پلسککنترل پنلمقالات وب

تنظیمات ایمیل در کنترل پنل پلسک

در این مقاله قصد داریم در مورد ایمیل و تنظیمات آن در صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

برای ایجاد آدرس ایمیل در کنترل پنل پلسک باید مراحل زیر را مدنظر داشته باشید:

به قسمت mail بروید و ویزارد ایجاد آدرس ایمیل را اجرا کنید.

حالا تنظیمات زیر را برای ایمیل خود مشخص کنید:

  • Email address: نامی که مدنظر خود دارید را تایپ کنید. اگر بر روی اکانت خود متعددی دارید، نام دامنه را زیر آدرس ایمیل ایجاد شده، انتخاب کنید.
  • Access to the Customer Panel: اگر می خواهید کنترل پنل Plesk ، کاربر اضافی برای صاحب اکانت ایمیل ایجاد کند این گزینه را انتخاب کنید. به طور پیش فرض این کاربر نقش Application user را خواهد داشت. شما می توانید نقش آن را تغییر دهید.
  • Password: خوب حالا باید برای دسترسی به میل باکس، پسوردی را انتخاب کنید. اگر این گزینه Access to the Customer Panel انتخاب شده باشد، همان پسوردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که کاربر برای لاگین کردن به پنل از آن استفاده می کند.
  • The maximum number of outgoing email messages: این تنظیم تنها زمانی نشان خواهد شد که  محدودیتی بر روی ایمیل های outgoing تعیین شده باشد.
  • Mailbox: غیر فعال کردن این گزینه تنها زمانی معنا پیدا می کند که بخواهید از این گزینه به ایمیل فورواردر استفاده کنید.
  • Description in Plesk: خوب حالا می توانید اطلاعات اضافی در مورد آدرس ایمیل خود وارد کنید.

 

اگر می خواهید پسورد اکانت خود را تغییر دهید،  باید مراحل زیر را طی نمایید:

 

به قسمت Mail بروید و بر روی آدرس  ایمیل کلیک کنید.

حالا پسورد جدید را برای آن تایپ کنید و تایید نمایید. سپس بر روی اوکی کلیک نمایید.

توجه:  هیچ راهی برای آشکار کردن ایمیل یک اکانت پس از تنظیم کردن آن وجود ندارد. به همین خاطر اگر پسوردی را فراموش کردید باید آن را ریست کنید.

 تنظیم ایمیل فورواردینگ(Mail Forwarding):

 

برای اینکار می توانید مراحل زیر را طی کنید:

در گام اول به قسمت Mail > email address > Forwarding  بروید.

چک باکس Switch on mail forwarding را انتخاب کنید.

یک یا چند آدرس ایمیلی را که ایمیل باید به آن فوروارد شود را مشخص کنید. زمانی که می خواهید آدرس ایمیل را مشخص کنید، آن ها را فضاهای سفید، کاما، سمی کولون جدا کنید یا آن را در خط جدیدی تایپ نمایید.

حالا بر روی گزینه ok کلیک کنید.

اگر نمی خواهید کپی  پیام های فوروارد شده را در میل باکس خود داشته باشید، به قسمت Mail > email address  بروید و چک باکس Mailbox  را پاک کنید و بر روی اوکی کلیک نمایید.

 برای خاموش کردن ایمیل فورواردینگ مراحل زیر را مدنظر داشته باشید:

 

به قسمت Mail > email address > Forwarding   بروید.

چک باکس Switch on mail forwarding  را پاک کنید و اوکی را بزنید.

 

محافظت از ایمیل در بر اسپم ها:

برای اینکه بتوانید از ایمیل خود در برابر اسپم ها محافظت کنید باید فیلتر اسپم را برای میل باکس خود فعال نمایید. برای اینکار کافیست مراحل زیر را به دقت طی کنید:

به قسمت Mail > email address > Spam Filter  بروید.

چک باکس Switch on spam filtering for this email address  را انتخاب کنید.

حالا باید مشخص کنید با پیامی که به عنوان اسپم شناسایی شده است چه کاری باید انجام شود:

  • اگر می خواهید ایمیل را با نرم افزاری که بر روی رایانه محلی خود دارید فیلتر کنید، گزینه Mark spam messages by adding the following text to message subject, را انتخاب کنید و سپس مشخص کنید که فیلتر اسپم چگونه باید پیام مشخص شده به عنوان اسپم را علامت گذاری کند. هدرهای X-Spam-Flag: YES و X-Spam-Status: Yes به طور پیش فرض به منبع پیام اضافه خواهد شد.  همچنین می توانید تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که فیلتر اسپم متنی را به ابتدای خط subject اضافه کند.
  • اگر مطمئن هستید که فیلتر اسپم شما دقیق عمل می کند، می توانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که پیام ورودی اسپم را به طور خودکار پاک کند. برای اینکار گزینه Delete all spam messages را انتخاب کنید.
  • ( این گزینه تنها برای است) اگر از طریق پروتکل IMAP به میل باکس خود دسترسی دارید و می خواهید فیلتر اسپم شما تمامی پیام های اسپم را به فولدر IMAP به نام اسپم منتقل کند، گزینه Move spam to the Spam folder را انتخاب کنید.

از آنجایی که تمامی پیام ها بعد از ۳۰ روز به طور خودکار از فولدر اسپم پاک می شوند باید بتوانید محتوای آن را به طور منظم بررسی کنید تا اطمینان حاصل نمایید هیچ پیام مهمی را از دست نمی دهید.

اگر فیلتری که تنظیم کرده اید پیام های اسپم زیادی را از دست می دهد یا پیام ها را به اشتباه به صورت اسپم نشانه گذاری می کند، باید حساسیت آن را تنظیم کنید. برای انجام اینکار بر روی گزینه Show Advanced Settings  کلیک کنید و  مقدار دلخواه را در فیلد Spam filter sensitivity  تایپ نمایید. مقدار پیش فرض ۷ برای بیشتر موقعیت ها به خوبی عمل می کند اما اگر پیام های اسپم زیادی را از دست می دهید،  مقدار حساسیت را تا یک عدد کاهش دهید تا ببینید تعداد پیام های مشخص نشده کاهش پیدا می کند یا خیر. اگر چنین نشد، می توانید  حساسیت آن را کاهش دهید.  اگر پیام های معمولی نیز به صورت اسپم علامت گذاری می شود، باید حساسیت را افزایش دهید. در هر دو مورد، توصیه می شود حساسیت را بیشتر از یک عدد در زمان واحد افزایش یا کاهش ندهید.

اگر می خواهید مطمئن شوید که ایمیلی را از ارسال کننده خاص از دست نمی دهید، آدرس ایمیل یا نام دامنه را در فیلد White list  تایپ کنید.  هر آدرس را در یک سطر قرار دهید یا آن ها را به ک کاما، سمی کولون یا فضای سفید جدا سازید. همچنین می توانید از (*) به عنوان جایگزینی برای تعداد حروف ، (?) به عنوان جایگزینی برای حروف واحد استفاده کنید. به عنوان مثال address@mycompany.com، user?@mycompany.com ،*@mycompany.com

اگر نمی خواهید ایمیلی را از دامنه یا خاصی دریافت کنید، آدرس ایمیل یا نام دامنه را در فیلد بلک لیست تایپ کنید. .  هر آدرس را در یک سطر قرار دهید یا آن ها را به کمک کاما، سمی کولون یا فضای سفید جدا سازید. همچنین می توانید از (*) به عنوان جایگزینی برای تعداد حروف ، (?) به عنوان جایگزینی برای حروف واحد استفاده کنید.

اگر از اکانت مشتری مبتنی بر استفاده می کنید می توانید زبان قابل اعتماد و کاراکترها را نیز تنظیم نمایید. پیام های ایمیلی  که با زبان و کاراکتر مشخص شده توسط شما نوشته شده اند از فیلتر اسپم عبور خواهند کرد. همچنین در این نوع اکانت ها می توانید آی پی آدرس خاص مشتری یا شبکه ای که ایمیل باید همیشه از طرف آن ها پذیرفته شود را مشخص کنید.زمانی که آدرس شبکه را مشخص می کنید، آدرس را تایپ کنید و network mask را بعد از اسلش وارد نمایید: ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰٫۱۰/۲۴

حالا اوکی را بزنید.

شما می توانید دقت اسپم را بهبود ببخشید. برای اینکار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

از طریق وب میل یا برنامه mail client بر روی رایانه خود به میل باکس دسترسی پیدا کنید.

پیام های موجود در فولدر inbox را مرور کنید. تمامی پیام های اسپم را به فولدر Spam ببرید.  اینکار باعث می شود فیلتر اسپم، پیام های این چنینی را با قدرت بیشتری تشخیص دهد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن