بازاریابی دیجیتالمقالات وب

هوش مصنوعی چگونه می تواند به همترازی بازاریابی و فروش کمک کند؟

این روزها  به هر حوزه ای که نگاه کنید می توانید ردپایی از هوش مصنوعی را بیابید. گوگل از این فناوری برای پاسخ دادن به سوالات ما استفاده می کند، آمازون به کمک هوش مصنوعی محصولات خود را به ما پیشنهاد می کند و سایر سایت ها نیز از این گزینه برای بهبود بهره می . برای بازاریابان، هوش مصنوعی به معنای فعال کردن رشد مقیاس پذیر، افزایش درآمد و شخصی سازی تجربیات مشتریان است.  بازاریابان با هوش به خوبی می دانند که هوش مصنوعی یکی از استراتژی های قدرتمند این روزهاست. این گزینه به افراد اجازه می دهد نقش خود را برای تعامل با مخاطب به شیوه شخصی سازی شده ای انجام دهند و پیام هدفمندی برای افراد ارسال نمایند. فناوری های هوش مصنوعی نیز فرصت های داخلی کلیدی ایجاد کرده که همترازی بهتری بین بازاریابی و فروش ایجاد می کند. همین امر به افزایش فروش منجر می گردد. در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از روش هایی که هوش مصنوعی می تواند به همترازی بازاریابی و فروش کمک کند را با هم کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

از فروش با تجربیات مرتبط مشتریان، پشتیبانی می کند:

این روزها بیشتر مشتریان به دنبال تعاملات و تجارب شخصی سازی شده ای  از طریق فرمت  یا کانال ارجح خود هستند.  واقعیت این است که محتوای نامرتبط اولین دلیلی است که باعث نارضایتی مشتریان نسبت به یک می شود. برقراری تعامل با هزاران مشتری و مشتری بالقوه از طریق محتوای شخصی سازی شده  بدون مجهز کردن خود با  هوش مصنوعی غیر ممکن خواهد بود.  ابزارهای  پیش بینی محتوای قدرت گرفته از هوش مصنوعی به بازاریابان کمک کرده است روش استراتژیک تری را پیش رو بگیرند و در عین حال از حجم کاری موجود بکاهند. این برنامه های بازاریابی می توانند سایت شما را برای مقالات، مطالعات موردی، وایت پیپرها، کتاب های الکترونیکی و ویدئوها بخزند. بعد از اینکه دارایی محتوایی جمع آوری شد، هوس مصنوعی می تواند بهترین  و جذاب ترین گزینه را پیش بینی کند و ببیند چه نوع محتوایی می تواند به تبدیل شدن مشتری منجر شود. چنین  بینش هایی را می توان برای برقراری تعامل با بازدیدکنندگان از طریق ایمیل، وب، ی اجتماعی و کانال های موبایلی مورد استفاده قرار داد. نتیجه استفاده از چنین روشی، بازاریابی ارزشی یک به یکی است که کسب وکارها قبلا نمی توانستند از آن استفاده کنند.  پلتفرم های تعاملی بازاریابی که توسط فناوری های هوش مصنوعی قدرت گرفته اند، به بازاریابان اجازه می دهند از هوش مبتنی بر استفاده کنند.

بر روی سرنخ های با کیفیت تمرکز دارد و می تواند در به دست اوردن چنین سرنخ هایی مفید باشد:

این روزها بیشتر از سال های قبل، معامله با مشتری مند همترازی کامل بین بازاریابی و فروش است. یکی از دشوارترین نواحی همترازی، توافق بر روی  سرنخ های با کیفیت است که به ایجاد  پروفایل مشتریان ایده آل منجر می شود.  البته بازاریابان با طیف وسیعی از ابزارهای یافتن سرنخ و  امتیازدهی این سرنخ ها مجهز هستند اما حتی اتوماسیون ها نیز محدودیت های خاص خود را دارند.  تنظیم و راه  اندازی امتیازدهی به روش معناداری که با طیف وسیعی از ، ارائه محصولات و تاکتیک های فروش همتراز باشد دشوار است. با اینحال امتیازدهی پیش بینی شده سرنخ ها  باز هم نمی توانند به بنیان و اساس قدرتمندی بین فروش و بازاریابی منجر شوند. برنامه های پیش بینی امتیازدهی سیگنال های دیجیتال را از سرتاسر وب اسکن می کنند تا بتوانند ای را بیابند که  با پروفایل مشتریان ایده آل شما همخوانی دارند. تنها کاری که شما باید انجام دهید همکاری با تیم فروش برای شناسایی مشتریان عالی است.

می توان به کمک هوش مصنوعی پیام رسانی را مقیاس بندی و شخصی سازی کرد:

گوگل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بهبود تجربه کاربری استفاده می کند.  برنامه یادگیری ماشینی گوگل با عنوان ، تعامل کاربر را به منظور فراهم اوردن بهترین نتایج جستجو برای هر کوئری موجود، بررسی می کند. نتیجه چنین بررسی مداومی در صفحه نتایج جستجو دیده می شود.  استفاده از چنین فناوری هایی برای درک زبانی که مخاطبان استفاده می کنند، سوالی که می پرسند و معیارهایی که دارند بسیار ضروری است. این اطلاعات هم برای تیم فروش و هم تیم بازاریابی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 باعث عملی شدن داده های تجزیه و تحلیلی می شود:

استفاده از داده ها برای طراحی استراتژی های بهتر تعامل با مشتری برای برنده شدن در دنیای رقابتی امروز بسیار ضروری است.  این موضوع به معنای تست، سنجش و تجزیه و تحلیل است. بازاریابان از هوش مصنوعی برای جذب تعاملات انسانی واقعی تر استفاده می کنند. پلتفرم های قدرت گرفته از هوش مصنوعی نه تنها می توانند  معیارهای بازاریابی را جمع آوری کنند بلکه به  بازاریابان کمک می کنند تجزیه و تحلیل معناداری را تشکیل دهند و از این داده ها برای بهبود تجربه کاربران خود استفاده کنند. یک پلتفرم خوب معیارها را بررسی می کند، هر چیزی که نیاز به توجه دارد را مشخص می نماید و تغییرات مورد نیاز را اعمال می کند. فروش و بازاریابی بر اساس این داده ها و بینش های قدرتمند می توانند فعالیت خود را همتراز کنند.

می تواند در تمرکز برای ایجاد یک استراتژی جامع مفید باشد:

برنامه های قدرت گرفته از  هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی  می توانند کارهای زیادی را به خوبی انجام دهند و زمانی را برای توسعه استراتژی ایجاد نمایند. هوش مصنوعی می تواند از داده ها استفاده کند، پروفایل مشتریان را ایجاد نماید؛ محتوای مراحل بعدی را انتخاب کرده و به سرنخ بفرستد و کارهای دیگری را به خوبی انجام دهد. همین امر موجب می شود تیم بازاریابی و فروش بر روی بهترین استراتژی ها و توسعه آن تمرکز داشته باشند.

هوش مصنوعی برای بازاریابی و تیم فروش:

هوش مصنوعی درهای جدیدی را به روی بازاریابان باز کرده است و هنوز زمان کافی برای استفاده از این گزینه رقابتی وجود دارد. یادگیری ماشینی را نمی توان به تنهایی در حوزه بازاریابی مورد استفاده قرار داد. تیم بازاریابی و فروش به کمک هوش مصنوعی می توانند همترازتر از قبل باشند.  هوش مصنوعی فرصت های بسیار خوبی را در حوزه کسب سرنخ های با کیفیت، ارائه محتوای عالی، تجزیه و تحلیل داده ها و توسعه استراتژی فراهم کرده است.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن