سرور مجازیمقالات وب

نصب SSL certificate بر روی سرور مجازی لینوکس در کنترل پنل دایرکت ادمین

  زمانی که از اطلاعات حساس و مهم استفاده می کنید یا اطلاعاتی همچون ، اطلاعات شماره کارت و ادرس ایمیل افراد را جمع آوری می نمایید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر بتوانید این را به درستی نصب کنید، تمامی اطلاعات و ارتباطات بین مرورگر و سرور رمزگذاری می شود. در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد CSR و نصب SSL certificate را بر روی سرور مجازی لینوکس با هم مرور کنیم. پس همراه وب باشید.

ابتدا وارد اکانت خود در کنترل پنل شوید. حالا به قسمت User level بروید و نام دامنه ای که می خواهید گواهینامه ی را بر روی آن نصب کنید انتخاب نمایید.بر روی گزینه ‘SSL certificates' کلیک کنید.

اگر SSL برای دامنه انتخابی غیر فعال شده باشد، باید با کلیک بر روی Here آن را فعال کنید.

برای خرید SSL certificate باید برای دامنه مشخص شده CSR داشته باشید. به همین خاطر، دومین دکمه رادیویی نشان داده شده را تیک بزنید و Create A Certificate Request را انتخاب کنید. حالا فرم مد را با اطلاعات مورد نیاز پر کنید.

بعد از اینکه اطلاعات را وارد کردید، بر روی دکمه Save کلیک کنید . در این شرایط CSR به همراه کلید اختصاصی تولید خواهد شد.  این دو مورد را کپی کنید و پیش خود نگه دارید. شما می توانید CSR و کلید اختصاصی را به صورت دستی هم ایجاد کنید. به عنوان کاربر روت وارد سرور شوید و دستورات زیر را اجرا کنید:

/usr/bin/openssl genrsa 2048 > private.key

/usr/bin/openssl req -new -key private.key

بعد از اجرای دستور، از شما خواسته می شود اطلاعاتی همچون کد کشور، شهر و نام دامنه را وارد نمایید. بعد از اینکه CSR تولید شد، می توانید گواهینامه SSL را برای دامنه خود خریداری نمایید.  بعد از خرید به پنل دایرکت ادمین بروید و فرآیند نصب را همانند زیر ادامه دهید.

منوی ‘SSL Certificates' را باز کنید و دکمه رادیویی سوم یعنی Paste a pre-generated certificate and key را تیک بزنید. حالا کلید اختصاصی و که خریداری کرده اید را کپی کنید و در جعبه متنی مربوطه پیست نمایید. پس از انجام اینکار کلید Save را فشار دهید.بیشتر شرکت ها به گواهینامه های روت اعتماد می کنند. به همین خاطر باید این گواهینامه را نیز نصب کنید. به منوی ‘SSL Certificates' بازگردید ، بر روی Click Here to paste a CA Root Certificate کلیک کنید و چک باکس Use a CA cert را تیک بزنید و گواهینامه روت را در جعبه متنی Paste کنید. حالا دکمه Save را بزنید.

خوب کار شما تمام شده است. اگر همه مراحل را به درستی دنبال کرده باشید، گواهینامه شما با موفقیت نصب شده است.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن