سئومقالات وب

سئوی موبایل در سال ۲۰۱۷

بیشتر افراد سئوی موبایل و تجربه کاربری در این زمینه را نادیده می گیرند. اما واقعیت این است که در دنیای پرمشغله امروزی،  کاربران زیادی برای گشت و گذار در دنیای مجازی از موبایل و استفاده می کنند. در سال ۲۰۱۷ ، موبایل به فاکتور بزرگتری تبدیل می شود که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد. در این مقاله قصد داریم ۵ دلیل برای سئوی در دستگاه های موبایلی را بیان کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

۱٫موبایل نتایج جستجو را از آنِ خود کرده است:

اگر تنها یک دلیل برای جستجوی موبایلی و توجه کردن به آن وجود داشته باشد آن دلیل به شرح زیر است:

در سال ۲۰۱۵، گوگل اعلام کرد که جستجوی موبایل بر  جستجوی دسکتاپی پیشی گرفته است. مطالعات اخیر نشان می دهد که جستجو در موبایل و دستگاه های موبایلی، ۶۰ درصد از جستجوها را به خود اختصاص داده است. اگرچه این اعداد و ارقام از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است اما نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که باید بتوانید تجربه خوبی برای کاربران موبایلی فراهم کنید. بر اساس مطالعات انجام شده، واضح است که افراد بیشتر از قبل از دستگاه های غیر دسکتاپی برای جستجو و گشت و گذار در  دنیای مجازی استفاده می کنند. به همین خاطر برای فراهم اوردن تجربه کاربری خوب و به دست اوردن رتبه بهتر در نتایج باید سایت خود را برای موبایل و دستگاه های موبایلی بهینه سازی کنید.

  1. در گوگل:

در نوامبر سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که  mobile-first index خود را آغاز کرده است.  در سال های گذشته، گوگل سایت ها را به کمک نسخه دسکتاپی مورد ارزیابی قرار می داد. با اینحال از آنجایی که امروزه بیشتر افراد از دستگاه های موبایلی برای جستجو استفاده می کنند آن ها تصمیم گرفتند سایت ها را بر اساس بخزند و ایندکس نمایند.  این موضوع به خصوص برای شرکت هایی که دارند بسیار مهم است اما می تواند برای همه افراد مهم باشد. نبود پایداری و ثبات بین تجربه دسکتاپی و موبایلی باعث می شود گوگل نتواند همه محتوای موجود در سایت را به درستی بیابد و آن را در نتایج خود بگنجاند. باید اطمینان حاصل نمایند که سایت موبایلی شان به گونه ای ساختار دهی شده است که گوگل می تواند همه محتوای موجود را به راحتی در آن بیابد.

  1. موبایل یک فاکتور مستقیم است:

همانطور که می دانید داشتن یک سایت موبایل دوست، فاکتور رتبه بندی مستقیم  در الگوریتم گوگل محسوب می شود. اگرچه در حال حاضر این گزینه بخش بزرگی از فاکتور رتبه بندی در گوگل نیست اما همه نشانه ها و شواهد  نشان می دهد این موضوع در آینده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. گوگل به خوبی درک کرده است که خط بین تجربه موبایلی و دسکتاپی بسیار تیره و مبهم گشته است  و کاربران به دنبال تجربه بهتری در سرتاسر دستگاه های موجود هستند. اگر در مورد اینکه سایت شما تحت تاثیر این فاکتور قرار گرفته است یا خیر شک دارید می توانید از تست های موجود استفاده کنید.

  1. تجربه کاربران بر روی دستگاه های موبایلی بسیار مهم است:

با اینکه سایت های موبایل دوست بخش کوچکی از الگوریتم گوگل را تشکیل می دهند اما های تعامل کاربری می تواند موضوع مهمی باشد. داده های قبلی نشان می دهد که معیارهای تعاملی پنجمین عنصر مهم در الگوریتم گوگل است. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، از آنجایی که جستجو در موبایل از جستجوی دسکتاپی پیشی گرفته است، به احتمال زیاد اکثریت قریب به اتفاق معیارهای تعاملی از طریق کاربران موبایلی به دست خواهد آمد. اگر گوگل متوجه شود که بیشتر کاربران موبایلی، زمان  کمی را بر روی صفحات شما سپری می کنند و هرچه سریع تر به نتایج گوگل بر می گردند، ممکن است رتبه بندی شما را کمتر کند.

  1. گوگل تاکید زیادی بر روی AMP دارد:

اگر به شواهد بیشتری در مورد مهم بودن موبایل  و دستگاه های موبایلی در آینده نیاز دارید، می توانید AMP گوگل را در نظر بگیرید. AMP به معنای شتاب دهنده صفحات موبایلی است. این پروژه توسط گوگل راه اندازی شده و به بهبود سرعت وب سایت ها در موبایل کمک می کند.  گوگل صریحا اعلام کرده است که به در  دستگاه های موبایلی اهمیت می دهد.

اگر دوست دارید رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجو به دست اورید همین امروز دست به کار شوید و سایت خود را برای دستگاه های موبایلی بهینه سازی کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن