بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه در رسانه های اجتماعی قیف فروش ایجاد کنیم؟

زمانی که می خواهید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید چگونه می توانید اعتماد کافی در افراد ایجاد کنید؟  چندین سال قبل بازاریابی به نام  المو لوییس، پاسخ جالبی به این سوال ارائه کرد. تئوری او این بود که شما می توانید افراد ناشناس را از طریق قیف فروش به مشتریان وفاداری تبدیل کنید. قیف فروش چندین سری مختلف از مراحل است که مشتری آن را دنبال می کند و هر مرحله از قیف فروش او را به خرید محصول یا خدمات شما نزدیک تر می سازد. بر اساس تئوری لوییس، افراد این ۴ مرحله را قبل از اینکه برای خرید آماده شوند طی می کنند:

  • آگاهی: شما باید افراد را از وجود محصولات یا خدمات خود آگاه سازید.
  • علاقه: افراد باید به اندازه کافی برای خواندن متن تبلیغاتی یا کلیک بر روی سایت ترغیب شوند
  • تمایل: این گزینه یکی از چالش های پیش روی بازاریابان است. شما باید بتوانید جذابیت محصول یا خدمات خود را افزایش دهید.
  • فعالیت یا عمل: افراد باید خودشان برای رفتن به مرحله بعد تصمیم بگیرند.

این روزها بیشتر شرکت ها از نوعی قیف فروش در بازاریابی خود استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد ساخت قیف فروش در رسانه های اجتماعی با هم صحبت کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

ایجاد اولین قیف فروش در رسانه اجتماعی:

زمانی که می خواهید استراتژی رسانه اجتماعی خود را تعریف کنید باید برنامه خوبی داشته باشید تا اطمینان حاصل نمایید تاکتیک های هر مرحله از قیف فروش می تواند شما را به اهدافی که در سر دارید برساند. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، هر مرحله در برگیرنده سوال خاصی است که استراتژی بازاریابی تان باید به آن پاسخ دهد:

  • آگاهی: مشتریان احتمالی شما را چگونه در رسانه های اجتماعی پیدا خواهند کرد؟
  • ارزیابی: آن ها چگونه از رسانه اجتماعی برای مقایسه شما با سایر شرکت ها استفاده خواهند کرد؟
  • کسب مشتری: چگونه می توانید افراد را برای خرید یا تبدیل شدن به مشتری به دست آورید؟
  • تعامل: چگونه می توانید از کانال های اجتماعی برای حفظ ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید؟
  • حمایت و طرفداری: چگونه می توانید افراد را ترغیب کنید محصولات یا خدمات شما را به سایر افراد نیز توصیه کنند؟

اشتباه رایج بازاریابان تازه کار این است که تنها بر روی تعداد محدودی از مراحل قیف فروش سرمایه گذاری می کنند. به عنوان مثال، می توان کانال های یوتیوبی متعددی را با ترافیک و آگاهی بسیار پیدا کرد. اما هیچ کدام از این کانال ها بر روی  محتوای فروش سرمایه گذاری نکرده اند. همچنین ممکن است یک کسب وکار کوچک سایت زیبایی داشته باشد اما استراتژی مناسبی برای رسانه های اجتماعی تعریف نکند.  از چک لیست زیر استفاده کنید تا اطمینان حاصل نمایید تاکتیک های شما با هر مرحله از فروش هماهنگی دارد. از کاربرد تاکتیک های بسیار زیاد هم پرهیز کنید. خود را در هر مرحله به یک یا دو تاکتیک محدود نمایید، بر روی آن ها تسلط پیدا کنید و سپس موارد تازه ای را به قیف فروش خود اضافه کنید.

 چگونه می توان در رسانه های اجتماعی قیف فروش خوبی ایجاد کرد؟

قیف فروش شما باید در رسانه های اجتماعی به ۵ سوال مهم پاسخ دهد. اگر هر مرحله ای را در قیف فروش خود نادیده بگیرید، باعث ضعف بازاریابی خود می شوید. حداکثر برای هر مرحله از قیف فروش دو تاکتیک را به دلخواه انتخاب کنید. بعد از اینکه بر روی این تاکتیک ها تسلط پیدا کردید می توانید از تاکتیک های جدید هم بهره مند شوید.

  1. آگاهی: مشتریان چگونه شما را پیدا خواهند کرد؟

برای جلب توجه مخاطبان روشهای زیادی وجود دارد. یکی از تاکتیک های زیر را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید.

تاکتیک های طبیعی:

  • لایو فیس بوک
  • برگزاری مسابقه در رسانه های اجتماعی
  • محتوای رایگان
  • شرکت در گروه های فیس بوکی یا لینکداین
  • استفاده از سئو و فایل های ویدئویی برای جذب مشترکین رایگان
  • ویدئوهای اجتماعی
  • استفاده از عناصر بصری  جذاب همچون اینفوگرافیک ها، گیف ها
  • ایجاد محتوای خاص برای فیس بوک
  1. ارزیابی: چگونه افراد شما را با شرکت های دیگر مقایسه می کنند؟

به دست آوردن توجه افراد کافی نیست. شما باید اطمینان حاصل کنید که از نظرسنجی ها، مطالعات موردی و اطلاعات معتبر برای ترغیب مشتریان استفاده می کنید.

تاکتیک های طبیعی:

  • نظرات مثبتی بر روی پیج فیس بوکی خود به دست آورید
  • در انجمن ها کامنت بگذارید
  • از مشتریان خود بخواهید در مورد محصولات شما فایل ویدئویی تهیه کنند. این فایل ها را در پیج فیس بوکی خود قرار دهید.
  • از کاتالوگ یا تصاویر محصولات در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
  • در رسانه های اجتماعی به سوالات افراد پاسخ دهید
  • در یوتیوب دموی محصولات را قرار دهید.
  1. کسب مشتری: چگونه می توانید افراد را به خرید ترغیب کنید و آن ها را به مشتری وفاداری تبدیل نمایید؟

مشتریان احتمالی باید به مشتریان وفاداری تبدیل شوند. تاکتیک های زیر در این شرایط به شما کمک خواهد کرد.

تاکتیک های طبیعی:

  • ترافیک رسانه اجتماعی را به اشتراک ایمیلی تبدیل کنید.
  • در رسانه های اجتماعی مسابقه برگزار کنید و از محصولات یا خدمات خود به آن ها جایزه بدهید.
  • از تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام استفاده کنید. کوپن یا تخفیف زمان داری ارائه کنید.
  1. تعامل: چگونه می توانید در رسانه های اجتماعی با مشتریان تعامل داشته باشید؟

پیدا کردن مشتریان کار دشواری است. با مشتریان فعلی خود در ارتباط باشید تا بتوانید در آینده محصولات جدیدی به آن ها بفروشید.

روش های طبیعی:

  • گفتگوهای منظمی را در توییتر میزبانی کنید
  • به صورت هفتگی در فیس بوک یا لایو اینستاگرام به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید.
  1. حمایت و طرفداری: چگونه مشتریان را ترغیب می کنید محصولات شما را به سایر افراد معرفی کنند؟

کاری کنید مشتریان تجربیات خود را به راحتی با سایر افراد به اشتراک بگذارند. اینکار باعث افزایش اعتماد می شود و مشتریان جدیدی جذب می کند.

روش های طبیعی:

  • برای مشتریانی که محصولات شما را خریداری کرده اند گروه خصوصی در فیس بوک ایجاد کنید.
  • برنامه حمایتی برای مشتریان و کارمندان خود ایجاد نمایید.

جامعه مشتریان را در اینستاگرام ایجاد کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن