فناوریمدیریت سرور

چگونه به عنوان یک شرکت هاستینگ بهترین تجربه کاربری را فراهم آوریم؟

تجربه کاربری واژه ای است که  بیشتر در  طراحی اپلیکیشن ها و وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.  در حقیقت، این واژه طیف گسترده تری دارد و تنها به معنای تعامل مشتری با محصول یا خدمات شما نیست. بعد از صحبت کردن با شرکت های مختلفی که در زمینه هاستینگ فعالیت دارند لیستی از توصیه ها را فراهم کردیم که در ادامه با این لیست اشنا می شوید.

این لیست به چهار گروه مجزا تقسیم بندی می شود.

  1. نمایش اطلاعات
  • چه مراحلی نیاز خواهد بود؟ آیا می توان این مراحل را کمتر کرد؟
  • چگونه می توانید فروش بیشتر و بهتری داشته باشید؟

۲٫فرآیند فروش و Upselling:

  • هر چقدر مراحل کمتری نیاز باشد بهتر خواهد بود.
  1. راه اندازی و خدمات رسانی:
  • تجربه مشتری و یکپارچه سازی

۴٫آماده سازی مشتری:

  • تجربه مشتری

اگر شما نیز جزو شرکت های ارائه کننده خدمات هاست هستید این لیست می تواند کمک بسزایی به شما بکند. پس در این مقاله همراه ما باشید.

نمایش اطلاعات:

یکی از مشکلات اصلی که بیشتر فراهم کنندگان خدمات هاستینگ مرتکب می شوند این است که پیشنهادات بسیار زیادی را در بسته های مشابه ارائه می کنند. این کار باعث می شود  فرآیند یافتن یک پلن مناسب برای مشتری دشوار گردد. گزینه های نمایش شده باید ساده و واضح باشد.  بهتر است حداکثر یک الی سه بسته مختلف داشته باشید. پر کردن سایت با بسته های متفاوت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. توضیحاتی که بر اساس خدمات و منابع موجود هر بسته ارائه می شود نیز باید قابل درک باشد. اگر توضیح بسته در برگیرنده لیست طولانی از منابع یا خدمات متفاوت باشد خطر از دست دادن مشتری بسیار بیشتر خواهد بود.  در چنین شرایطی مشتری تلاش می کند به سراغ شرکت رقیبی برود که گزینه های ساده تر  و قابل درک تری دارد.  علاوه بر این شما می توانید لیستی از قابلیت های اضافی را بنویسید و در متن پنهان کنید . این امر موجب می شود مشتری در صورت نیاز به اطلاعات اضافی دسترسی داشته باشد. اگر مشتری احتمالی شما به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد باید بتواند اطلاعات بسته را باز کند و جزییات آن را با دقت مطالعه نماید.  همچنین بهتر است بسته هایی را برای گروه های خاصی همچون توسعه دهندگان، طراحان وب و صاحبان شرکت ها فراهم آورید. این رویکرد  به کاربران نهایی کمک می کند انتخاب آگاهانه ای داشته باشند و خدمات مورد نیاز خود را در یک بازه زمانی معین ارش دهند.

فرایند فروش و Upselling:

همانطور که می دانید Upselling به معنای است. این تکنیک برای فروش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش فروشنده تلاش می کند علاوه بر محصول یا خدمات اصلی خدمات جانبی دیگری را نیز در اختیار مشتری خود قرار دهد. برای اینکه بتوانید فرآیند سفارش را برای خود ساده تر کنید بهتر است مراحل زیر را به خاطر داشته باشید:

  • سعی کنید روش های پرداخت متعددی در اختیار مشتریان خود قرار دهید. اگر مشتری تنها یک یا دو روش برای پرداخت داشته باشد ممکن است سایت را ترک کند.
  • از به کار بردن فرایندهای طولانی برای سفارش محصول خودداری کنید. در این فرایند می توانید حداکثر ۵ مرحله داشته باشید. این مراحل شامل موارد زیر است:

۱٫پیشنهادات بسته مورد نظر

۲٫گزینه ها/ پیشنهادات مرتبط با بیش فروشی

۳٫ثبت نام مشتری یا کردن او

۴٫پرداخت

۵٫تکمیل سفارشی

  • مطمئن شوید که فروشگاه آنلاین چند زبانه شما شامل موارد زیر است:
  1. زبان محلی

۲٫زبان انگلیسی

  1. سایر زبان های مورد نیاز
  • سعی کنید از تایید هویت سریع برای اولین سفارشات استفاده کنید. روش های ساده و محبوبی برای اینکار وجود دارد. شاید بتوان گفت یکی از رایج ترین روش ها فرستادن کد فعالسازی از طریق ایمیل یا پیام کوتاه است. شما می توانید اینکار را از طریق پست نیز انجام دهید اما این فرایند زمانبر است و می تواند تجربه کاربران را خراب کند.

به طور پیش فرض باید پلسک را در تمامی پیشنهادات خود بگنجانید. یک لایسنس برای Plesk Web Edition نیز باید در هر کدام قرار گیرد. البته برای اینکه بتوانید پیشنهادات خود را انعطاف پذیر تر کنید، بهتر است گزینه ارتقا از لایسنس Web edition به  نسخه های دیگر را بگنجانید. Plesk Web Admin Edition را می توان به صورت ترکیبی با مجازی به عنوان محیط جداگانه با منابع اختصاصی برای افراد و شرکت های کوچکی که  یک یا چند دامنه دارند و می خواهند آن ها را مدیریت کنند، سایتی ایجاد نمایند و ایمیل خود را بررسی کنند مورد استفاده قرار داد. بهتر است تولکیت وردپرس پلسک را  در اختیار مشتریان خود قرار دهید  یا برای چنین بسته هایی از  قابلیت ارتقا به نسخه های پیشرفته تر استفاده نمایید. لایسنس Plesk Web Pro و Plesk Web Host Edition را می توان برای  متخصصان وب و شرکت هایی که در حوزه وب فعالیت دارند پیشنهاد داد. پلسک می تواند تمامی خدمات و ابزارهای مورد نیاز برای متخصصان وب را فراهم آورد. لایسنس Web Host Edition پلسک را می توان برای بسته هایی که برای ارائه دهندگان خدمات هاستینگ کوچک  طراحی شده است مورد استفاده قرار داد. این افراد معمولا دیتاسنترهای  مخصوص خود را ندارند. این نسخه را می توان به عنوان یک گزینه ارتقایی برای پیشنهادات قبلی پلسک به فروش رساند. اکستنشن های پرمیوم پلسک همچون Plesk Premium Antivirus، Kaspersky Antivirus ، CloudFlare ServerShield Plus و MagicSpam موارد اضافی توصیه شده هستند که به پیشنهادات اصلی اضافه می شوند. بهتر است توضیحاتی در مورد این گزینه ها ارائه کنید و به مشتریان خود بگویید اگر این موارد را سفارش دهند چه مزایایی دریافت می کنند. پلسک به زودی اکستنشن های جدیدی اضافه خواهد کرد که می توانید آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

راه اندازی پلسک و ارائه خدمات:

 راه اندازی صحیح پلسک یکی از عناصر کلیدی محسوب می شود. پلسک  می تواند تمامی ابزارها و تنظیمات پیکربندی مورد نیاز برای  راه اندازی سریع را فراهم آورد و  می توان آن را با نصب کننده پلسک راه اندازی کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به این پست مراجعه کنید . انجام اینکار تنها چند دقیقه زمان نیاز خواهد داشت زیرا تمامی بسته های مورد نیاز از مخزن پلسک دانلود و سپس نصب می شود. برای اینکه بتوانید سرعت نصب را بالا ببرید، بهتر است از مخزن محلی پلسک استفاده کنید. برای ایجاد مخزن محلی از ابزار Plesk mirror setup استفاده کنید. اگر از  Virtuozzo استفاده می کنید  می توانید از قالب های Virtuozzo Plesk EZ برای نصب پلسک در داخل کانتینر Virtuozzo بهره مند شوید.  اگر به دنبال یک روش جایگزین بودید، می توانید از نصب کننده پلسک برای نصب پلسک در داخل کانتینرهای Virtuozzo استفاده نمایید. مهم نیست از چه فناوری مجازی سازی برای ایجاد ماشین مجازی استفاده می کنید. ابتدا باید پلسک را نصب کنید، آن را به گونه ای که دوست دارید پیکربندی نمایید و سپس از پلسک استفاده کنید. زمانی که آماده سازی برای Clone کردن  تکمیل شد، می توانید یک Image ایجاد کنید و از آن برای راه اندازی یک ماشین مجازی جدید به همراه پلسک استفاده نمایید. برای اینکه بدانید چگونه می توانید پلسک را برای Clone کردن آماده کنید به این پست مراجعه کنید. اگر از Amazon EC2 استفاده می کنید دستورالعمل هایی که در این پست ارائه شده است را دنبال کنید. برای توسعه آن بر روی  Windows Azure دستورالعمل های این بخش را مطالعه نمایید. فقط فراموش نکنید که تمامی اجزای مرتبط پلسک که ممکن است به کار رود باید  از قبل نصب شود. حتی اگر یکی از سرویس های خاص  بر اساس لایسنس پلسک فعال شده باشد،  ممکن است اجزای مرتبط  به صورت خودکار بعد از نصب لایسنس  نصب نگردد.  همانطور که می بینید، روش های زیادی برای خودکارسازی  توسعه پلسک وجود دارد که بر اساس شرایط می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد. علاوه بر این، بهتر است پیکربندی اولیه ای انجام شود که کاربر نهایی را قادر می سازد با هویت ادمین وارد پلسک شود ، داده های شخصی خود را وارد نماید و کارهای دیگری انجام دهد. به عنوان فراهم کننده خدمات هاستینگ، می توانید پیکربندی اولیه ای را در پلسک داشته باشید و حداقل اطلاعات مورد نیاز و پیکربندی ها را مشخص کنید یا تمامی اطلاعات مشتری، نام شرکت، آدرس ایمیل را در آن بگنجانید. همچنین نباید لایسنس پلسک را فراموش کنید. معمولا بیشتر فراهم کنندگان خدمات هاستینگ، نصب لایسنس پلسک را خودکارسازی می کنند که یک گزینه عالی محسوب می شود. تنها بعد از نصب لایسنس می توان با پلسک کار کرد. اما برای افرادی که هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه خودکارسازی نصب لایسنس ندارند مستنداتی فراهم شده است. شما نیز می توانید لایسنس های پلسک را به اسانی مدیریت نمایید.

  • لایسنس پلسک برای سرورهای اختصاصی:

۱٫پایه پلسک: به این پست مراجعه کنید.

  1. قابلیت های پلسک: به این پست مراجعه کنید.

۳٫ های پلسک: به این پست مراجعه کنید.

  • لایسنس پلسک برای سرورهای مجازی:

۱٫پایه پلسک: به این پست مراجعه کنید.

  1. قابلیت های پلسک: به این پست مراجعه کنید.
  2. Add-onهای پلسک: به این پست مراجعه کنید.

بعد از اینکه لایسنس پلسک ایجاد شد، می توان آن را از طریق  Plesk API یا با استفاده از ابزار Plesk CLI بر روی پلسک نصب کرد. این روش توسعه پلسک به خودکارسازی صحیح آن کمک می کند و باعث ایجاد رضایت مشتریان خواهد شد.  همیشه از آخرین نسخه پلسک استفاده کنید. بیشتر فراهم کنندگان خدمات هاستینگ تلاش می کنند رابط مدیریت خود را در اختیار مشتریان قرار دهند. برای اینکه بتوانید کار مشتریان را راحت تر کنید، بهتر است لاگین اتوماتیک را به رابط پلسک بیفزایید.

پلسک برای لینکوس: به این پست مراجعه کنید.

پلسک برای ویندوز: این پست را مطالعه کنید.

 هنوز هم برخی از شرکت های هاستینگ به مشتریان خود اجازه می دهند با اختیارات ادمین/روت سرور وارد سیستم شوند. اینکار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اکانت ادمین در پلسک یا سایر اکانت ها باید مورد استفاده قرار گیرد. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ایجاد اکانت ادمین اضافی داشته باشید به این پست مراجعه کنید.  برای افرادی که به دنبال تنظیم رابط پلسک هستند روش های زیادی وجود دارد.:

  • ظاهر و نام تجاری: به این پست مراجعه کنید.

۱٫همیشه سعی کنید از FQDN hostname مناسبی استفاده نمایید. در غیر اینصورت در طول نصب با خطاهایی مواجه خواهید شد:

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

===> Updated /etc/psa/psa.conf

Trying to save legacy variables… done

Warning!

Unable to detect the fully qualified domain name of the host.

Please make sure that FQDN of the host is correctly specified in /etc/hosts and goes right after the host's IP address (depending on your OS, you might need to set the host name in /etc/HOSTNAME or /etc/hostname).

Setting it to localhost.localdomain

Trying to resolve hostname ‘localhost.localdomain' and validate its IP address…

۲٫نام هاست باید به ای پی ادرس عمومی تبدیل شود. برای انجام اینکار باید فایل /etc/hosts را به درستی بر روی سرور پیکربندی کنید. در غیر اینصورت خطایی شبیه خطای زیر دریافت می کنید.

۱

۲

۳

۴

۵

۶

Trying to resolve hostname 'id12562.node23.provider.net' and validate its IP address…

Unable to resolve host name.

Please specify the host name in the /etc/hosts file or specify DNS configuration in the /etc/resolv.conf on your system.

ERROR while trying to check the hostname

Check the error reason(see log file: /var/log/plesk/install/plesk_12.5.30_installation.log), fix and try again

  1. منابع کافی برای سرور فراهم آورید:
  • الزامات پلسک برای سرورهای لینوکس: حداقل ۵۱۲ مگابایت رم، ۱۰ گیگا بایت HDD و ۱ پردازنده
  • توصیه پلسک برای سرورهای لینوکس: ۱۰۲۴ مگابایت رم، ۱۵ گیگابایت HDD، ۲ عدد پردازنده
  • الزامات پلسک برای سرورهای ویندوزی: حداقل ۱ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت HDD، یک عدد پردازنده
  • توصیه پلسک برای سرورهای ویندوزی: ۱٫۵ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت HDD، ۲ عدد پردازنده

به عنوان مثال اگر سرور مجازی کوچکی با ۵۱۲ مگابایت رم فراهم می کنید، بهتر است Swap را فعال کنید تا از بروز مسائلی همچون کمبود منابع جلوگیری نمایید. نمونه ای از خطاهای نصب  پلسک را در ادامه مشاهده می کنید:

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

۱۰

۱۱

Installing: pixman-0.32.6-3.el7.x86_64 [194/277]

error: Couldn't fork %post(pixman-0.32.6-3.el7.x86_64): Cannot allocate memory

Installing: libxshmfence-1.2-1.el7.x86_64 [195/277]

error: Couldn't fork %post(libxshmfence-1.2-1.el7.x86_64): Cannot allocate memory

Installing: mesa-libGL-10.6.5-3.20150824.el7.x86_64 [196/277]

error: Couldn't fork %post(mesa-libGL-10.6.5-3.20150824.el7.x86_64): Cannot allocate memory

اگر فایر وال را در خود پیکربندی می کنید، باید تمامی پورت هایی که در پلسک مورد استفاده قرار می گیرد را باز کنید.  اگر آی پی ادرس ورژن۶ را در اختیار کاربران خود قرار نمی دهید، بهتر است آن را غیر فعال نمایید:

۱

۲

۳

# cat /etc/sysconfig/network

NETWORKING=”yes”

NETWORKING_IPV6=”no”

 اگر از مخزن محلی پنل پلسک استفاده می کنید لطفا آن را به طور مکرر به روزرسانی نمایید در غیر اینصورت  شما و مشتریانتان به روزرسانی های  پلسک را از دست خواهید داد.

آماده سازی مشتریان:

بعد از اینکه کار راه اندازی تمام شد، بهتر است مشترکین خود را از این موضوع باخبر سازید. برخی از شرکت های هاستینگ کاربران خود را خیلی دیر آگاه می سازند  و همین امر باعث ایجاد یک تجربه کاربری منفی می شود. اگر شما نیز جزو این دسته از شرکت ها هستید بهتر است راه اندازی سرورهای مجازی با پلسک را بهبود ببخشید و مشتریان را هر چه زودتر آگاه سازید. زمانی که می خواهید ایمیل خوشامدگویی ایجاد کنید، اضافه کردن اطلاعات در مورد پلسک را فراموش نکنید.  ایمیل خوشامدگویی شما باید حاوی لینکی به رابط پلسک و اطلاعاتی در مورد لاگین کردن به آن باشد. باید فرض کنید مشتریان شما با پلسک اشنا نیستند . در چنین شرایطی باید بتوانید اطلاعات مفیدی در اختیار آن ها قرار دهید و کار آن ها را بهتر و راحت تر کنید.  اگر قابلیت و ویژگی جدیدی داشتید حتما مشتریان را آگاه کنید. اگر برای مدیریت مشترکین خود رابطی را فراهم می کنید، بهتر است اطلاعات مفید دیگری در مورد پلسک  فراهم کنید و لینکی به صفحه سوالات پرتکرار در سایت  قرار دهید. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن