بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۵ معیار ضروری برای سنجش موفقیت فایل های ویدئویی

فرض کنید در حال  حاضر فایل یی خود را با افراد به اشتراک گذاشته اید. تعداد بازدیدها از ویدئو در حال افزایش است و با نگاه کردن به این اعداد حس رضایت می کنید و متوجه می شوید که سرمایه گذاری بر روی این حوزه، بسیار ارزشمند بوده است. خ حالا باید هیجان زده شوید؟ نه هنوز.  اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که تعداد بازدیدها، کم اهمیت ترین در مورد موفقیت فایل های ویدئویی است. در حقیقت، چیزی که در بیشتر های اجتماعی به عنوان بازدید در نظر گرفته می شود حدود سه ثانیه یا کمی بیشتر از آن است. در برخی از پلتفرم ها نیز باز شدن ویدئو به معنای بازدید خواهد بود. خوشبختانه فهرستی از معیارهای مهم دیگر وجود دارد که می توان به کمک آن موفقیت فایل های ویدئویی را بررسی کرد.  قبل از اینکه بخواهید در مورد معیارهای قابل سنجش فکر کنید باید مطمئن شوید که اهداف مرتبط با استراتژی ویدئوی خود را مدنظر قرار داده اید.  بازاریابان باهوش همیشه برای خود اهدافی  دارند که می خواهند به کمک فایل های ویدئویی به آن ها دست بایند. این اهداف باید به معیارهای خاصی مرتبط باشند. در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از معیارهای مهم و ضروری برای سنجش موفقیت کمپین های ویدئویی را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

قبل از اینکه به بررسی معیارهای موجود بپردازیم باید بدانید که همه پلتفرم های اجتماعی هر ۵ معیاری که در این مقاله بیان می شود را در اختیار شما قرار نمی دهند.  در چنین شرایطی می توانید با سایر معیارهای موجود کار کنید و عملکرد کمپین ویدئویی خود را بسنجید.

  1. نرخ Play:

نرخ Play کردن نشان دهنده درصدی از افراد است که بر روی دکمه Play کلیک کرده و ویدئوی شما را تماشا کرده اند. فرمول زیر نحوه محاسبه این نرخ را نشان می دهد:

نرخ Play= درصد افرادی که بر روی دکمه Play کلیک کرده اند/ تعداد کل بازدیدکنندگانی که به صفحه فرود ویدئو دسترسی داشته اند

این معیار نشان می دهد موقعیت ویدئو، اندازه آن و Thumbnail ویدئو چقدر موثر بوده است. همچنین این معیار نشان می دهد متن اطراف ویدئو به اندازه کافی بازدیدکننده را به زدن دکمه Play ترغیب کرده است یا خیر. برای اینکه نرخ Play بهینه ای داشته باشید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • فایل ویدئویی شما باید در منطقه Sweet قرار گیرد( بالای خط تا در صفحه فرود)
  • اندازه فایل ویدئویی شما باید متوسط باشد( می توانید از ۴۰۱ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل استفاده کنید)
  • فایل ویدئویی شما باید جذاب، ی و مرتبط با موضوع سایتتان باشد.
  • متنی که در اطراف ویدئو قرار می گیرد باید ترغیب کننده، دقیق و البته مختصر باشد.
  1. اشتراک در رسانه های اجتماعی:

اشتراک در رسانه های اجتماعی به معنای تعداد افرادی است که فایل ویدئویی شما را در پلتفرم های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته اند.

این جوانب را مدنظر قرار دهید:

  • اگر فردی احساس کند باید ویدئوی شما را با دوست یا سایر افرادِ اطرافِ خود به اشتراک بگذارد این موضوع بدین معنی است که محتوای شما را تحسین می کند.
  • اشتراک گذاشتن محتوا باعث افزایش اعتبار سایت شما می شود زیرا نشان می دهد که افراد زیادی به محتوای شما اعتقاد دارند و آن را می پذیرند.
  • اشتراک گذاری باعث ایجاد جامعه وسیع تری می شود.

اگر هدف شما از ایجاد چنین کمپینی، افزایش آگاهی از برند هست، اشتراک بیشتر بدین معنی خواهد بود که برند یا کسب وکار شما توسط افراد زیادی شناخته شده است. همین امر باعث افزایش تولید سرنخ و آن ها به مشتری می شود. به همین خاطر باید محتوای ویدئویی ایجاد شود که ارزش اشتراک گذاری را در میان افراد داشته باشد. اگر در حال حاضر چنین ویدئویی دارید، می توانید از قدرت اشتراک گذاری بهره مند شوید.

  1. تعامل(اینگیجمنت):

معیار تعامل یا همان اینگیجمنت معمولا در برگیرنده میانگین زمان بازدید و درصد ویدئوهایی است که افراد آن را تماشا کرده اند. فرمول زیر می تواند به تعیین  میانگین زمان بازدید به شما کمک کند.

میانگین زمان بازدید= زمان کل تماشای ویدئو/تعداد کل play کردن ویدئو

برخی از پلتفرم ها حتی زمان های مختلفی که ویدئو دوباره مورد تماشا قرار گرفته است را نیز نشان می دهند. بهتر است مواردی همچون Like یا Dislike را هم مدنظر داشته باشید.  با اینحال هدف نهایی شما باید تکمیل یک فرآیند خاص بعد از دیدن ویدئو باشد. اگر Call to action ندارید حتما آن را به فایل های ویدئویی خود اضافه کنید. برای اینکار باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که برای مخاطبان شما ارزشمند است
  • اطلاعات را شفاف و جذاب تولید کنید
  • ویدئوی خود را کوتاه و مختصر تهیه کنید.

نکته مهم دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که تعامل باعث افزایش وفاداری و اشنایی با برند، محتوا  و سایر کانال های موجود می شود. در ابتدا تعداد افرادی که با شما تعامل می کنند ممکن است اندک باشد اما با رشد  مخاطبین و تعداد فالورها، بهبودهای بسیار خوبی ایجاد خواهد شد.  برندهای بزرگ یک شبه به موفقیت نرسیده اند. پس صبور باشید.

  1. ها/ فیدبک ها:

کامنت و فیدبک کمی از معیارهای دیگر متفاوت اند زیرا این معیارها در برگیرنده داده های کمی هستند. باید بدانید مخاطبین هدف شما چه واکنشی به محتوای تولید شده دارند. بهترین تمرینات در این بخش در برگیرنده موارد زیر خواهد بود:

  • به افکار مخاطبین خود گوش کنید و در زمان مناسب به هایشان پاسخ دهید
  • ببینید محتوای تولید شده برای بازدیدکنندگان جذاب و مفید بوده است یا خیر
  • با افرادی که بازخوردی ارائه کرده اند( حتی بازخوردهای منفی) تعامل داشته باشید.

همه این اطلاعات جمع آوری شده به شما کمک خواهد کرد محتوایی تولید کنید که برای مخاطب هدف سفارشی سازی شده است.

  1. بونس ریت:

اگر فایل ویدئویی خود را بر روی صفحه فرود قرار داده باشید می توانید از این معیار برای سنجش موفقیت آن استفاده کنید. بونس ریت نشان دهنده تعداد بازدیدکنندگانی است که به سایت شما دسترسی پیدا کرده اند اما بدون بررسی سایر صفحات، آن را ترک کرده اند.

برای تعیین بونس ریت می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

بونس ریت= تعداد کل بازدیدکنندگانی که تنها از یک صفحه بازدید کرده اند/ تعداد کل بازدیدها

اگر فرض کنیم  صفحه فرود شما حاوی ویدئو و لینک به صفحه یا فرمی است که بازدیدکننده باید آن را پر کند، فایل ویدئویی مسئولیت بخش اعظمی از فرایند تبدیل بازدیدکننده به مشتری را بر عهده خواهد داشت. هر چقدر فایل ویدئویی شما جذاب و مفید باشد هم به همان اندازه افزایش پیدا می کند. شما باید بتوانید بازدیدکننده را به تکمیل چرخه تبدیل ترغیب کنید. برای اصلاح بونس ریت و کاهش آن، سعی کنید موارد زیر را بهینه سازی نمایید:

  • زمان صفحه
  • ناوبری
  • موقعیت، اندازه و کیفیت ویدئو
  • طراحی صفحه فرود

ممکن است با معیارهای دیگری در مورد فایل ویدئویی خود مواجه شوید. اما نکته مهم این است که همه ماها اهداف مختلفی در سر داریم که می خواهیم به کمک فایل ویدئویی بدان دست یابیم.  معیارهایی که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم پتانسیل تاثیرگذاری بر روی استراتژی ویدئو را دارند و در نهایت می توانند درآمد شما را افزایش دهند. فایل های ویدئویی که کیفیت و محتوای خوبی دارند می توانند نتایج بهتری هم برایتان ایجاد کنند. بنابراین زمانی که اهداف خود را توسعه می دهید و آن ها را به معیارهای موجود مرتبط می سازید باید به خاطر داشته باشید که برای فرایند تولید ویدئو زمان و منابع کافی اختصاص دهید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن