بازاریابی دیجیتالمقالات وب

بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی: چگونه تلاش خود را در سال جدید ترکیب کنیم؟

به نظر شما اگر بین رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی رقابتی ایجاد شود و مبارزه ای برقرار گردد، کدام یک برنده خواهد بود؟ رسانه های اجتماعی به کسب وکارها اجازه می دهد جایی که مشتریانشان حضور دارند را پیدا کنند و به سرعت به آن ها دسترسی یابند. با اینحال بازاریابی ایمیلی، تنها زمانی دسترسی خوبی در اختیارتان قرار خواهد داد که فهرست بزرگ و خوبی از مشتریان و کاربران وفادار خود داشته باشید. واقعیت این است که ترکیب بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی به کسب وکارها کمک می کند نتایج بهینه ای داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

 آمارهایی در مورد بازاریابی ایمیلی:

زمان:

زمانی که صحبت از بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی به میان می اید، ایمیل زمان کمتری از صاحبان کسب وکارها می گیرد.

  • تنها یک رسانه در ایمیل وجود دارد. این در حالیست که پلتفرم های مختلفی برای رسانه اجتماعی ایجاد شده است.
  • ایمیل رقابت کمتری دارد زیرا به شما اجازه می دهد به طور مستقیم با مشتریان احتمالی خود صحبت کنید.
  • یک فرد به طور متوسط ۳۰ ساعت از هفته را به بررسی های ایمیل های خود می پردازد. این مقدار حدود ۱۴ ساعت در هفته برای رسانه های اجتماعی است.

هزینه:

  • ایمیل ۱۰ برابر ارزان تر از تبلیغ بر روی رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک است.
  • در سال ۲۰۱۶ مطالعه انجام شده نشان داد ایمیل بازگشت سرمایه گذاری بیشتری دارد.
  • بیشتر نرم افزارهای ایمیلی خدمات ریاگانی برای مشترکین کمتر ارائه می کنند.

نتایج:

  • شما می توانید زمان ارسال ایمیل را تعیین کنید و پیام هایتان را بخش بندی نمایید. همین امر باعث بهبود نتایج می شود.
  • کمپین های ایمیلی اغلب ۵۰ الی ۱۰۰ برابر نرخ کلیک بالاتری نسبت به فیس بوک و توییتر دارند.
  • ایمیل جایی است که ۴۶٫۴ درصد مشتریان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما هستند.

همانطور که می بینید بازاریابی ایمیلی مزایای بسیار زیادی برای کسب وکارها دارد.

 آمارهای مرتبط با رسانه های اجتماعی:

زمان:

  • رسانه اجتماعی به شما اجازه می دهد مطالب بیشتری پست کنید. مشتریان می توانند در این رسانه ها،  در هر هفته ۱۰ پست را مدیریت کنند.
  • فالو کردن یک صفحه و برقراری ارتباط در رسانه اجتماعی در عرض یک ثانیه رخ می دهد.
  • رسانه های اجتماعی به شما اجازه می دهد به سرعت و به راحتی افرادی که برندتان علاقه دارند را هدف قرار دهید.

هزینه:

  • در حال حاضر بیشتر سایت های اجتماعی برای تبلیغ هزینه ای دریافت می کنند.
  • متوسط هزینه صرف شده برای بازاریابی رسانه های اجتماعی بین ۲۰۰ الی ۳۵۰ دلار در روز است.

نتایج:

  • نسل هزاره بر این باور است که رسانه اجتماعی، کانال ارجح آن ها برای بررسی محصولات و خدمات یک شرکت است.
  • در سرتاسر جهان بیش از ۲٫۸۰ میلیارد کاربر رسانه اجتماعی در سال ۲۰۱۷ وجود داشت که معادل ۳۷ درصد جمعیت  است.
  • ۷۱ درصد از مشتریانی که تجربه خوبی از خدمات و محصولات شما داشته اند آن را به سایر افراد نیز توصیه می کنند.

ترکیب بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی:

با اینکه بازاریابی ایمیلی و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی به نظر دو حوزه متفاوت هستند اما استفاده از این دو مورد به همراه هم می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. در ادامه نحوه ادغام این دو حوزه در سال جدید را با هم مرور می کنیم

  1. به دنبال ادغام هایی باشد که در حال حاضر وجود دارد: کافیست نگاهی به فیس بوک برای توسعه دهندگان بیندازید. می بینید که فیس بوک کاربردهای بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال می توانید از MailChimp برای فیس بوک استفاده کنید.
  2. از فهرست ایمیلی خود برای بازاریابی مجدد استفاده کنید: شما می توانید از فهرست ایمیلی خود استفاده کنید. آن را در فیس بوک آپلود کنید و تبلیغاتی را به مشتریان جدید، قدیمی و احتمالی ارسال نمایید.
  3. از فهرست خود برای یافتن مشتریان جدید استفاده کنید. همانند بازاریابی مجدد می توانید از فهرست فعلی برای یافتن افراد استفاده کنید. در فیس بوک این قابلیت lookalike audiences نام دارد.
  4. از تبلیغ سرنخ در فیس بوک برای رشد فهرست خود استفاده کنید: فهرست ایمیلی کوچکی دارید؟ مهم نیست. می توانید از Facebook lead ads برای اضافه کردن مشترکین به فهرست خود استفاده کنید. همچنین می توانید بر روی رسانه های اجتماعی خود هر گونه تخفیف یا مسابقه ای را اجرا کنید و از افراد بخواهید برای مشارکت در این رویدادها ایمیل خود را وارد نمایند.
  5. از بازاریابی متقابل استفاده کنید: دکمه رسانه اجتماعی خود را در امضای ایمیل وارد کنید و آن را ارسال نمایید. علاوه بر این می توانید لینکی را برای اشتراک خبرنامه بر روی رسانه های اجتماعی اضافه کنید. دکمه call to action فیس بوک را فراموش نکنید. افراد را به صفحه فرودی ارسال کنید که آن ها را به سمت خبرنامه سوق می دهد.

 اگر مجبور شدید از بین این ها یکی را انتخاب کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر مجبور شدید بین بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی یکی را انتخاب کنید چه می کنید؟ بی شک این تصمیم، یک تصمیم دشوار خواهد بود.  هم بازاریابی ایمیلی و هم رسانه اجتماعی نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود را دارند. خوشبختانه در سال جدید مجبور نخواهید بود از بین این دو، یکی را انتخاب کنید. بلکه قادر خواهید بود بازاریابی ایمیلی و رسانه اجتماعی را با هم ترکیب کنید تا  استراتژی بازاریابی قدرتمندی داشته باشید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن