سنت او اسسیستم عامل لینوکسمقالات وب

چگونه پایتون ۳٫۶٫۴ را بر روی سنت او اس ۷ نصب کنیم؟

پایتون  هسته بسیاری از سایت ها و برنامه های محب است . بیشتر برنامه های محبوب بر روی قابل اعتماد بودن و عملکرد پایتون  برای انجام بسیاری از وظایف خود تکیه دارند.  پایتون یک زبان برنامه نویسی شیء محور با مقاصد عمومی است که به عنوان یک راه حل ن افزاری برای بیشتر مشکلات به کار می رود.  با اینحال نسخه از پیش نصب شده پایتون که در سنت او اس ۷ یافت می شود نسخه بسیار قدیمی است. برای اینکه بتوانید از آخرین نسخه این زبان برنامه نویسی استفاده کنید باید آن را به صورت دستی نصب نمایید. در این مقاله نحوه ۳٫۶٫۴ را در سنت او اس ۷ نشان خواهیم داد. پس همراه وب ایده باشید.

 روش اول: نصب پایتون از طریق

این گزینه یکی از ساده ترین روش های نصب پایتون بر روی سنت او اس است. در این بخش،  مخزنی را اضافه خواهیم کرد که نسخه از پیش کامپایل شده و آماده برای نصب است.

گام اول: خود را باز کنید و مخزن را برای نصب yum، اضافه نمایید. برای اینکار از دستور زیر استفاده کنید:

 

گام دوم: yum را برای اتمام اضافه کردن مخزن، به روزرسانی نمایید

 

گام سوم: پایتون را دانلود و نصب کنید. اینکار نه تنها پایتون را نصب می کند بلکه به شما کمک می نماید pip را هم نصب نمایید.

 

بعد از اینکه دستور اجرا شد، بررسی کنید و ببینید نسخه صحیح پایتون نصب شده است یا خیر. برای اینکار می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

 

خوب حالا نصب پایتون ۳٫۶٫۴ بر روی سنت او اس ۷ به پایان رسیده است.

روش دوم: نصب پایتون از طریق سورس کد

این گزینه روش پیچیده تری نسبت به روش اول است و زمان بیشتری از شما خواهد گرفت. با اینحال استفاده از این روش به شما اجازه می دهد کنترل بیشتری بر روی چیزی که نصب می کنید داشته باشید. این روش امن تر است .

نکته مهم: به خاطر داشته باشید که اگر نرم افزار  را با کامپایل دستی سورس کد نصب نمایید  پکیج منیجر Yum  نخواهد دانست که شما پایتون ۳٫۶٫۴ یا هر نرم افزار دیگری را نصب کرده اید.

این موضوع بدین معنی است که هیچ به روزرسانی برای نرم افزار نصب شده به صورت دستی وجود نخواهد داشت.

 گام اول: نصب ابزارهای توسعه مورد نیاز برای کامپایل

خوب در این مرحله باید ابزارهایی که ما را قادر می سازد برنامه ها از طریق سورس کدشان نصب و کامپایل نماییم را به دست آوریم. برای انجام اینکار، گروهی از ابزارهای توسعه را از طریق خود yum نصب خواهیم کرد. از دستور زیر برای اینکار استفاده کنید:

 

بعد از اینکه کد بالا را اجرا کردید به سراغ مرحله دوم بروید.

 گام دوم: دانلود سورس پایتون

اول از هر کاری باید دایکرکتوری را ایجاد کنیم تا نصب را در آن انجام دهیم. وری را با نام انتخابی خود ایجاد کنید و سپس وارد آن شوید. بعد از اینکه در دایرکتوری جدید قرار گرفتید،  دستور زیر را اجرا کنید تا فایل سورس فشرده پایتون دانلود شود.

 

بعد از اینکه دانلود فایل به اتمام رسید، فایل را به کمک tar از حالت فشرده خارج کنید و وارد دایرکتوری جدیدی که ایجاد کرده اید شوید:

 

گام سوم: اسکریپت را اجرا نمایید.

از دستور زیر برای بررسی سیستم قبل از آغاز فرایند نصب استفاده نمایید

 

این دستور شما را مطمئن می سازد که نصب به خوبی کار خواهد کرد و در عین حال یک makefile خاص ایجاد می کند که منحصر به سیستم شماست. این makefile چیزی است که برای نصب پایتون بر روی سیستم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 گام چهارم: نصب پایتون

حالا می توانید makefile را اجرا کنید. دستور زیر را برای نصب پایتون بر روی سیستم خود اجرا نمایید. توجه داشته باشید که اینکار چند دقیقه طول می کشد. سرعت کامپایل و نصب به سرعت شما بستگی خواهد داشت. در ابتدا دستور make را اجرا کنید تا برنامه را کامپایل کند:

 

سپس بعد از اینکه کارتان تمام شد، می توانید دستور نصب را اجرا نمایید

 

بعد از اینکه دستور به پایان رسید، پایتون بر روی سیستم شما نصب خواهد شد. حالا می توانید محیط مجازی خود را ایجاد کنید و آخرین نسخه از کدهای پایتون را اجرا نمایید. اگر روش دیگری برای نصب پایتون داشتید حتما در بخش ها با ما در میان بگذارید

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن