خانه / مقالات وب / چگونه برای سایت وردپرسی جدید خود ترافیک رایگان جذب کنیم؟
چگونه برای سایت وردپرسی جدید خود ترافیک رایگان جذب کنیم؟

چگونه برای سایت وردپرسی جدید خود ترافیک رایگان جذب کنیم؟

جذب ترافیک رایگان برای بازاریابان با تجربه کار اسانی خواهد بود اما اگر سایت خود را تازه تاسیس کرده باشید و به دنبال روش هایی برای افزایش بازدیدکننده سایت بگردید، چه طور؟ در طول چند سال گذشته، ایجاد ارتباط با افراد در حوزه کاری،  به بخش مهمی از فرایند تولید ترافیک تبدیل شده است.  دیگر نمی توان به تنهایی بر روی گوگل و سایر موتورهای جستجو تکیه کرد و کاری انجام نداد. بیشتر ترفندها و نکاتی که در این مقاله به اشتراک خواهیم گذاشت در برگیرنده شناخت مخاطب، به اشتراک گذاشتن محتوا و استفاده از پلتفرم های اجتماعی برای تولید ترافیک رایگان است.  ترکیبی از استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد که در  طیف وسیعی از حوزه کاری شما کار می کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم چگونه می توانیم برای سایت تازه تاسیس خود ترافیک بیشتری جذب نماییم.

هرگز از بهینه سازی سایت خود دست برندارید:

اهداف بلند مدت شما باید جذب ترافیک رایگان از طرف موتورهای جستجو باشد. اگر محتوای با کیفیتی تولید کنید که تجربه کاربری مثبتی ایجاد می کند و می تواند به سوال جستجوکنندگان پاسخ دهد، گوگل به شما جایزه می دهد. جایزه گوگل، افزایش ترافیک برای سایت شماست.  اما نباید انتظار داشته باشید که این موضوع یک شبه رخ دهد. برای بهبود ترافیک حاصل از موتورهای جستجو می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • سرتیترهایی بنویسید که نظر خواننده را به خود جلب می کند. در این شرایط، زمانی که صفحه شما در نتایج جستجو نشان داده می شود، افراد بر روی آن کلیک خواهند کرد.
  • از تگ توضیحات متا استفاده کنید: برای ترغیب افراد می توانید از این تگ استفاده کنید.
  • در مرحله بعد، از لینک دهی داخلی استفاده کنید. اگر اینکار به درستی انجام شود اثرات مثبت زیادی خواهد داشت.
  • لیست ایمیلی تهیه کنید و افراد را به ملحق شدن به آن تشویق نمایید. سعی کنید چیزی را که افراد دوست دارند برایشان فراهم کنید. در این صورت آدرس ایمیلشان را در اختیارتان قرار خواهند داد.

اطلاعات ارزشمند  آنلاینی در مورد سئو وجود دارد. مطمئننا برخی از این مقالات سردرگم کننده هستند اما بهتر است نگاه عمیق تری به این موضوع داشته باشید. کافیست بهینه سازی سایت و صفحات خود را یاد بگیرید، بر روی کلمات کلیدی خود پژوهش کنید و تجربه کاربری را بهبود ببخشید. از لینک بیلدینگ دستی و هر چیزی که ممکن است شما را دچار دردسر کند خودداری نمایید. در عوض، محتوای خود را ترویج کنید و به طور طبیعی لینک به دست آورید. در طولانی مدت، اینکار استراتژی بهتری نسبت به خرید لینک خواهد بود.

 در رسانه های اجتماعی فعال باشید:

برای محافظت از برند خود، اکانتی بر روی رسانه های اجتماعی بزرگ ایجاد کنید. مجبور نیستید همین حالا از تمامی رسانه های اجتماعی استفاده کنید. کافیست تلاش خود را بر روی دو مورد از رسانه های اجتماعی معطوف کنید که کاربران بیشترین استفاده را از آن می کنند. اینکار باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می شود.

توییتر:

ترویج و تبلیغ سایت از طریق توییتر، ترافیک خوبی ایجاد خواهد کرد.  اینکه چنین ترافیکی چقدر باشد به فاکتورهای مختلفی همچون تعداد فالوورها، زمانبندی ارسال پست، Call to action و اعتماد  بستگی دارد. اگر کار خود را تازه در توییتر آغاز کرده اید، نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.  سعی کنید بر روی ایجاد اعتماد کار کنید و شبکه خود را توسعه دهید. ارتباط نقش مهمی در رسانه های اجتماعی بازی می کند.  ایده های مرتبط با تولید ترافیک از طریق توییتر را در ادامه مشاهده می کنید:

  • به طور منظم محتوای خود را به اشتراک بگذارید. از کوتاه کننده لینک استفاده کنید تا آدرس کوتاهی را در توییت های خود به کار ببرید. برخی از افراد هر چند دقیقه یکبار محتوای خود را منتشر می کنند و برخی نیز چند ساعت یکبار اینکار را انجام می دهند.سطحی را پیدا کنید، آن را برای چند روز یا چند هفته امتحان کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
  • از سرتیترها و call to action های جذاب استفاده کنید.
  • از هشتک ها برای کلمات کلیدی اصلی خود استفاده کنید.
  • تصویری را با توییت خود منتشر کنید. توییت هایی که تصویر دارند بهتر از توییت های بدون تصویر عمل می کنند.
  • در توییت های خود به افراد اشاره کنید. برای اینکار از @username استفاده نمایید.
  • از ابزارهایی همچون Hootsuite یا بافر برای ارسال توییت در موارد ضروری استفاده کنید
  • کل فرایند را خودکارسازی نکنید.
  • از قابلیت جستجوی توییتر برای یافتن توییت هایی که در حوزه کاری شما هستند استفاده کنید. اگر راه حلی برای این مشکل دارید، توییتی را برای آن ها ارسال کنید.
  • محتوای سایر افراد را ریتوییت کنید تا توجه شان را به خود جذب نمایید.
  • پروفایل عالی بنویسید و مطمئن شوید آدرس سایت خود را در فیلد مناسب وارد می کنید.

فیس بوک:

به نظر می رسد دسترسی طبیعی در پست های فیس بوکی  کاهش یافته است. برخی از افراد به همین دلیل، این رسانه اجتماعی را نادیده می گیرند. با اینحال، می توانید هنوز هم ترافیکی از فیس بوک دریافت کنید:

  • پست های خود را از طریق اکانت شخصی خود به اشتراک بگذارید. در این شرایط دوستان و اعضای خانواده می توانند  ان را مشاهده کنند.
  • پست خود را از طریق اکانت شخصی به اشتراک بگذارید، تنظیمات را به public تغییر دهید و چند هشتک بدان بیفزایید.
  • اگر هنوز صفحه فیس بوکی برای سایت خود ندارید آن را ایجاد کنید و محتوایتان را از طریق آن به اشتراک بگذارید.
  • با صاحبان صفحات فیس بوکی که در حوزه کاریتان هستند تماس داشته باشید و از آن ها بخواهید پست شما را به اشتراک بگذارند.
  • صفحه یا گروه community ایجاد کنید و افراد را به آن دعوت نمایید. این صفحات تعاملی تر هستند.
  • از فیس بوک به عنوان شبکه اجتماعی شخصی و کسب وکار استفاده کنید.

 پینترست:

اگر وبلاگ شما بتواند در پینترست حضور خوبی داشته باشد( مثل وبلاگ های مرتبط با غذا، صنایع دستی، مد یا سایر موارد) می توانید از این رسانه اجتماعی نیز استفاده کنید. بیشتر افراد بر این باورند که کسب ترافیک زیاد از پینترست کار آسانی است اما این موضوع واقعیت ندارد. برخی از پست ها بهتر از پست های دیگر در پینترست عمل می کنند. موضوع جالبی  که در مورد پینترست وجود دارد این است که برای کسب اشتراک، لازم نیست از تصاویر با کیفیتی استفاده کنید.بله داشتن تصاویر با کیفیت کمک فراوانی به شما خواهد کرد اما لازم نیست از تصاویر حرفه ای استفاده کنید. برخی از موارد مفیدی که می توانید استفاده کنید شامل موارد زیر است:

  • تصویری را ایجاد کنید که افراد دوست داشته باشند آن را به اشتراک بگذارند. از گزینه portrait استفاده کنید و متن را بالای تصویر قرار دهید. این متن می تواند سرتیتر یا call to action باشد.
  • توضیحات را پر کنید و لینک مستقیمی به پست اضافه نمایید.
  • به بردهای متعدد تصویر یکسانی اضافه نمایید.
  • تصاویر متعددی برای یک پست ایجاد کنید و ان را بر روی بردهای مختلف را به اشتراک بگذارید.
  • به برد گروه ها بپیوندید.
  • اگر طراحی خوبی ندارید، از ابزارهای آنلاین مصل Canva استفاده کنید.

گوگل پلاس:

آینده گوگل پلاس واضح و روشن نیست. با اینحال ترفندها و نکاتی برای استفاده از این رسانه اجتماعی وجود دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم.

  • یکی از موارد خوبی که در گوگل پلاس وجود دارد این است که می توان مطالب مختلفی در ان نوشت. می توانید محتوای خود را از طریق میکروبلاگ های کوتاه به اشتراک بگذارید یا می توانید تنها چند پاراگراف برای مخاطب خود بنویسید.  در هر دو صورت، قرار دادن لینک به صفحه مربوط و هشتک های مرتبط را فراموش نکنید.
  • زمانی که پستی را منتشر می کنید می توانید آن را افراد موجود در حلقه به اشتراک بگذارید.
  • به جوامع بپیوندید و محتوای خود را به اشتراک بگذارید. برای یافتن جوامع بر روی منوی home کلیک کنید و Communities را انتخاب نمایید. گوگل فهرستی از جوامع را در اختیارتان قرار می دهد.
  • برای جلب توجه افراد و ساخت شبکه باید در مکالماتی که در جریان است شرکت کنید.

لینکداین:

لینکداین یک پلتفرم قدرتمند در بخش کسب وکارهاست. اگر در این بخش فعالیت دارید مطمئن باشید صرف زمان در لینکداین ارزشمند خواهد بود. در حقیقت، لینکداین ممکن است تنها رسانه ای باشد که نیاز دارید:

  • محتوای خود و سایر افراد را به کمک قابلیت Share an update به اشتراک بگذارید
  • به کمک ابزار + افراد را در به روزرسانی های خود منشن کنید.

 وبلاگ نویسی مهمان:

به خاطر داشته باشید که وبلاگ نویسی در سایت های مرتبط و معتبر می تواند کمک زیادی در شناخته شدن سایت تازه تاسیستان بکند.  اگرچه این روش همانند سال های قبل موثر نیست اما اگر به درستی انجام شود در جذب ترافیک موثر خواهد بود. برای جذب ترافیک بیشتر به نکات زیر توجه کنید:

  • پستی را بنویسید که واقعا راهنمایی و اطلاعات زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد
  • تا جایی که می توانید در سایت های معتبر مطلب بنویسید.
  • اگر برایتان ممکن بود چیزی در اختیار مخاطب بگذارید. مثلا می توانید دسترسی رایگان به دوره آموزشی، کتاب الکترونیکی یا حتی محصول فیزیکی را پیشنهاد کنید.در انتهای پست خود، call to action را برای بازدید از سایت قرار دهید/
  • اگر قادر به ارائه موارد رایگان نیستید، مطمئن شوید که آدرس سایت را در بیوگرافی خود قرار می دهید.
  • بعد از انتشار مطلب، دوباره به سایت بازگردید و به کامنت های افراد پاسخ دهید.

بازاریابی محتوایی:

خوب اجازه دهید در این بخش نگاهی به روش های جذب ترافیک از طریق بازاریابی محتوایی بیندازیم.

  • فایل های ویدئویی ایجاد کنید و آن را در پلتفرم های مختلف به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که فایل ویدئویی شما حاوی رفرنس به دامنه ، سایت یا وبلاگ است.
  • برخی از افراد فراموش می کنند قابلیت تعبیه کردن ویدئو در سایت های دیگر را فعال نمایند.اگر دوست دارید سایر افراد ویدئوهایتان را در سایت های خود به اشتراک بگذارند این قابلیت را فعال کنید.
  • این روزها پادکست ها از محبوبیت زیادی برخوردارند. برای برنامه ریزی طولانی مدت این گزینه را نیز مدنظر داشته باشید.
  • اگر برایتان ممکن بود با فرد محبوبی در صنعت خود مصاحبه کنید.
  • محتوای جذای تولید کنید تا بتواند با سایر رقبای موجود در این حوزه رقابت کند. می توانید از تکنیک آسمان خراش استفاده کنید. این تکنیک بسیار ساده است. محتوایی را در حوزه کاری خود بیابید که رتبه خوبی دارد. مقاله ای بنویسید که از ان بهتر است. آن را به افراد نشان دهید
  • اینفوگرافیک هایی را برای حوزه کاری خود ایجاد کنید و از افراد بخواهید آن را به اشتراک بگذارند. یک اینفوگرافیک خوب می تواند ترافیک زیادی ایجاد کند.
  • اسلایدهایی را در مورد موضوعات سایت ایجاد کنید.

ایجاد ارتباط و شبکه:

اگر بتوانید با تاثیرگذاران آنلاین در ارتباط باشید قادر خواهید بود از قدرت آن ها برای ارسال ترافیک به سمت سایت استفاده نمایید. به نکات و ترفندهای زیر توجه کنید:

  • در انجمن ها و جوامع آنلاین حضور فعالی داشته باشید
  • در وبلاگ های سایر افراد کامنت ارسال کنید.
  • با افرادی که در حوزه کاریتان هستند دسترسی داشته باشید. از آن ها بخواهید محتوای سایت شما را مطالعه کنند.
  • با روزنامه محلی ارتباط داشته باشید.

یک نظر

  1. عالی بود
    ممنون از شما بابت ایت متن خوب

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*