مدیریت سرورمقالات وب

۷ سوال پر تکرار در مورد سرور اختصاصی

خرید سرور اختصاصی می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی برای شرکت شما باشد. با اینحال، این نوع سرور می تواند برای افرادی که آشنایی کافی با این موضوع ندارند سردرگم کننده باشد.  در نتیجه سوالات زیادی درباره جزییات سرور به ذهن خطور می کند. در این مقاله قصد داریم به ۷ مورد از سوالات پرتکرار حوزه سرور اختصاصی پاسخ دهیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. سرور اختصاصی چیست؟

همانطور که می دانید سرور اختصاصی محیط واحدی است که برای نیازهای یک سایت واحد اختصاص یافته است.  این نوع سرور معمولا برای سایت هایی که بزرگ هستند، حجم بالایی از ترافیک را دریافت می کنند یا نیازمند تنظیمات منحصر به می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. در سرور اختصاصی مشتری کنترل کاملی بر روی محیط سرور خواهد داشت. این موضوع باعث سفارشی سازی کامل آن می شود و سرور اختصاصی را برای سازمان های بزرگ تر، ایده آل می سازد.

  1. سرور اختصاصی چگونه کار می کند؟

به کمک سرور اختصاصی، شما یک سرور فیزیکی کامل را اجاره می کنید. اینکار می تواند سفارشی سازی و کنترل کاملی بر روی سرور برایتان فراهم آورد. علاوه بر این، می توانید دسترسی بیشتری به منابع سرور داشته باشید.

به کمک سرور اختصاصی، قادر خواهید بود نوع ، سیستم عامل و مقدار کل رم و فضای موجود را سفارشی سازی کنید.

  1. سرور اختصاصی برای چه کسانی مناسب است؟

در ابتدا باید بدانید که محیط این نوع سرور برای کاربران فنی بسیار مناسب است. مدیریت سرور ، حفظ و نگهداری از آن و امن کردن محیط موجود به کار بسیار زیاد نیاز دارد. به همین خاطر سرور اختصاصی معمولا توسط سایت هایی با ترافیک بالا، اپلیکیشن های پیچیده یا هر چیز دیگری که نیازمند امنیت بالاست مورد استفاده قرار می گیرد.  سرور اختصاصی گران قیمت تر از سایر گزینه های هاستینگ است و برای شرکت هایی که درآمد زیادی دارند مناسب خواهد بود.

  1. تفاوت سرور اختصاصی با در چیست؟

در سرور اختصاصی شما دسترسی کاملی به کل سرور دارید. این در حالیست که در هاست اشتراکی تنها بخشی از سرور را اجاره می کنید. اگر هاست اشتراکی را انتخاب کنید، تنها یک بخش از سرور متعلق به شما خواهد بود. در سرور اختصاصی به جای اشتراک منابع با صدها سایت دیگر، می توانید به کل منابع دسترسی داشته باشید.

  1. تفاوت بین سرور اختصاصی مدیریت شده و مدیریت نشده در چیست؟

زمانی که سرور اختصاصی مدیریت نشده را خریداری می کنید مجبور خواهید بود خودتان آن را سفارشی سازی و نگهداری کنید. در این شرایط خودتان مسئول وظایف مدیریتی همچون حفظ و نگهداری سرور، امنیت آن، ها و هر چیز دیگری هستید که  بر روی سرور اجرا می شود. اما زمانی که سرور اختصاصی مدیریت شده را انتخاب می کنید، تیمی از متخصصان در راه اندازی و مدیریت سرور به شما کمک خواهند کرد.

  1. چیست؟

این نوع سرور می تواند برای برخی از سایت ها  و اپلیکیشن های خاص بسیار مفید باشد. اول از همه، سرور اختصاصی بسیار امن است.  به هنگام خرید سرور اختصاصی مجبور نخواهید بود سرور خود را با سایر سایت ها به اشتراک بگذارید و همین امر باعث افزایش امنیت آن می شود. زمان آپتایم در این سرورها بالاست. سرور اختصاصی برای عملکرد بالا و منحصر به فرد بهینه سازی شده است.  سایت شما می تواند از تمامی منابع سرور بدون اشتراک آن با سایر سایت ها، استفاده کند. در نهایت سرور اختصاصی می تواند بالایی را برای برطرف کردن نیازهای در حال تغییر سایت فراهم آورد.  این نوع از محیط هاست، توانایی تخصیص منابع بالایی دارد و می توان از منابع موجود به خوبی استفاده کرد.

  1. سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی برای هر نوع سایتی مناسب نیست. افرادی که تازه کار خود را آغاز کرده اند و در مورد نکات فنی اطلاعات زیادی ندارند ممکن است نتوانند از این سرور به خوبی استفاده کنند. اگر در مورد مسائل فنی اطلاعاتی ندارید اما می خواهید از سرور اختصاصی استفاده کنید می توانید از گزینه مدیریت شده آن بهره مند شوید.

یکی دیگر از معایب سرور اختصاصی، هزینه بالای آن است.  این گزینه گران قیمت ترین نوع هاست خواهد بود. اگر تازه کار هستید یا زیادی ندارید می توانید به دنبال گزینه های دیگر بروید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن