پلسککنترل پنلمقالات وب

ایجاد پایگاه داده در کنترل پنل پلسک

در این مقاله قصد داریم در مورد ایجاد و مدیریت پایگاه داده صحبت کنیم. از آنجایی که این مبحث کمی طولانی است تصمیم گرفتیم آن را به دو بخش تقسیم کنیم. بخش دوم این مقاله را در هفته های آتی منتشر خواهیم کرد.

شما می توانید پایگاه داده های مورد نیاز خود را در به راحتی ایجاد و حذف کنید. برای اینکار کافیست به بخش Websites & Domains > Databases  بروید.

در این بخش می توانید نام پایگاه داده مدنظر خود را تایپ کنید.  اگر شرکت فراهم کننده دسترسی های مرتبط را داده باشد می توانید نوع پایگاه داده و سرور پایگاه داده که دیتابیس در آن باید ایجاد شود را نیز انتخاب نمایید. در قسمت بعدی می توانید وبسایتی که پایگاه داده در آن مورد استفاده قرار میگیرد را  انتخاب کنید. برای اینکار کافیست از جعبه Related site   سایت مرتبط را بردارید.  اگر سایت ها و پایگاه داده زیادی دارید این گزینه بسیار عالی خواهد بود.

 

ان پایگاه داده:

یک پایگاه داده باید حداقل یک اکانت کاربری مرتبط با آن داشته باشد. در غیر اینصورت دسترسی به آن غیر من خواهد بود. شما می توانید به هنگام   کاربر آن را نیز ایجاد کنید. برای اینکار کافیست Create a database user را تیک بزنید. همچنین بعدا می توانید کاربر را بعدا انتخاب کنید. بعد از اینکه چک باکس را تیک زدید گزینه های ایجاد کاربر جدید برای پایگاه داده فعال می شود.  فیلد اول مربوط به Database user name( نام کاربر) ، فیلد دوم مربوط به پسورد کاربر و گزینه سوم مربوط به تایید پسورد انتخاب شده است.  برای اینکه کاربر ایجاد شده به پایگاه داده دسترسی داشته باشد گزینه User has access to all databases within the selected subscription را تیک بزنید.

 چگونه پایگاه داده ای را در Plesk حذف کنیم؟

برای پاک کردن پایگاه داده بر روی لینک Remove Database  در بخش Websites & Domains > Databases  کلیک کنید. توجه داشته باشید که می توانید تنها پایگاه داده و کاربران آن را که توسط یکیشن APS شده مورد استفاده قرار نمی گیرد پاک کنید. اگر در صفحه ای که بیان کردیم لینکی برای پاک کردن پایگاه داده وجود نداشت بدین معنی است که این پایگاه داده توسط مورد استفاده قرار می گیرد.

دسترسی به پایگاه داده:

 

بعد از اینکه پایگاه داده مدنظر خود را انتخاب کردید و کاربری را به آن اختصاص دادید، می توانید از پلسک به کمک لینکی که در بخش Websites & Domains Databases  وجود دارد به آن دسترسی داشته باشید. لینکی که در این صفحه مشاهده می کنید بسته به نوع پایگاه داده متفاوت خواهد بود:

  • phpMyAdmin برای پایگاه داده MySQL
  • pgMyAdmin برای پایگاه داده
  • myLittleAdmin برای پایگاه داده SQL Server

زمانی که با این ابزارها به پایگاه داده دسترسی پیدا می کنید، پلسک به طور خودکار از اختیارات کاربر مرتبط با آن پایگاه داده استفاده می کند.

مشاهده اطلاعات مرتبط با کانکشن:

برای اینکه بتوانید اسکریپت خود را ایجاد کنید باید هاست، پورت، اختیارات کاربر برای کانکشن پایگاه داده را بدانید. برای مشاهده این اطلاعات بر روی لینک Connection Info  در بخش Websites & Domains > Databases  کلیک کنید.

کپی کردن پایگاه داده:

پلسک به شما اجازه می دهد پایگاه داده را از یک سرور ثبت شده در پلسک به دیگری کپی کنید. برای اینکار کافیست به بخش Websites & Domains > Databases > Copy مراجعه کنید.

 

نوع کپی:

 

زمانی که پایگاه داده ای را کپی می کنید می توانید کپی کامل  یا کپی ساختار پایگاه داده را انتخاب نمایید. زمانی که تنها ساختار پایگاه داده را کپی می کنید، پلسک جداول را بدون داده در پایگاه داده مقصد ایجاد می کند.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن