مقالات وبوردپرس

چگونه مشکل صفحه نمایش سفید در وردپرس را برطرف کنیم؟

هیچ چیزی بدتر از این نیست که وارد سایت وردپرسی شوید و به طور ناگهانی با صفحه نمایش ید مواجه گردید. این موضوع ممکن است هم برای ادمین سایت ها و هم بازدیدکنندگان رخ دهد. در این مقاله قصد داریم علل بروز چنین مشکلی در وردپرس را با هم مرور کنیم و ببینیم چگونه می توانیم آن را برطرف کنیم. پس همراه وب باشید.

 بروز صفحه نمایش سفید در وردپرس به چه معناست؟

صفحه نمایش سفید در وردپرس تقریبا در بیشتر موارد به خاطر خطا در کدهای PHP یا محدودیت حافظه رخ می دهد. اولین کاری که باید شما انجام دهید این است که تعیین کنید ناحیه ادمین و مدیریتی سایت کار می کند یا خیر.  اگر فرانت اند سایت داون است اما ناحیه مدیریتی آن کار می کند ممکن است مشکلی در قالب یا افزونه داشته باشید. می توانید در این شرایط ناحیه مدیریتی خود را بررسی کنید. این موضوع همچنین ممکن است  بر اساس مرورگری که کاربران از آن استفاده می کنند به صورت های مختلف بروز کند.  به مثال مرورگر کروم را در بگیرید.  در این مرورگر ممکن است خطایی همچون This page isn't working and is unable to handle the request را دریافت کنید. این یک خطای HTTP 500 است. در مرورگری همچون فایرفاکس صفحه نمایش کاملا سفید می شود و هیچ خطا یا هشداری در اختیار کاربر قرار نمی گیرد.

برای رفع این مشکل راه حل های متعددی وجود دارد که در ادامه سعی می کنیم برخی از آن ها را با هم مرور کنیم.

افزونه ها و قالب ها را غیر فعال کنید:

یکی از ساده ترین و اسان ترین روش ها برای برطرف کردن خطای صفحه نمایش سفید در وردپرس، غیر فعال کردن همه افزونه هاست. بیشتر اوقات سایت به خاطر به روزرسانی بد افزونه دچار مشکل می شود.  اگر هنوز می توانید به ناحیه مدیریتی سایت دسترسی پیدا کنید سریع ترین روش برای برطرف کردن این مشکل این است که سری به بخش افزونه ها بزنید و گزینه غیر فعال کردن را انتخاب نمایید و همه افزونه ها را غیر فعال کنید. اینکار باعث می شود همه افزونه ها غیر فعال شود. اگر چنین راه حلی مشکل شما را برطرف کرد باید ببینید کدام یک از افزونه ها مقصر اصلی ماجراست. یک به یک آن ها را فعال کنید، سایت را مجدد نمایید و ببینید کدام یک از افزونه ها باعث بروز مشکل شده است. در نهایت می توانید از توسعه دهنده افزونه کمک بگیرید یا از دوستان و اشنایان تان که در حوزه وردپرس تخصصی دارند استفاده نمایید. اگر دسترسی به ناحیه ادمین ندارید می توانید از طریق وارد هاست خود شوید و  فولدر افزونه ها را به چیزی همچون plugins_old تغییر نام دهید. سپس سایت را دوباره بررسی کنید. اگر این روش کارساز بود می توانید یک به یک افزونه ها را بررسی کنید.  همین روند برای قالب وردپرسی نیز قابل اعمال است. شما می توانید قالب خود را با قالب پیش فرض وردپرس به طور موقت جایگزین کنید. اگر به ناحیه ادمین دسترسی دارید به بخش قالب ها بروید و قالبی همچون Twenty Seventeen را فعال کنید و دوباره سایت را بررسی نمایید. اگر سایت کار کرد می توانید متوجه شوید که مشکل از قالبتان بوده است.

اگر نمی توانید به ناحیه ادمین سایت دسترسی داشته باشید فرایندی که در بالا برای افزونه ها بیان کردیم را دنبال کنید. از طریق FTP وارد هاست خود شوید و فولدر قالب را به چیز دیگری تغییر دهید. وردپرس تلاش می کند آخرین قالب پیش فرض را فراخوانی کند که معمولا Twenty Seventeen است. حالا می توانید مجدد سایت را بررسی کنید. اگر این روش کارساز بود می توانید مطمئن شوید که قالب در سایت مشکلی ایجاد کرده است. پس باید از توسعه دهنده قالب کمک بگیرید یا قالب خود را عوض کنید.

 خطاهای Syntax را برطرف کنید:

یکی دیگر از علل رایج بروز صفحه نمایش سفید در وردپرس ، ویرایش کد در سایت و اشتباه تایپی یا خطا در سینتکس آن است. یک کاراکتر بد در موقعیت نادرست می تواند کل سایت شما را داون کند. این موضوع می تواند برای بیشتر ادمین ها وحشتناک باشد. به همین خاطر است که نباید در محیط زنده کدی را ویرایش کنید. با اینحال لازم نیست زیاد نگران شوید . همیشه می توانید از طریق SFTP وارد هاست و سایت خود شوید  و تغییراتی که ایجاد کرده اید را باز گردانید. اگر نمی دانید چه تغییراتی باعث بروز چنین مشکلاتی شده است باید از بک آپی که قبلا از سایت گرفته اید استفاده کنید.

 وضعیت دیباگ یا اشکال یابی را فعال کنید:

اگر هنوز این مشکل را بر روی سایت خود دارید یا ناحیه ادمین سایت کار نمی کند می توانید وضعیت دیباگ یا اشکال یابی سایت را فعال کنید.

مشکل اینجاست که به هنگام بروز خطای Fatal اسکریپت به درستی اجرا نمی شود. اگر چنین شرایطی قبل از نشان دادن هر نوع یی رخ دهد انچه که شما خواهید دید یک صفحه سفید بدون هیچ متنی است.  برای اینکه بتوانید وضعیت دیباگ را فعال کنید با فایل wp-config.php وردپرس خود را باز کنید. داخل این فایل باید خطوط زیر را بیابید:

 

حالا باید عبارت False  را با عبارت True جایگزین کنید و سایت را مجددا بارگذاری نمایید. اگر چنین خطی وجود نداشت می توانید آن را به بالای فایل اضافه کنید.  خوب بعد از اینکه وضعیت دیباگ را فعال کردید به جای صفحه نمایش سفید، صفحه نمایش سفید به همراه پیام خطا را دریافت خواهید کرد. اگرچه این روش بهبود بزرگی حاصل نمی کند اما برای شروع کار بد نیست. اگر  هنوز افزونه ها یا قالب سایت را غیر فعال نکرده اید می توانید با بررسی پیام خطا متوجه شوید مشکل از کجاست. به مثال زیر توجه کنید:

 

همانطور که در انتهای پیام مشاهده می کنید مشکل از خط ۳۸ افزونه ای به نام my-test-plugin است. با غیر فعال کردن این افزونه باید مشکل برطرف شود.

اگر با اصلاح کدها اشنا هستید می توانید خطاهای موجود را برطرف کنید. اگر مشکل به خاطر افزونه است بهتر است با نویسنده آن تماس بگیرید. اگر افزونه ای را اصلاح کنید باید به روزرسانی و نگهداری آن را هم خودتان بر عهده بگیرید. به همین خاطر بهتر است با توسعه دهنده آن تماس بگیرید.  اگر بعد از فعال کردن وضعیت دیباگ باز هم خطا یا پیامی مشاهده نمی کنید باید با هاست تماس بگیرید.

 محدودیت حافظه را افزایش دهید:

اگر با وجود انجام مراحل بالا هنوز هم صفحه نمایش سفید را دریافت می کنید یا خطایی دارید که نشان دهنده مشکل در محدودیت حافظه است باید به سراغ حافظه بروید. اینکار را می توان در فایل wp-config.php انجام داد.  کافیست کد زیر را به فایل اضافه کنید:

 

اگر این روش برایتان کارساز و موثر نبود گزینه های دیگری هم پیش رو دارید. در محیط معمولی می توانید فایل .htaccess را بررسی نمایید. به کمک این فایل می توانید محدوده حافظه را افزایش دهید. کافیست کد زیر را به آن اضافه کنید:

 

همچنین می توانید از فایل php.ini برای افزایش محدودیت حافظه استفاده نمایید. در هر جایی از فایل که خواستید کد زیر را اضافه کنید:

 

اگر هنوز حافظه کافی ندارید و به حافظه بیشتری نیاز دارید ممکن است مشکل در اپلیکیشن هایتان باشد. شاید قالب یا یکی از افزونه ها منابع زیادی را به خود اختصاص داده باشد.  در این شرایط می توانید از شرکت ارائه دهنده هاست یا توسعه دهنده کمک بگیرید و وضعیت منابع خود را بررسی کنید.

 مشکلات مرتبط با File Permission را بررسی کنید:

ممکن است خطای صفحه نمایش سفید به خاطر این موضوع نباشد اما مشکلات مرتبط با File Permission باز هم می تواند دردسرهایی را برای افراد ایجاد کند.  شما می توانید مشکلات مرتب با این موضوع را خودتان حل کنید اما اگر اطلاعاتی در مورد آن ندارید توصیه می کنیم دست به چنین کاری نزنید. برای وردپرس سه قانون ساده وجود دارد که باید همیشه به خاطر بسپارید:

  • فایل ها باید دسترسی ۶۶۴ یا ۶۴۴ را داشته باشند
  • فولدرها باید دسترسی ۷۷۵ یا ۷۵۵ را داشته باشند.
  • فایل wp-config.php باید دسترسی ۶۶۰، ۶۰۰ یا ۶۴۴ را داشته باشد.

اگر می توانید از طریق SSH به سرور خود دسترسی داشته باشید می توانید این قوانین ساده را به کمک دستورات ساده اعمال نمایید.

 

اگر در مورد این ها زیاد مطمئن نیستید از هاست خود سوال کنید. ممکن است به شما کمک کند همه این موارد را به راحتی برطرف کنید.

  که با شکست مواجه شده است را بررسی کنید:

زمانی که به روزرسانی در وردپرس رخ می دهد ممکن است به خاطر مشکلاتی همچون time out سایت از دسترس خارج شود. در بیشتر موارد چنین مشکلاتی به صورت خودکار برطرف می شود اما در برخی از موارد هم ممکن است به صفحه نمایش سفید منجر شود و شما را به دردسر بیندازد.  اولین کاری که باید در این شرایط انجام دهید این است که به دایرکتوری روت وردپرس بروید و ببینید فایل .maintenance در آن وجود دارد یا خیر.  اگر چنین فایلی بود آن را پاک کنید و سایت را دوباره بارگذاری نمایید.

اگر به روزرسانی موفقیت آمیز بود اما وردپرس نتوانست این فایل را به صورت خودکار پاک کند، همه چیز به حالت عادی و طبیعی باز خواهد گشت.

خلاصه:

زمانی که سایتی را مدیریت می کنید ممکن است مشکلاتی سر راهتان قرار گیرد اما در بیشتر موارد می توان به کمک راه حل های موجود این  مشکلات را برطرف کرد. بررسی ساده افزونه ها و قالب می تواند مشکل شما را در بیشتر موارد حل کند. فعال کردن وضعیت دیباگ نیز خالی از لطف نیست و به شما کمک می کند منشا خطا را بیابید و راحت تر آن را برطرف کنید. اگر روش دیگری برای حل مشکل صفحه نمایش سفید بلد هستید حتما در بخش ها با ما در میان بگذارید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن