سئومقالات وب

راهنمای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-قسمت چهارم

در مقالات قبلی در مورد عناصر مختلف و موثر بر روی سئوی صحبت کردیم. در این مقاله نیز فاکتورهای دیگری را مورد بررسی قرار می دهیم.

گوگل را از وجود سایت های موبایلی آگاه کنید

سایت های موبایلی را به گونه ای تنظیم کنید که به صورت دقیق در گوگل ایندکس شود:

Mobile-Friendly-Website-Design-in-Rotorua

به نظر می رسد جهان به سمت استفاده از دستگاه های موبایلی به پیش می رود . روزانه افراد زیادی از های همراه خود برای برطرف کردن نیازهایشان استفاده می کنند و کاربران زیادی در حال ی گوگل در موبایل خود هستند. با اینحال، به عنوان یک وبمستر، داشتن سایتی که با دستگاه های موبایلی سازگار باشد کار اسانی نیست. سایت های سازگار با موبایل نه تنها از فت های مختلفی استفاده می کنند بلکه روش های مدیریت مختلفی برای آن نیاز هست و تخصص های لازم نیز کاملا متفاوت است. همین امر منجر می شود های جدیدی در این حوزه شکل گیرد. در حالیکه بیشتر سایت های سازگار برای موبایل برای این دستگاه ها طراحی شده اند اما ممکن است خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نکرده باشند. در ادامه با نکاتی آشنا می شوید که شما را در عیب یابی یاری می کند و مطمئن می سازد که صفحات سایتتان به درستی خزیده و ایندکس شده است:

ایندکس شدن سایت خود توسط گوگل را تایید کنید:

برای اینکه مطمئن شوید سایت شما در گوگل ایندکس شده است می توانید از عبارت Site: sitename استفاده کنید. اگر با جستجوی این عبارت در موبایل خود چیزی را پیدا نکردیدممکن است سایت شما مشکلات زیر را داشته باشد:

۱٫ربات های گوگل قبل از اینکه شما را در نتایج ایندکس قرار دهند باید سایت را بخزند. اگر سایت شما تازه تاسیس است ممکن است گوگل از آن اطلاعی نداشته باشد. اگر چنین است باید یک نقشه سایت موبایل ایجاد کنید و آن را در گوگل قرار دهید تا از حضور شما مطلع شود. یک نقشه سایت برای موبایل را می توان در ابزار وبمستر ثبت کرد.

  1. ربات گوگل ممکن است دسترسی به سایت شما نداشته باشد:

برخی از سایت هایی که برای موبایل طراحی می شوند معمولا دسترسی به همه چیز به جز گوشی های موبایل را رد می کنند. همین امر باعث می شود ربات های گوگل به این سایت دسترسی نداشته باشند. خزنده های گوگل برای سایت های موبایلی “Googlebot-Mobile” نام دارد. اگر دوست دارید سایتتان توسط این خزنده ها مورد بررسی قرار گیرد باید این اجازه را به موتورهای جستجو بدهید. همچنین باید بدانید که گوگل ممکن است اطلاعات User agent خود را در هر زمانی و بدون اطلاع قبلی تغییر دهد. بنابراین باید خود را با تغییرات به روز نگه دارید.

  1. مطمئن شوید که گوگل می تواند آدرس سایت موبایلی شما را تشخیص دهد:

بعد از اینکه ربات های گوگل آدرس سایت شما را خزیدند، باید ببینید که هر ام از آدرس های شما بر روی دستگاه موبایلی قابل مشاهده هست یا خیر. صفحاتی که در گوشی های موبایل قابل مشاهده نباشد در میان سایت های موبایلی دیگر ایندکس نخواهد شد. این تشخیص بر اساس فاکتورهای متعددی است.

کاربران موبایلی خود را به دقت هدایت کنید

نسخه دسکتاپ و موبایلی سایت خود را اجرا کنید:

یکی از مشکلات رایج برای وبمسترهایی که دارای سایت موبایلی و دسکتاپی هستند این است که نسخه موبایلی سایت برای کاربران در رایانه های رومیزی قابل مشاهده است یا نسخه دسکتاپی سایت در دستگاه های موبایلی قابل مشاهده خواهد بود. برای حل این مشکل دو گزینه پیش رو دارید:

۱٫کاربران موبایلی خود را به نسخه صحیح هدایت کنید:

زمانی که کاربر موبایل یا خزنده ها به نسخه دسکتاپی سایت شما دسترسی دارند می توانید آنها را به نسخه موبایلی هدایت کنید. گوگل به ارتباط بین دو نسخه توجه می کند و نسخه استاندارد را برای کاربران دسکتاپی و موبایلی نمایش می دهد. به عنوان مثال اگر دارای یک سایت خرید و فروش لوازم منزل هستید و دسترسی از طریق گوشی همراه به نسخه دسکتاپی سایت وجود دارد باید مطمئن شوید که کاربر به نسخه مربوطه هدایت می شود.

محتوا را بر اساس User-agent عوض کنید:

برخی از سایت ها برای سایت دسکتاپی و موبایلی خود یک آدرس دارند اما فرمت خود را بر اساس User-agent تغییر می دهند. به عبارت دیگر هر دو کاربر موبایلی و دسکتاپی به یک آدرس یکسان دسترسی دارند اما فرمت/ محتوا بر اساس User-agaent تغییر پیدا می کند.در اینگونه موارد، آدرس یکسانی در جستجوی دسکتاپ و موبایل ظاهر می شود. با اینحال به خاطر داشته باشید که اگر نتوانید سایت خود را به درستی پیکربندی کنید، سایت شما به صورت کلاکینگ در نظر گرفته می شود و همین امر باعث خواهد شد سایت در نتایج جستجو نمایش نشود. کلاکینگ به تلاشی اطلاق می شود که رتبه بندی سایت در نتایج جستجو را با استفاده از نمایش محتوای متفاوت برای ربات های گوگل افزایش می دهد. اینکار باعث ایجاد مشکلاتی همچون نتایج مرتبط کمتر می شود. بنابراین گوگل با کلاکینگ به شدت برخورد می کند. شما باید محتوای یکسانی برای ربات های گوگل ایجاد کنید.

سایت خود را به شیوه صحیح ترویج دهید

ها را تنها به منظور افزایش ارزش و اعتبار سایت ایجاد کنید:

seo-backlink-strategy

بیشتر لینک هایی که به سایت شما ارجاع داده می شوند به صورت تدریجی جمع آوری خواهند شد. افراد از طریق جستجو در گوگل می توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند و در صورت رضایت به آن لینک بدهند. گوگل به خوبی می داند که شما دوست دارید دیگران بدانند با چه زحمتی محتوای خود را ایجاد کرده اید. ترویج موثر محتوای جدید می تواند توسط افرادی که علاقه مند موضوعات جدید هستند به سرعت کشف شود.

اعلان های خود را از طریق وبلاگ ها و به صورت آنلاین انجام دهید:

پست های وبلاگ در سایت شما می تواند به بازدید کنندگان اطلاع دهد که شما محتوای جدیدی دارید . سایر وبمسترهایی که سایت شما را دنبال می کنند می توانند به شما لینک دهند. تلاش برای ترویج محتوای سایت به صورت آنلاین نیز قابل ستایش است. به عنوان مثال اگر یک سایت تجاری دارید مطمئن شوید که آدرس ان در کارت ویزیت، سربرگ ها، پاکت نامه و بروشورها درج شده است. شما می توانید خبرنامه هایی را از طریق ایمیل به مشتریان خود ارسال کنید و آنها را از انتشار مطالب جدید با خبر سازید. اگر محلی دارید، افزودن این اطلاعات به Google places می تواند به شما کمک کند به مشتریان خود دسترسی داشته باشید.

تمرینات عملی این بخش:

۱) در مورد ی اجتماعی اطلاعاتی داشته باشید:

سایت هایی که بر اساس تعامل کاربران ایجاد شده اند به گروه های مردمی اجازه می دهند محتوای مرتبط را به دست اورند.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • تلاش برای ترویج هر محتوای کوچک و جدید
Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن