سئومقالات وب

چگونه پست وبلاگی پیدا کنیم که بتواند سئو را بهبود ببخشد؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید سوالاتی که کاربران و مشتریانتان به صورت می پرسند را پیدا کنید.  اگر در مورد کسب مشتری ایده آل و آن ها به مشتری مصمم باشید باید کاری کنید که پست های  وبلاگی تان همان چیزی باشد که افراد به دنبال آن هستند. زمانی که در حال توسعه استراتژی جدید هستید یکی از اولین سوالاتی که به ذهنتان خطور می کند یافتن پست های وبلاگی است که بتواند ی شما را بهبود ببخشد. می توان اینکار را با تعیین کلمات کلیدی که به خریداران مرتبط است انجام داد.  در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

قبل از هر کاری باید به سوالات مشتریان و نحوه پاسخگویی به این سوالات توسط محصولات و خدمات خود  نگاهی بیندازیم.  ایجاد محتوایی که می تواند به سوالات مشتریان شما پاسخ دهد یکی از نکات کلیدی برای ایجاد یک محتوایی خوب و داشتن استراتژی مستحکم در فرایند سئوست.  گوگل در تعیین و شناسایی نیت و تمایل جستجوکنندگان ماهرتر از قبل شده است. ایجاد موضوع و سرتیترهایی که مستقیما سوالات و نگرانی های مشتریان را هدف قرار می دهد به شما اجازه خواهد داد از الگوریتم های گوگل و ترندهای جستجوکنندگان به نفع خود استفاده کنید. خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان موضوعات مدنظر کاربران و خریداران سایت را پیدا کرد؟ پاسخ به این سوال ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. اطلاعاتی که در مورد مشتریان خود نیاز دارید به صورت رایگان در دسترس شماست.کافیست کمی زمان بگذارید و به جستجو بپردازید.

بعد از اینکه سوالات مدنظر خریداران یا کاربران خود را پیدا کردید، فرایند ایجاد وبلاگ سئو دوست بسیار اسان خواهد بود. ابزارها و منابعی وجود دارد که به شما کمک می کند این فرایند را به راحتی انجام دهید.

 یافتن موضوعات وبلاگی برای بهبود سئو

 از کارمندان خود سوال کنید:

سوالاتی که مشتریان احتمالی شما در حال یافتن پاسخ آن ها هستند نزدیک تر از آن چیزی است که فکر می کنید. کافیست کار خود را با پرسیدن سوال از کارمندان بخش و بخش ان آغاز کنید. از ان ها بخواهید سوالاتی که مشتریان به طور مکرر می پرسند را یادداشت کنند. این افراد اولین نقطه تماس شما با مشتریان هستند و  نگرانی ها، دردها، اهداف و محرک های مشتریان را خوب می شناسند. اگر قابلیت گفتگوی زنده را بر روی سایت خود دارید می توانید با داده کاوی جلسات گفتگوی زنده، به سوالات مشتریان برسید و داده های مرتبط با آن را جمع آوری کنید.  در این شرایط قادر خواهید بود به طور مستقیم نگرانی ها و سوالات کاربران خود را به دست آورید.

 گوگل دوست شماست:

گوگل می تواند  چیزی که مشتریان و خریدارانتان به دنبال آن هستند را  در اختیار شما قرار دهد.  از ابزارهای زیر استفاده کنید تا اطلاعاتی که بدان نیاز دارید را جمع آوری نمایید:

  • گوگل ترند: کلیدواژه مدنظر خود را در گوگل ترند وارد کنید تا  ببینید این کلمات  در طول زمان گرایش  و حجم بالایی داشته اند یا خیر. در این شرایط می توانید به کمک داده های به دست آمده، محتوای همیشه سبز ایجاد کنید. اگر به دنبال موضوعات ترندی (گرایشی) هستید ترندهای اخیر را جستجو کنید.
  • Google Suggest: کلیدواژه مدنظر خود را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و ببینید گوگل چه موضوعات دیگری را برایتان پیشنهاد می کند.
  • Google People Also Ask: این بخش از نتایج صفحات جستجو، پایین اسنیپت های برجسته است که می تواند سوالات مرتبط با سوال شما را پیشنهاد کند.
  • Google Related Searches( جستجوهای مرتبط در گوگل): کافیست کلیدواژه یا سوال مدنظر خود را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و سپس به پایین صفحه اسکرول نمایید. در پایین صفحه سوالات و کلمات کلیدی مرتبطی وجود دارد که می توان از آن برای درک نیت کاربران استفاده کرد.

 ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی:

ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که لیستی از  موضوعات جستجو شده توسط کاربران را فراهم می آورد. برخی از این ابزارها عبارتند از :

  • گوگل : اگر به اکانت ادوردز خود دسترسی دارید وارد آن شوید . در این  ابزار می توانید کلمات کلیدی خود را وارد کنید و  ببینید آمارهای مرتبط با حجم جستجو  چگونه است و چه ایده ای می توانید در مورد کلمات کلیدی به دست اورید.
  • سایت Keywordtool.io : این سایت می تواند فهرستی از موضوعاتی که افراد در گوگل و سایر موتورهای جستجو به دنبالش هستند را پیدا کند.
  • سایت Answer the Public: این سایت تجسمی از سوالاتی که کاربران در مورد موضوعات مدنظر شما در حال جستجو هستند را نشان می دهد.
  • سایت های پرسش و پاسخ ایرانی:  اگرچه این سایت ها فهرستی از کلمات کلیدی مدنظر شما را فراهم نمی کنند اما وارد کردن یک کلمه یا عبارت می تواند فهرستی از سوالات که کاربران در حال یافتن پاسخ سوالات آن هستند را ایجاد کند. سایت های ایرانی مختلفی در مورد پرسش و پاسخ ایجاد شده اند که با کمی جستجو در گوگل می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از انجمن های مرتبط با صنعت نیز می تواند منبع خوبی برای کسب ایده های مرتبط با تولید محتوا باشد.

کلمات کلیدی طولانی برای سئو خوب هستند:

کلمات و عبارات کلیدی طولانی می توانند نرخ کلیک و را بهبود ببخشند زیرا  قادرند به سوالات مشتریان پاسخ دهند که در مرحله خاصی از  ر خریدار قرار دارند. اگرچه این موضوع به نظر محدود کننده می رسد اما تمرکز کردن بر روی سوالات و موضوعات خاصی که کاربران به دنبال آن هستند می تواند  خریدارانی را جذب کند که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند.  در واقع، اینکار می تواند مخاطبان را تایید صلاحیت کند. ممکن است بازدیدکنندگان اندکی در سایت خود داشته باشید اما همان هایی که بر روی سایت کلیک می کنند ممکن است به خریداران وفاداری تبدیل شوند. بهتر است جستجوکنندگانی را هدف قرار دهید که به سایت شما می آیند و تبدیل می شوند. فرایند بهینه سازی وبلاگ برای سئو نباید کار پیچیده ای باشد. دانستن مکان ها و موقعیت هایی که در یافتن موضوعات وبلاگ به شما کمک می کند می تواند سئو را بهبود ببخشد و شما را یک گام به سمت توسعه بازاریابی محتوایی عالی نزدیک تر کند. استفاده از ابزارهای ایده سازی در مورد موضوعات و کلمات کلیدی، در توسعه موضوعات وبلاگ بسیار مفید خواهد بود. دفعه بعد وقتی خواستید موضوعات سایت خود را پیدا کنید، به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم توجه کنید و از آن ها استفاده نمایید. هنوز هاست و دامنه ای برای سایت خود نخریده اید؟ همین امروز دست به کار شوید و از صفحه  خرید هاست و ثبت دامنه در وب ایده بازدید کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن