مقالات وبوردپرس

چگونه سایت های سریع تری در سایت سازها داشته باشیم؟

سایت سازها یک روش عالی برای ایجاد سریع سایت و اجرای آن ها هستند. شما می توانید بدون نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی یا توسعه دهندگی، همه چیز را از همان ابتدا بسازید و سایت زیبایی برای خود تهیه کنید. با اینحال سادگی چنین ابزارهایی نباید شما را از موارد فنی دور سازد. بیشتر سایت سازها به یک شیوه کار می کنند و  اجازه می دهند سایت را بر اساس قابلیت های موجود بسازید. شما می توانید قابلیت ها و عملکرد سایت های را به این سایت ها اضافه کنید، کاروسل های متعددی به سایت بیفزایید،  از ابزارک های رسانه اجتماعی استفاده کنید و گزینه های ثالث متفاوتی به سایت تان اضافه کنید.  از آنجایی که  امکان اضافه کردن گزینه های متعددی در سایت سازها وجود دارد ممکن است با مشکلاتی همچون کاهش عملکرد صفحات مواجه شود و سرعت بارگذاری آن کندتر گردد. در این مقاله سعی می کنیم مفاهیم مرتبط با عملکرد این سایت ها را با هم مرور کنیم و ببینیم چگونه می توانیم از سایت سازها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.پس همراه ایده باشید.

چرا برخی از سایت سازها اجازه اعمال توصیه های سایت جی تی متریکس را نمی دهند؟

به خاطر داشته باشید که شما در این شرایط کنترل بسیار محدودی بر روی خدمات موجود دارید. از آنجایی که شما کاربر نهایی چنین خدماتی هستید کنترل بسیار اندکی بر روی منابع و دارایی های موجود خواهید داشت.

بیشتر سایت سازها قوانین متعددی در مورد فعال کردن قابلیت gzip، اعمال تاریخ انقضای هدر یا استفاده از جاوا اسکریپت دارند.به دلایل متعدد ممکن است نتوانید این گزینه ها و تنظیمات را ویرایش کنید و متاسفانه در برخی از این سایت سازها نمی توانید به نمره ۱۰۰ درصد در سایت هایی همچون جی تی متریکس دست پیدا نمایید.

در این شرایط تنها می توانید بر روی مواردی که کنترل کافی دارید کار کنید و آن ها را بهینه نمایید.  اگر می خواهید کنترل کاملی بر روی سایت  و دارایی های آن داشته باشید باید سایت خود را بر روی هاست خریداری شده میزبانی کنید و از پلتفرم هایی همچون یا جوملا استفاده کنید.

اضافه کردن ابزارک ها و قابلیت ها در سایت سازها بسیار اسان است. اما در این شرایط یک سوال مهم به ذهن خطور می کند. اگر اضافه کردن قابلیت های متعدد به سایت باعث کاهش سرعت بارگذاری آن شود استفاده کردن از چنین مواردی چه نفعی برایتان خواهد داشت؟

سایت سازها  طیف وسیعی از ابزارک ها و قابلیت ها را در اختیار شما قرار می دهند. این قابلیت های زیبا به معنای اجرای اسکریپت های متعددی هستند که باید مورد پردازش قرار گیرند. همین امر نیازمند تعبیه منابع ثالث متعدد همچون فید اینستاگرام یا توییتر، ابزارک به اشتراک گذاری در فیس بوک، تعبیه ویدئوهای یوتیوبی و نیز اسکریپت های پیگیری و بازاریابی همچون Google Tag Manager خواهد بود.

منابع ثالث درخواست های متعددی را در صفحه ایجاد می کنند و همین امر باعث می شود عملکرد صفحه تان تحت تاثیر قرار گیرد. این درخواست ها همانند سایر مواردی که در سایت سازها وجود دارد تحت کنترل شما نیستند و شما نمی توانید آن ها را اصلاح یا بهینه سازی کنید.

به همین خاطر اگر احساس کردید با تعبیه کردن قابلیت های متعدد در سایت عملکرد آن کاهش می یابد نباید شگفت زده شوید.  این قابلیت ها نیازمند منابع حافظه و CPU بیشتری از دستگاه بازدیدکننده هستند تا بتوانند صفحات را به خوبی رندر کنند. همین امر باعث می شود در دستگاه هایی که سخت افزار قدرتمندی وجود ندارد نمایش سایت با مواجه شود.

در چنین شرایطی ممکن است بخش اعظمی از کاربران خود را به خاطر تجربه کاربری ضعیف از دست بدهید.  در نهایت باید بدانید که برخی از این اسکریپت ها ممکن است render-blocking باشند. این موضوع بدین معنی است که مانع از لود درخواست های بعدی می شوند و سرعت سایت شما را به طور کلی کاهش می دهند.

در مورد خدماتی که برای سایت خود بر می گزینید باید انتخابی عمل کنید. همه چیز را ساده نگه دارید و مطمئن شوید سایت سبکی دارید و این سایت به خوبی بارگذاری و رندر می شود.اطمینان حاصل نمایید موارد ادغام شده ثالث ارزشی به سایت شما اضافه می کنند و  کاهش سرعت در این شرایط ارزشی برایتان به همراه دارد.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که هر فردی از اخرین نسخه گوشی های یا رایانه های قدرتمند نمی تواند استفاده کند. پس زمانی که می خواهید قابلیت های بیشتری به سایت اضافه کنید تاثیر منفی که ممکن است بر روی این کاربران داشته باشد را هم مدنظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بررسی جامع و کامل ابزار تست سرعت جی تی متریکس(GTmetrix)

سرعت یکی از موارد مهم برای سایت های امروزی است:

به خاطر داشته باشید که این روزها سرعت بارگذاری یکی از قابلیت های مهم هر فروشگاهی محسوب می شود. مطالعات انجام شده نشان می دهد ۴۰ درصد بازدیدکنندگان زمانی که بارگذاری سایت بیش از ۳ ثانیه طول می کشد آن را ترک می کنند. واضح است که ایجاد مانع برای خرید مشتریان می تواند آن ها را از سایت دور کند و به سراغ سایت بفرستد.  سرعت بارگذاری اندک تاثیر زیادی بر روی تجربه کاربری دارد پس باید بتوانید به کمک موارد مختلف این سرعت را افزایش دهید.

  خود را بهینه سازی نمایید:

بهینه سازی نکردن تصاویر باعث می شود کاربران با سرعت اندک بارگذاری سایت روبرو شوند و به ناچار سایت شما را ترک نمایند. بر اساس گزارش های موجود، بیش از ۵۰ درصد کل اندازه صفحات سایت ها را تصاویر تشکیل می دهد. با وجود چنین داده هایی، مقیاس بندی و تصاویر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

زمانی که از تصاویر بهینه نشده استفاده می کنید چه اتفاقی رخ می دهد؟

بهینه سازی نکردن تصاویر باعث می شود بازدیدکننده با داده های بیشتری مواجه شود و نتواند سایت شما را همان سرعتی که دوست دارد مشاهده نماید.

 زمانی که تصاویر سایت بهینه می شود چه اتفاقی رخ می دهد؟

خوب پاسخ به این سوال بسیار ساده است. همانطور که حدس زده اید با مقیاس بندی تصاویر و فشرده سازی آن ها می توانید سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را افزایش دهید و کاربران راضی تری داشته باشید. پس باید مطمئن شوید تصاویر فشرده شده اند.

برخی از سایت سازهای محبوب ممکن است عمل فشرده سازی تصاویر را به صورت خودکار انجام دهند اما عملکرد هر سایت سازی در این شرایط متفاوت خواهد بود. به خاطر چنین تفاوتی، باید همه تصاویر خود را به کمک ابزارهای موجود فشرده سازی کنید و سپس آن ها را بر روی سایت سازتان بارگذاری نمایید.

زمانی که تصویری را بر روی سایت قرار می دهید بهتر است گزینه هایی همچون اندازه کامل را انتخاب کنید تا مطمئن شوید پلتفرم موجود از اندازه اصلی فشرده شده بهره می گیرد.

 درخواست های موجود را کمتر کنید:

 

انتظار نداشته باشید افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند همه چیز را بخوانند و به همه چیز نگاه کنند.بیشتر صاحبان سایت ها تاثیری که پیشنهاد و ارائه محتوای زیاد بر روی خوانندگان دارد را نادیده می گیرند.

به عنوان مثال بر روی اینترنت می توانید فروشگاه هایی را ببینید که بر روی صفحه اصلی شان بیش از ۶۰ محصول ، ویدئوهای متعدد، تصاویر مختلف را به نمایش گذاشته اند. ممکن است با خودتان فکر کنید با ارائه محتوای زیاد، کاربر را بیشتر به مطالعه و بررسی سایت ترغیب می کنید اما انتظار نداشته باشید کاربرانتان هر چیزی که بر روی سایت وجود دارد را بخوانند.

هرچقدر دارایی هایی که بر روی صفحات خود دارید( تصاویر مرتبط با محصول، بنرها و ویدئوها) بیشتر باشد زمان دانلود شدن صفحه نیز طولانی تر خواهد بود. این موضوع در مورد صفحه اصلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا اولین مکانی است که کاربر وارد آن می شود.

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم باید مطمئن شوید هر چیزی که بر روی سایت به نمایش در می اید ارزشی برای مخاطبان دارد. رویکردی همچون رویکرد بالا که در آن همه چیز در صفحه اصلی گنجانده می شود باعث ایجاد مشکلات عملکردی می گردد.

 نتیجه گیری:

خوب همانطور که مشاهده کردید استفاده از سایت سازها می تواند قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار دهد. استفاده از این سایت سازها اسان است و شما می توانید بدون داشتن دانش برنامه نویسی هر چیزی که دوست داشتید را به سایت خود اضافه کنید. با اینکه وجود چنین قابلیت هایی در سایت عالی است اما  باید با احتیاط از آن ها استفاده کنید و  مزایا و معایب اضافه کردن قابلیت های متعدد به سایت را سبک و سنگین نمایید.

در دنیای طراحی سایت سادگی یک نکته کلیدی محسوب می شود. هر جایی که کنترل کافی بر روی منابع داشتید بهینه سازی را فراموش نکنید و از سادگی بهره ببرید. توصیه های زیر به شما کمک می کند سایت موفق تری داشته باشید:

  • در استفاده از قابلیت های فانتزی هوشیار باشید: همه چیز را ساده نگه دارید و مطمئن شوید سایت سبکی دارید.
  • تصاویر خود را بهینه سازی نمایید: تصاویر را مقیاس بندی کنید و فشرده سازید. کاری نکنید کاربران مجبور به دانلود داده های اضافی شوند.
  • استفاده از منابع ثالث را محدود کنید: مطمئن شوید اضافه کردن یک ابزارک به سایت برایتان ارزشمند است.
  • درخواست های موجود را کاهش دهید. مطمئن شوید هر محتوایی که بر روی سایت دارید ارزشی برای کاربرانتان دارد.
Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن