مقالات وبوردپرس

چرا نباید از قالب و افزونه وردپرس نال شده استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید قالب ها و افزونه های وردپرس  نال شده نسخه کپی شده از محصولات وردپرسی پیوم و اصلی هستند. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا نباید از قالب ها و افزونه های وردپرسی نال شده استفاده کنیم . پس همراه وب ایده باشید.

 افزونه ها و قالب های وردپرسی نال شده چیست؟

قالب ها و افزونه های نال شده نسخه کپی شده بدون دریافت اجازه از صاحب این قالب ها و افزونه که در سرتاسر وب در دسترس افراد قرار می گیرند.  اینکار نه تنها باعث از دست رفتن سرمایه شرکت های وردپرسی فعال در زمینه تولید قالب و افزونه می شود  بلکه می تواند امنیت و یکپارچگی  سایت شما را نیز به خطر بیندازد. در بیشتر موراد دلیل شدن سایت ها استفاده از قالب ها و افزونه های وردپرسی نال شده بوده است. در ادامه برخی از دلایل اجتناب از به کار بردن این قالب ها و افزونه ها را با هم مرور می کنیم.

  1. امنیت:

قالب ها و افزونه های وردپرسی نال شده برای امنیت سایت شما بسیار خطرناک هستند.  این ها در بیشتر موارد در برگیرنده بدافزارها هستند. کدهای بدخواهانه در طول فایل های مختلفی توزیع می شوند تا بتوانند برای هک شدن سایت مورد استفاده قرار گیرند. ممکن است در فرایند هک سایت، اطلاعات و داده های مهم خود را از دست بدهید. در این شرایط سایت ممکن است از نتایج موتورهای جستجو نیز حذف شود.

  1. حریم شخصی:

 

قالب ها و افزونه های وردپرسی نال شده می توانند کدهای بدخواهانه زیادی در خود داشته باشند. این ها می تواند شامل کدهایی باشد که اطلاعات را از سایت وردپرسی شما می دزد و آن را در دسترس هکرها قرار می دهد. چنین اطلاعاتی در برگیرنده نام کاربری، آدرس ایمیل و پسورد خواهد بود. اگر آنلاین یا سایت عضوگیری دارید و اطلاعات شخصی کاربران را دریافت می کنید ممکن است با  کاربرد چنین قالب ها و افزونه هایی حریم شخصی افراد را به خطر بیندازید.  شناسایی چنین هک هایی بسیار دشوار است.

  1. بد بودن برای سئوی سایت:

قالب ها و افزونه های نال شده ممکن است سئوی سایت وردپرسی شما را کاملا نابود سازند. این قالب ها و افزونه ها می توانند لینک های اسپم را به سایت اضافه کنند یا  کاربران را به سایت های بدی هدایت نمایند. چنین فعالیت هایی را به سختی می توان شناسایی کرد. با اینحال موتورهای جستجو به سرعت آن ها را شناسایی می کنند و سایت شما را از نتایج جستجو حذف می نمایند یا رتبه آن را کمتر می کنند.  در چنین شرایطی باید ماه ها زمان برای رتبه خود صرف کنید و حتی در برخی از شرایط مجبور می شوید یک سایت جدید راه اندازی کنید.

 

 این مقاله را نیز بخوانید: آموزش سئو وردپرس

 

  1. مشکلات قانونی:

 

بیشتر قالب ها و افزونه های وردپرسی متن باز هستند اما برخی از آن ها  تحت لایسنس های خاصی به فروش می رسند. این موضوع بدین معنی است که برخی از بخش های کدهای به کار رفته تحت قانون کپی رایت خواهند بود. استفاده از قالب ها و افزونه های نال شده ممکن است به دزدی اطلاعات، از دست رفتن اطلاعات یا مشکلات قانونی منجر شود.

  1. نبود دسترسی به آپدیت ها:

 

بیشتر قالب ها و افزونه های وردپرسی به صورت منظم به روز می شوند تا باگ های موجود برطرف گردند، قابلیت های جدیدی اضافه شوند و شان کمتر شود. در این میان قالب ها یا افزونه های نال شده نمی توانند چنین به روزرسانی هایی را دریافت کنند چون به license key معتبر  دسترسی ندارند. این موضوع موجب می شود سایت با نسخه قدیمی از قالب و افزونه اجرا شود و دچار مشکلات امنیتی گردد.  خود وردپرس به طور منظم نسخه های جدیدی را منتشر می کند و در برخی از شرایط قالب ها یا افزونه های قدیمی ممکن است با آخرین نسخه از وردپرس سازگار نباشد. از آن جایی که موارد نال شده به روز نمی شوند سایت ممکن است از دسترس خارج شود یا دچار مشکل گردد.

  1. نبود و مستندات:

حتی کاربران حرفه ای وردپرس نیز به پشتیبانی و مستندات برای استفاده از قالب ها و افزونه های پرمیوم نیاز دارند.  توسعه دهندگان این محصولات زمان زیادی را صرف فراهم آوردن پشتیبانی و ایجاد مستندات برای کاربران می کنند. آن ها حتی متخصصان حرفه ای را برای پاسخ دادن به سوالات و اضافه کردن آموزش های جدید استخدام می کنند.

اگر از قالب یا افزونه نال شده استفاده کنید تنها خواهید بود. نمی توانید در صورت نیاز از توسعه دهنده کمک بگیرید. نمی توانید به مستندات و آموزش های جدید دسترسی داشته باشید.

  1. نبود دسترسی به قابلیت های جدید:

همانطور که در قسمت های قبلی مقاله نیز ذکر کردیم قالب ها و افزونه ها به صورت منظم به روز می شوند و این به روزرسانی ها شامل قابلیت های جدید است. اگر از موارد نال شده استفاده کنید نمی توانید به روزرسانی خودکار و قابلیت های جدید را دریافت نمایید.  این قابلیت های جدید می توانند سایت شما را بهبود ببخشند و به درآمدزایی بیشتر کمک کنند.

  1. استفاده غیر قانونی جلوی نوآوری را می گیرد:

برخی از افراد ممکن است بر این باور باشند که بودجه کافی برای خرید چنین قالب ها و افزونه هایی را ندارند. با اینحال همین خرید ساده موارد نال شده می تواند استعدادها، مهارت ها و سختکوشی های یک نفر را نابود سازد. شما با خرید نال شده، جلوی بازگشت سرمایه گذاری افراد توسعه دهنده را می گیرید.  توسعه دهندگان نه تنها زمان خود را بر روی نوشتن کدها صرف می کنند بلکه پشتیبانی را فراهم می آورند، سایت می سازند، مستنداتی را فراهم می کنند، کارمند استخدام می کنند و هزینه زیادی برای کسب وکارشان صرف می کنند.

  1. وجود گزینه های رایگان دیگر:

اصلا مهم نیست از چه قالب و افزونه ای استفاده می کنید. شما نمی توانید برای استفاده از این موارد نال شده دلیل منطقی بیاورید.  اگر بودجه خرید این قالب ها و افزونه ها را ندارید می توانید از گزینه های رایگانی که در دسترس افراد قرار می گیرد استفاده کنید.  واقعیت این است که بیشتر قالب ها و افزونه های پرمیوم وردپرس نسخه محدود رایگان برای شروع کار دارند. وردپرس نیز هزاران قالب و افزونه رایگان در اختیار افراد قرار داده که می توان آن ها را به زبان های دیگر همچون فارسی، کرد. اگر می خواهید از محصولات ارزان استفاده کنید همین قالب های رایگان شروع خوبی برایتان خواهد بود.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن