اطلاعات زیادی دارند نسبت به افرادی که در مورد آن تازه کار هستند،ممکن است از کلمات کلیدی مختلف در موتورهای جستجو استفاده کنند. به عنوان مثال یک طرفدار قدیمی بیس بال ممکن است به دنبال موضوعات پیچیده و مهم باشد. به کار بردن این تفاوت ها در رفتارهای جستجو و به حساب آوردن آنها به هنگام نوشتن محتوا ( استفاده از تر کیب مناسب کلمات کلیدی)می تواند نتایج مثبتی ایجاد کند.گوگل ادوردز یک ابزار مفید و کاربردی برای شما ایجاد کرده است و به شناسایی کلمات کلیدی تازه و به دست آوردن حجم جستجوهای تقریبی برای هر ام از کلمات کلیدی مفید خواهد بود. همچنین ابزار گوگل وبمستر نیز کوئری های مرتبط با جستجوهای مهم در سایت شما را فراهم می کند. سعی کنید خدمات جدید و مفیدی ایجاد کنید که سایر سایت ها آن را ندارند. شما می توانید یک بخش اصلی از تحقیق را بنویسید،خبر مهمی را منتشر کنید یا محتوای منحصر به فرد برای کاربر خود ایجاد نمایید.سایر سایت ها ممکن است منابع یا تخصص کافی برای انجام اینکار را نداشته باشند.

تمرینات عملی این بخش:

۱) متنی بنویسید که خواندن آن اسان باشد:

کاربران از خوانندن محتوایی لذت خواهند برد که به خوبی نوشته شده باشد و دنبال کردن آن نیز اسان باشد.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • نوشتن متن های آشفته با خطاهای گرامری و املایی بسیار
  • قرار دادن متن در تصاویر برای محتوای متنی . کاربران ممکن است بخواهند متن را کپی کنند و موتورهای جستجو نیز قادر به خواندن آن نخواهند بود.

۲) در مورد موضوع خود سازمان یافته عمل کنید:

همیشه بهتر است محتوای خود را سازماندهی کنید تا بازدید کنندگان یک احساس خوب نسبت به سایت شما داشته باشند.شکستن محتوا به قطعات منطقی یا قسمت های مختلف به کاربر کمک می کند محتوایی که به دنبالش هستند را سریع تر پیدا کنند.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • قرار دادن مقادیر زیادی متن در مورد موضوعات مختلف و متفاوت بر روی صفحه بدون پاراگراف بندی، زیر تیترسازی یا جداسازی

۳) محتوای تازه و منحصر به فرد ایجاد کنید:

محتوای جدید نه تنها باعث می شود بازدید کنندگان فعلی شما دوباره به سایت بازگردند بلکه بازدید کنندگان جدیدی به سمت سایت هدایت می کند.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • کپی کردن محتوای موجود که ارزشی برای سایت شما ندارد.
  • داشتن نسخه تکراری از محتواها در سرتاسر سایت.

محتوای خود را در درجه اول برای کاربران ایجاد کنید نه موتورهای جستجو:

طراحی سایت برای برطرف کردن های کاربران در حالیکه اطمینان حاصل می کنید این محتوا برای موتورهای جستجو نیز به راحتی قابل دسترس است می تواند ایده خوبی باشد.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • قرار دادن کلمات کلیدی بی شمار غیر ضروری که موتورهای جستجو را هدف قرار داده است اما کاربر را اذیت می کند.
  • داشتن بلوک های متنی که ارزش زیادی برای کاربر ندارد.

       انچر تکست بهتری بنویسید

انچر تکست مناسب انتقال محتوای لینک شده را راحت تر می کند:

txt-anclaje

تمرینات عملی این بخش:

۱) متن های توصیفی انتخاب کنید:

انچر تکستی که شما برای یک لینک مورد استفاده قرار می دهید باید حداقل یک ایده اساسی از صفحه ای که به آن لینک شده است را ارائه دهد.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • نوشتن انچر تکست های عمومی همچون” صفحه”، “مقاله” یا “اینجا کلیک کنید”
  • نوشتن متن هایی که ربطی به موضوع ندارد
  • استفاده از آدرس URL صفحه به عنوان انچر تکست در بیشتر موارد.

۲)متن های دقیق بنویسید:

سعی کنید متن های کوتاه اما توصیفی به همراه کلمات کم و عبارت های کوتاه بنویسید.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • نوشتن انچر تکست طولانی همچون جملات بلند یا پاراگراف های کوتاه.

۳) لینک ها را به گونه ای بنویسید که استفاده از آن آسان باشد:

کاری کنید که تشخیص متن معمولی و متن لینک دار برای کاربر راحت باشد. اگر کاربر لینک را از دست بدهد یا به صورت تصادفی روی آن کلیک کند، محتوای شما دیگر مفید نخواهد.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • استفاده از CSS یا استایل متنی که باعث می شود لینک های شما همانند یک متن معمولی به نظر برسد.

۴) در مورد انچر تکست لینک های داخلی نیر فکر کنید:

شما ممکن است در مورد لینک کردن به مواردی که در خارج از سایت قرار دارد فکر کرده باشید اما توجه کردن به انچر تکست هایی که برای لینکهای داخلی به کار می رود می تواند به کاربر و گوگل در ناوبری بهتر و سریع تر کمک کند.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • استفاده بیش از حد از انچر تکست های پر شده با کلمات کلیدی یا طولانی برای موتورهای جستجو
  • ایجاد لینک های غیر ضروری که کمکی به ناوبری کاربر نمی کند.

استفاده از تصاویر خود را بهینه سازی کنید

اطلاعات مرتبط با تصاویر را می توان با استفاده از صفت Alt تعیین کرد:

 

تصاویر ممکن است یکی از بخش های ساده یک سایت به نظر برسد اما شما می توانید آنها را نیز برای استفاده خودتان بهینه سازی کنید. تمامی تصاویر می توانند یک نام و صفت Alt متمایز داشته باشند. هر کدام از این موارد دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند. صفت Alt به شما اجازه می دهد متن های جایگزین برای تصاویر خود مشخص کنید. چرا باید از این صفت استفاده کنیم؟ اگر کاربری در حال بازدید از سایت شما در مرورگری است که از تصاویر نمی کند یا در حال استفاده از فناوری های جایگزین است، محتوای صفت Alt اطلاعاتی را در مورد تصویر فراهم می کند. دلیل دیگر این است که اگر شما در حال استفاده از یک تصویر به عنوان لینک هستید، متن Alt برای آن می تواند همانند انچر تکست برای متن ها عمل کند. با اینحال توصیه می شود از تصاویر بسیاری که دارای لینک هستند استفاده نگردد. در نهایت نام و متن Alt تصاویر را بهینه سازی کنید تا جستجوی آن در موتورهای جستجو بهتر باشد.

فایل را در دایرکتوری خاص ذخیره سازی کنید و آن را با استفاده از فرمت های فایل مدیریت نمایید:

به جای اینکه تصاویر را در دایرکتوری های مختلف پراکنده کنید، آنها را در یک دایرکتوری واحد قرار دهید. اینکار مسیر تصاویر شما را ساده تر می کند. از فرمت های پشتیبانی شده برای تصاویر خود استفاده کنید. بیشتر مرورگرها از JPEG ، GIF ، PNG و BMP پشتیبانی می کنند.

تمرینات عملی این بخش:

۱) از نام های توصیفی و مختصر استفاده کنید:

درست همانند سایر بخش های صفحات سایت، نام فایل و متن Alt بهتر است کوتاه اما توصیفی باشد.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • استفاده از نام فایل عمومی. سایت هایی که دارای تصاویر زیادی هستند ممکن است برای نامگذاری تصاویر از فرآیندهای خودکار استفاده کنند.
  • نوشتن نام فایل بسیار طولانی
  • قرار دادن کلمات کلیدی بسیار در متن ALT یا کپی کردن کل جمله در آن.

۲)متن Alt را به هنگام استفاده از تصاویر به عنوان لینک تامین کنید:

اگر تصمیم دارید از یک تصویر به عنوان لینک استفاده کنید، پر کردن متن Alt می تواند به گوگل در درک محتوای آن کمک کند.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • نوشتن متن های طولانی که به عنوان اسپم در نظر گرفته می شود.
  • نوشتن لینک هایی بر روی تصاویر که تنها برای ناوبری سایت مورد استفاده قرار می گیرد.
Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن