سئومقالات وب

به روزرسانی گسترده الگوریتم اصلی گوگل چیست و چه معنایی دارد؟

اخیرا اعلام کرده است که یک به روزرسانی در هسته اصلی الگوریتم های خود انجام داده است. همین اعلان باعث شده است ان سئو دچار سردرگمی شوند و ندانند چه تغییراتی رخ داده و چه اتفاقاتی افتاده است.  اگر اعلان رسمی گوگل را هنوز نشنیده اید می توانید بخش هایی از آن را در ادامه مطالعه کنید:

این هفته ما به روزرسانی گسترده ای در الگوریتم های هسته خود منتشر کرده ایم. همانطور که بارها این به روزرسانی ها را در طول سال انجام می دهیم.

بیشتر متخصصان سئو از این توضیحات راضی نیستند زیرا نمی تواند اطلاعات خوبی در مورد تغییراتی که اعمال شده است در اختیارشان قرار دهد. به همین خاطر در این مقاله سعی می کنیم توضیحات بهتری در مورد به روزرسانی اخیر ارائه کنیم. پس همراه وب باشید.

 به روزرسانی گسترده هسته چیست و چه معنایی دارد؟

اجازه دهید قبل از هر چیزی موضوعی را مشخص کنیم. بیشتر افراد بر این باورند که گوگل سالانه صدها به روزرسانی در الگوریتم های خود منتشر می کند. اما این موضوع صحت ندارد. چیزی که شما به به روزرسانی الگوریتم می شناسید تنها برای هدف قرار دادن  مشکلات یا اشتباهات خاصی در  الگوریتم های اصلی گوگل اجرا می شوند. در چنین شرایطی گوگل تلاش می کند ما را در مورد کارهایی که انجام می دهد باخبر سازد تا مشکلات و اشتباهات موجود در سایت را برطرف کنیم و  شرایط موجود را بهبود ببخشیم.

 به روزرسانی گسترده هسته، موضوع متفاوتی است:

آنطور که از گفته ها پیداست، به روزرسانی گسترده تغییری است که در الگوریتم اصلی جستجو ایجاد شده است. همانطور که می دانید گوگل بیش از ۲۰۰ الی ۵۰۰ فاکتور رتبه بندی دارد . چیزی که به روزرسانی هسته گسترده نشان می دهد این است که گوگل اهمیت، ترتیب، وزن و ارزش این سیگنال های رتبه بندی را کمی تغییر داده است. به همین خاطر کارمندان گوگل دقیقا اتفاقاتی که رخ داده را بیان نمی کنند.  اگر می خواهید اهمیت چنین به روزرسانی را درک کنید باید فهرست ۲۰۰ موردی از فاکتورهای رتبه بندی را که بر اساس اولویت و اهمیت مرتب شده است تصور نمایید. حالا فرض کنید گوگل ردیف ۴۲ این فاکتور رتبه بندی را تغییر داده باشد. در چنین شرایطی رتبه بندی هم تغییر می کند اما این موضوع ترکیبی از موارد مختلف خواهد بود.  شاید درک چنین به روزرسانی بدون کمک گوگل کمی دشوار باشد اما باز هم باید مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه سعی می کنیم نمونه پیچیده ای که گوگل چیزی از آن به ما نگفته است را با هم مرور کنیم.

در این به روزرسانی اصلی، ممکن است ارزش کلمات کلیدی موجود در تگ H1 به اندازه ۲ درصد افزایش یافته باشد. همچنین ممکن است ارزش HTTPS به اندازه ۱۸ درصد افزایش یافته باشد و ارزش کلمات کلیدی در عنوان تا ۹ درصد کاهش یافته باشد.  بیشتر افراد ممکن است معنی این تغییرات را به درستی درک نکنند اما اگر همه این تغییرات را کنار هم بگذارید متوجه می شوید که گوگل روشی که در آن اهمیت واژه در صفحات سنجیده می شود را تغییر داده است.  به زبان ساده تر گوگل تلاش می کند فاکتورهای رتبه بندی خود و اهمیت آن ها را به شیوه دیگری سبک و سنگین کند.  این یک تعریف ساده بود. حالا به شکل پیچیده تر می توان گفت که گوگل  مجموعه ی جدیدی را از طریق مدل رتبه بندی   خود اجرا کرده است و رتبه دهنده های کیفیت از این مجموعه قوانین به عنوان موارد مرتبط استفاده می کنند.  مهندسان نیز در مورد نحوه تغییر این موارد و اینکه چگونه تغییر می کنند اطلاعی نخواهند داشت زیرا  تنها یادگیری ماشینی است که چنین شرایطی را کنترل می کند. چیزی که مشخص این است که در این به روزرسانی نیز تجربه ی و رضایت کاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سایت هایی که محتوای آن ها کاربران را بیش از پیش راضی سازد می توانند از این تغییرات در امان باشند.

چگونه خود را از به روزرسانی اصلی گوگل  در امان نگه داریم و سایت را بازیابی کنیم؟

برخلاف به روزرسانی های بزرگی که موارد خاصی را هدف قرار می دادند این به روزرسانی  ارزش همه چیز را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. از آنجایی که سایت ها در برابر سایت های دیگر برای کوئری های مرتبط سبک و سنگین خواهند شد،  دلیل افت رتبه بندی سایت شما ممکن است از دلیل افت رتبه بندی یا افزایش رتبه بندی سایت های دیگر متفاوت باشد. به زبان ساده گوگل نحوه بازیابی ترافیک از دست رفته از این شرایط را بازگو نخواهد کرد زیرا هر سایت و هر کوئری با سایت و کوئری دیگر متفاوت است و پاسخ سوال بالا مختص هر سایتی است و نمی توان یک پاسخ واحد و منحصر به فرد برای هر سایتی ارائه کرد.  همه چیز به کوئری که شما قصد دارید برای آن رتبه ای به دست آورید بستگی خواهد داشت.  به می رسد این به روزرسانی شما را به خاطر چیزی جریمه نمی کند. این به روزرسانی بیشتر به سایت هایی که کارهای خوب انجام داده اند پاداش می دهد و همین امر باعث تغییر در رتبه بندی می شود.  ممکن است شما سایت خود را با های داخلی نادرست نابود کرده باشید یا اینکه محتوایتان بر اساس ان تهیه نشده باشد. در این شرایط گوگل همه فاکتورها را سبک و سنگین می کند و بر اساس آن رتبه ای برایتان در نظر می گیرد. به نظر می رسد فرمت محتوا و راضی نگه داشتن کاربران اولویت بالاتری نسبت به سایر موارد داشته باشد. ( هرچند این تنها یک فرضیه است). در واقعیت این به روزرسانی تنها تغییرات متعدد کوچکی است که به هنگام ترکیب با هم می توانند به نفع سایت مدنظر یا به ضررش عمل کنند. در چنین شرایطی یافتن فاکتورهایی که به رقیب شما کمک کرده است جایگاه بهتری داشته باشد کار اسانی نخواهد بود.

بهترین توصیه برای مقابله با این تغییرات چیست؟

بهتر است تمرکز خود را بر روی مواردی که در ادامه بیان می کنیم نگه دارید:

  • نیت کاربر
  • کیفیت محتوا
  • معماری تمیز
  • دستورالعمل های ارائه شده از طرف گوگل

در نهایت بعد از رسیدن به جایگاه اول در نتایج جستجو، نباید دست از بهبود سایت بردارید زیرا رقبای دیگر دست از کار نکشیده اند و به طور مرتب در حال بهبود شرایط سایت خود هستند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن