خانه / بازاریابی دیجیتال / چگونه به کمک بازاریابی داده محور، مشتری کسب کنیم؟
چگونه به کمک بازاریابی داده محور، مشتری کسب کنیم؟

چگونه به کمک بازاریابی داده محور، مشتری کسب کنیم؟

به لطف تاثیر رو به رشد فناوری در زندگی های امروزی، جمع آوری ها داده های مرتبط با رفتارهای مشتری، نیازها و درخواست هایش اسانتر از قبل شده است. وب آنالیتیکس و سایر اشکال مرتبط با داده گنجینه ای از اطلاعات مفید برای بازاریابان هستند و می توانند از آن برای افزایش پایه مشتریان خود استفاده کنند. در حال حاضر بازاریابی بیشتر از قبل بر روی مشتری تمرکز دارد و موفقیت کمپین های تبلیغاتی بر اساس توانایی آن برای ارتباط با مشتری هدف سنجیده می شود. این روزها بیشتر بازاریابان به سمت استراتژی های داده محور روی آورده اند تا بتوانند درک کامل تری از پایه مشتریان خود داشته باشند. در این مقاله قصد داریم ۹ مورد از روش هایی که به کمک آن می توانید از بازاریابی داده محور برای کسب مشتری استفاده کنید را بیان نماییم. پس همراه وب ایده باشید.

پرسونای خریداران خود را تنظیم کنید:

فناوری کلان داده به شما اجازه می دهد اطلاعات را راحت تر از قبل جمع آوری کنید و از آن برای ایجاد پرسونای مشتریان استفاده نمایید. استفاده از پرسوناهای بازاریابی می تواند سایت را دو الی پنج برابر در کسب نرخ تبدیل بالا موفق تر سازد.  شما هم می توانید از همین استراتژی استفاده کنید. از داده هایی که در مورد رفتار و مشخصه بخش های مختلفی از مخاطب شماست  استفاده کنید تا بتوانید آن ها را موثرتر از قبل هدف قرار دهید. اگر مخاطبان احساس کنند که شرکت شما پیام های شخصی سازی شده برایشان ارسال می کند، به محتوای آن توجه بیشتری خواهند داشت.

 کاری کنید صفحات فرود برایتان به درستی کار کند:

بازاریابی داده محور برای ۷۸ درصد از بازاریابان استراتژیک یا تعبیه شده است. استفاده از تمرینات داده محور می تواند مواردی همچون صفحات فرود را بهینه سازد و مشتریان بیشتری را به سمت سایت هدایت کند. صفحات فرود به شرکت ها اجازه می دهد از طریق واژه های جستجو شده مرتبط با محصولات و خدمات، به مشتریان بیشتری دست پیدا کنند. شما می توانید از کلان داده برای هدف قرار دادن صفحات فرود خود استفاده کنید. بنابراین آن صفحه می تواند بخشی از مخاطبان را که در مورد جنبه خاصی از کسب وکار شما فکر می کنند و به آن علاقه مند هستند منعکس کند. در این شرایط پرسوناهای مرتبطی برای هر صفحه فرود هدف قرار داده خواهد شد و همین امر باعث جذب توجه آن ها می شود.

 از مخاطبان سفارشی فیس بوک استفاده کنید:

همانطور که می دانید فیس بوک بیش از ۱٫۹ میلیارد کاربر ماهانه دارد و همین امر باعث شده است این پلتفرم برای جذب مشتریان بسیار عالی باشد. موضوع دیگری که در مورد فیس بوک جلب توجه می کند این است که چنین پلتفرمی با این حجم از کاربران می تواند ابزارهای داده محوری را در اختیار شرکت ها قرار دهد و  بازاریابی و جذب مشتریان را برای آن ها راحت تر سازد. به عنوان مثال شما می توانید از مخاطبان سفارشی فیس بوک(Facebook Custom Audiences) برای جذب کاربرانی که شبیه مشتریان فعلی تان هستند استفاده کنید. در این روش قادر خواهید بود سرنخ های با کیفیت تری داشته باشید و بیشتر بفروشید.

 تخفیفی برای مشتریان خود قائل شوید:

۸۵ درصد مشتریان قبل از اینکه بخواهند به سمت شرکت ها بروند به دنبال کوپن های تخفیف می گردند.  شما می توانید به کمک داده های موجود بر روی این حقیقت سرمایه گذاری کنید و مخاطبان درستی را هدف قرار دهید. از داده هایی که در گذشته در مورد رفتارهای مشتریان به دست آورده اید استفاده کنید و کوپن های تخفیف سفارشی شده برایشان ارسال نمایید. شما حتی می توانید موثر بودن این کوپن ها را به کمک پیگیری رفتار مشتریان بسنجید.

 کاری کنید مشتری دوباره به سایت و شرکت شما باز گردد:

هدف گیری مجدد یکی از مسائل مهم در بازاریابی است. این استراتژی به دنبال افرادی می گردد که قبل به برند شما علاقه نشان داده اند و از سایتتان بازدید کرده اند. شما می توانید از هدف گیری مجدد برای ارتباط دوباره با این افراد استفاده کنید. در این شرایط قادر خواهید بود تبلیغات سفارشی را برایشان ارسال کنید که منطبق بر رفتارهای مرور آن ها در وب است. بیش از ۳۰ درصد مشتریان واکنش مثبتی نسبت به هدف گیری مجدد دارند.۱۱ درصد واکنش منفی نسبت به آن نشان خواهند داد و  ۵۵ درصدشان واکنش خنثی خواهند داشت.

 کمپین ایمیلی خود را قدرتمندتر کنید:

پرسونا و مشتریانی که از طریق داده ها به دست آمده اند می توانند در ایجاد  کمپین های موثرتر به شما کمک کنند. با ایجاد ایمیل های جذاب و هدف قرار دادن رفتارهای آنلاین مشتریان، می توانید ۱۰ الی ۲۰ درصد به مشتریان قبلی دست پیدا کنید.  از داده های مرتبط با مشتریان خود استفاده کنید تا بتوانید کمپین های ایمیلی  سفارشی سازی شده ای را ایجاد نمایید که با اولویت های منحصر به فردی سازگار است. در این شرایط مشتریان بیشتر از قبل به بازگشت دوباره به سایت و خرید تمایل خواهند داشت.

به ساعت خود نگاهی بیندازید:

این توصیه ممکن است کمی برایتان عجیب باشد اما تاثیر بسیار زیادی بر روی تعداد مشتریانی که تبلیغاتتان را می بینند و با آن تعامل دارند خواهد داشت. ابزارهای رسانه اجتماعی همچون Hootsuite می تواند در یافتن بهترین زمان برای توییت و کسب بهترین  درآمد  از طریق توییتر کمک کند. زمانی که از داده های مرتبط با رفتار مشتری برای یافتن بهترین زمان ارسال پست در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید می توانید پوشش بهینه ای داشته باشید و به کمک آن فروش خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که نرخ تعامل در فیس بوک، در روزهای پنج شنبه و جمعه بالاتر است.

 تبلیغات نمایشی را نیز امتحان کنید:

شما می توانید از تبلیغات نمایشی یا بنرها برای ترغیب مشتریان خود استفاده کنید. تنها ۲٫۸ درصد از مشتریان  بر این باور هستند که تبلیغات موجود بر روی سایت به آن ها مرتبط است. پس باید تبلیغات خود را به گونه ای طراحی کنید که باعث جلب توجه آن ها می شود. شما می توانید از تبلیغات نمایشی در کنار محتوای صفحات، رسانه های اجتماعی و ایمیلی استفاده کنید. با جمع آوری داده های مرتبط با عملکرد تبلیغات، می توانید آن را بهبود ببخشید.

از بهینه سازی جستجوی پولی استفاده کنید:

این روزها کاربران اینترنتی دسترسی سریعی به اطلاعات دارند.  با دانستن اینکه مشتریان احتمالی تان به دنبال چه چیزی هستند می توانید محتوای خود را بهبود ببخشید. مهم تر از همه این است که تبلیغات جستجوی پولی به نظر بومی می رسند. ۵۰ درصد از کاربران نمی توانند تبلیغات پولی را از تبلیغات طبیعی تشخیص دهند. این موضوع بدین معنی است که آن ها بر روی تبلیغات موجود در موتورهای جستجو کلیک می کنند و به خرید می پردازند.

ظهور و تکامل داده در بازاریابی، جذب مشتریان را راحت تر از قبل کرده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*