مقالات وبوردپرس

چگونه برای هر صفحه از سایت وردپرسی هدر سفارشی به کار ببریم؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید برای هر صفحه از سایت ی خود هدر متفاوتی را به نمایش بگذارید. واقعیت این است که معمولا محتواهای مختلفی بر روی هر صفحه از سایت نشان داده می شود به همین خاطر برخی از وبمستران دوست دارند برای هر صفحه هدر سفارشی تهیه کنند. در این مقاله همراه وب باشید تا نحوه اجرای این روش را با هم مرور کنیم.

روش های به کارگیری هدر متفاوت برای صفحات مختلف وردپرس:

داشتن هدر سفارشی برای هر صفحه از سایت به نظر کار خسته کننده ای می رسد اما واقعیت چنین نیست. دو روش اسان برای اجرای هدرهای مختلف در سایت های وردپرسی وجود دارد که در ادامه سعی می کنیم آن ها را با هم مرور کنیم.

 روش دستی برای طراحی هدر متفاوت برای هر صفحه از سایت وردپرسی:

به طور پیش فرض برای همه صفحات سایت وردپرسی هدر یکسانی به نمایش درمی اید. حالا سوال اینجاست که چگونه می توان برای صفحات مختلف هدر متفاوتی را به نمایش گذاشت؟ برای اینکار کافیست یک جدید به نام header-your page.php ایجاد کنید تا بتوانید هدر متفاوتی را برای صفحات مختلف بسازید. فرض کنید می خواهید هدر متفاوتی بر روی صفحه درباره ما داشته باشید.

فایل header-about.php را ایجاد کنید و آن را در فولدر یا همان Themeقرار دهید.

سپس به فایل قالب خود که page.php نام دارد بروید و کد هدر را با کد زیر عوض نمایید:

 

همانطور که مشاهده می کنید عبارت is_page  برای بررسی ای دی صفحه برای صفحه تماس با ما به کار می رود. فانکشن get_header  برای فراخوانی فایل هدر جدید مورد استفاده قرار می گیرد. کدی که در بالا مشاهده کردید به وردپرس می گوید اگر ی صفحه تماس با ما را باز کرد فایلی  به نام header-about.php را نشان دهد. اگر این فایل نبود می تواند فایل هدر پیش فرض را به نمایش بگذارد.

به کمک همین روش می توانید هدرهای مختلفی برای هر صفحه از سایت تان داشته باشید.

انتخاب هدرهای مختلف به کمک :

شما می توانید هدرهای سایت وردپرسی خود را به کمک افزونه هم سفارشی کنید. همانطور که می دانید افزونه ها خاصی به سایت شما اضافه می کنند و وردپرس افزونه های زیادی دارد. در این مورد دو افزونه وجود دارد که می توانید به دلخواه از هر کدام که دوست داشتید استفاده کنید. این دو افزونه شامل Unique Headers و WP Display Header هستند. این دو گزینه کار شما در ایجاد هدرهای سفارشی ساده تر و راحت تر می سازند. کافیست آن ها را کنید، نصب نمایید و سپس فعال سازید. اینکار تنها چند دقیقه زمان می برد.

 افزونه Unique Headers:

این افزونه جعبه تصاویر سفارشی هدر را به صفحه ویرایش پست یا صفحه اضافه می کند. همین امر باعث می شود آپلود بر روی صفحات مختلف بسیار ساده تر و آسان تر باشد. به بخش ویرایش صفحه ای که می خواهید هدر جدیدی به آن اضافه کنید بروید. بر روی  Set Custom Header Image کلیک کنید. حالا می توانید یک تصویر سفارشی آپلود کنید.

در نهایت هدری همانند شکل زیر خواهید داشت.

افزونه WP Display Header:

این افزونه برای تنظیم تصویر هدر برای هر پست و هدرهای سفارشی به کار می رود. در این شرایط در صفحه ویرایش پست یا صفحه مدنظر یک باکس انتخاب هدر خواهید داشت که می توانید تصویری را آپلود کنید. اگر برای پست خود هدری انتخاب نکنید این افزونه انتخاب پیش فرض را نشان می دهد. بعد از اینکه افزونه را نصب  و فعال کردید، گزینه ای برای آپلود تصویر هدر خواهید داشت.

با کلیک بر روی این گزینه می توانید تصاویر را به هدر خود اضافه کنید. می توانید بیش از چند تصویر را آپلود کنید. بعد از اینکه تصاویر را کردید سه گزینه خواهید داشت.

می توانید از گزینه Random یا تصادفی استفاده کنید تا تصاویر مختلفی را به طور تصادفی بر روی هر صفحه به نمایش بگذارید.گزینه دیگری که پیش رو دارید این است که هدری را انتخاب نکنید. در گزینه سوم هدر ثابت یکسانی برای هر صفحه خواهید داشت.

سخن نهایی:

همانطور که مشاهده کردید دو روش برای اضافه کردن هدر سفارشی به هر کدام از صفحات سایت وردپرسی وجود دارد. اینکه از کدام یک از گزینه های بالا استفاده می کنید به انتخاب خودتان بستگی دارد. هر دو گزینه را بررسی کنید و سپس بر اساس راحتی کار یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن