سیستم عامل لینوکسمقالات وب

چگونه وای فای را در لینوکس از طریق دستورات خط فرمان پیکربندی کنیم؟

 شاید برای شما هم پیش آمده است که بخواهید را در ی خود پیکربندی کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه پیکربندی وای فای را از طریق ات خط فان با هم کنیم.  به خاطر داشته باشید که این مقاله بر روی بیشتر های بزرگ لینوکس قابل اعمال است. همراه وب ایده باشید.

بیشتر افراد برای مدیریت رایانه خود  ابزارهای گرافیکی را ترجیح می دهند اما برخی از افراد نیز هستند که دوست دارند از دستورات خط فرمان برای اینکار استفاده کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید باید بدانید که مدیریت وای فای  کمی دشوار است. در چنین شرایطی می توان از به عنوان ابزار خط فرمان استفاده کرد.

 اسکن شبکه:

اگر در حال حاضر اطلاعات شبکه خود را به خوبی می دانید می توانید از این مرحله عبور کنید. اگر چنین نیست می توانید شبکه ای که قصد  دارید به آن متصل شوید را به کمک چند دستور ساده بشناسید. wpa_supplicant دارای ابزاری به نام wpa_cli است که رابط خط فرمان را برای مدیریت کانکشن های وای فای ارائه می کند. شما می توانید از این گزینه برای تنظیم هر چیزی استفاده کنید اما راه اندازی فایل پیکربندی به ساده تر می رسد. خوب حالا wpa_cli را با دسترسی روت اجرا کنید و  سپس شبکه های خود را اسکن نمایید:


# wpa_cli

> scan

فرآیند اسکن ممکن است چند دقیقه طول بکشد. بعد از اینکه اطلاعات مورد نیاز را به دست آوردید گزینه quit را تایپ کنید تا از محیط خارج شوید.

 بلوکی ایجاد کنید و خود را رمزگذاری نمایید:

ابزار راحت تری وجود دارد که می توانید برای آغاز راه اندازی فایل پیکربندی خود از آن استفاده کنید.  این گزینه نام شبکه شما را می گیرد و فایلی را با بلوک پیکربندی برای شبکه ایجاد می کند. این فایل رمزگذاری شده است:

# wpa_passphrase networkname password > /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf

پیکربندی خود را آغاز کنید:

 خوب حالا فایل پیکربندی شما در /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf واقع شده است. فایل را در ویرایشگر محبوب خود باز کنید و  خط پسورد را پاک کنید.  سپس خط زیر را به بالای فایل پیکربندی اضافه کنید:

ctrl_interface=DIR=/var/run/wpa_supplicant GROUP=wheel

این گزینه به کاربری که در گروه  wheel قرار دارد اجازه می دهد wpa_supplicant را مدیریت کند. باقی این گزینه را به بلوک خود شبکه اضافه کنید. اگر به شبکه پنهان متصل می شوید می توانید خط زیر را اضافه کنید تا به wpa_supplicant بگویید آن را اسکن کند:

scan_ssid=1

حالا باید تنظیمات مرتبط با مدیریت Key و پروتکل را انجام دهید. این تنظیمات به WPA2 مرتبط است:

proto=RSN

key_mgmt=WPA-PSK

برای امنیت بیشتر تنها باید از CCMP استفاده کنید:

group=CCMP

pairwise=CCMP

در نهایت باید اولویت شبکه را تنظیم کنید. مقادیر بالاتر  در ابتدا متصل خواهد شد.

priority=10

پیکربندی های خود را ذخیره کنید و wpa_supplicant را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.

سخن نهایی:

 

 این روش قطعا بهترین روش برای پیکربندی شبکه وایرلس نیست اما می تواند در برخی از شرایط مفید باشد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن