مجازی سازیمقالات وب

بهترین نرم افزارهای ایجاد ماشین مجازی

مجازی سازی روزی یکی از توانایی های شگفت انگیز رایانه های قدرتمند بود اما امروزه  افراد می توانند اینکار را بر روی گوشی های هوشمند خود نیز انجام دهند. اینکه بتوانید رایانه را به بخش های مجازی متعددی تقسیم بندی کنید مزایای زیادی  برایتان خواهد داشت به خصوص زمانی که می خواهید های تجربی را از فرایندهای ضروری و حیاتی جداسازی نمایید. با استفاده از ترکیب سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری شما می توانید منابع را به شیوه موثرتری برای کارهای خود اختصاص دهید و هر کدام از عملکردها را به موارد مناسب تقسیم بندی نمایید. برای متخصصانی که در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزارها کار می کنند مجازی سازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این شرایط انتخاب یک مناسب برای مجازی سازی می تواند نصب و مدیریت این موارد را ساده تر و راحت تر سازد.  در این مقاله سعی می کنیم برخی از بهترین نرم افزارهای مجازی سازی را با هم مرور کنیم . پس همراه ایده باشید.

نرم افزار Parallels Desktop 13:

قابلیت های این نرم افزار:

  • بهترین مجازی ساز برای مک اپل است
  • قابلیت با سیستم عامل مک را دارد
  • مقرون به صرفه است
  • بهتر از بوت کمپ است

همانطور که می دانید بوت کمپ(Boot Camp) ابزار رایگان اپل برای اجرای مجازی سازی تحت سیست عامل مک است اما آن هایی که نیاز دارند از این ویژگی به طور منظم استفاده کنند می توانند از نرم افزار Parallels بهره ب. این نرم افزار افراد را قادر می سازد ویندوز را در کنار سیستم عامل اصلی اجرا کنند و از ویژگی های آن استفاده نمایند. برخی از کارهایی که این نرم افزار می تواند انجام دهد این است که باعث نمایش هشدارهای ویندوزی در مرکز هشدار مک می شود و به صورت یکپارچه اجرا می گردد. بیشتر کاربران مک این نرم افزار را به عنوان ابزاری منحصر به فرد برای ویندوز می شناسند اما شما می توانید از آن برای میزبانی طیف وسیعی از توزیع های ی، سیستم عامل کروم و حتی سایر نسخه های سیستم عامل مک  استفاده کنید.

نرم افزار (Oracle VM Virtualbox):

ویژگی های این نرم افزار:

  • رایگان است
  • بیش از ۱۰۰۰۰۰ کاربر ثبت شده دارد
  • برای ویندوز، مک و لینوکس است

نمی دانید  از چه سیستم عاملی می خواهید استفاده کنید؟  خوب اگر چنین مشکلی دارید ویرچوال باکس اوراکل گزینه خوبی برایتان خواهد بود زیرا  از طیف وسیعی از سیستم عامل ها پشتیبانی می کند.

ویندوز از  نسخه XP به بعد و هر سیستم عامل لینوکسی که سطح آن از ۲٫۴ به بالاتر باشد، ویندوز NT ،  ۲۰۰۳، سوالاریس و حتی OpenBSD Unix را می توانید بر روی این نرم افزار اجرا کنید. افرادی هستند که ویندوز ۳٫x  یا حتی سیستم عامل IBM را به کمک این نرم افزار بر روی سیستم های مدرن خود اجرا کرده اند. این گزینه بر روی مک نیز اجرا می شود.  اوارکل یکی از شرکت های بزرگی است که پشتیبانی خوبی از ویرچوال باکس دارد و انتخاب های وسیعی را بدون پرداخت هزینه در اختیار کاربران خود قرار می دهد. همه این ها رایگان است.

نرم افزار VMware Fusion و ورک استیشن:

ویژگی های این نرم افزار:

  • برای کاربرد شخصی رایگان است
  • از مجازی سازی GPU پشتیبانی می کند
  • از ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می کند.

شرکت VMWARE یکی از شرکت های معروفی است که انتخاب های وسیعی را در حوزه مجازی سازی ارائه کرده است. این شرکت ات مجازی سازی متعددی دارد.  علی رغم اینکه نام این دو محصول متفاوت است اما هر دوی آن ها راه حل یکسانی را ارائه می کنند.

ورک استیشن(Workstation) همانطور که از نامش پیداست، محصول پیشرفته تری است  و می تواند  ماشین های مجازی پیشرفته تر و حرفه ای تری را در اختیار افراد قرار دهد.

این گزینه یکی از محدود مواردی است که از DirectX 10 و OpenGL 3.3 پشتیبانی می کند و به نرم افزارهای CAD و سایر نرم افزارهایی که به گرافیک بالایی نیاز دارند اجازه می دهد تحت مجازی سازی به درستی کار کنند. Workstation Player برای ویندوز و لینوکس برای مصارف شخصی رایگان است هر چند نسخه حرفه ای آن برای کاربران تجاری لازم است و به افراد اجازه می دهد کارهای بیشتری انجام دهند. Fusion برای مک نسخه ازمایشی رایگان دارد و خرید آن از ۷۹٫۹۹ دلار شروع می شود.

 نرم افزار QEMU:

ویژگی های این نرم افزار:

  • شبیه ساز سخت افزار مجازی است
  • رایگان است
  • کاربرد اسانی دارد
  • تنها برای لینوکس طراحی شده است

سایت این نرم افزار ظاهر زیاد حرفه ای ندارد اما این موضوع نباید شما را از کاربرد QEMU دور کند. چیزی که باعث می شود این محصول کمی متفاوت از سایر راه حل های مجازی سازی باشد این است که هم هاست ماشین مجازی و هم شبیه ساز ماشین مجازی است.  این نرم افزار به همراه رایانه های x86 می تواند PowerPC، MIPS64، ARM ، SPARC ، MicroBlaze، ETRAX CRIS، SH4 و RISC-V را شبیه سازی نماید.

اینکار بدون نیاز به دسترسی های مدیریتی انجام می شود و عملکرد ماشین مجازی در حال اجرا بر روی این نرم افزار همانند نسخه های نصب شده اصلی بر روی رایانه است. یکی از کمبودهای این نرم افزار ، نبود ابزار رابط حرفه ای است . شما در حال حاضر می توانید از این گزینه برای میزبانی سیستم عامل لینوکس استفاده کنید.

نرم افزار مجازی سازی ردهت:

ویژگی های این نرم افزار:

  • مجازی ساز خوبی برای کاربران حرفه ای و شرکتی است.
  • می تواند گزینه های متعددی را در اختیار شما قرار دهد
  • مدل پشتیبانی هزینه بر است.

ردهت KVM بهینه شده ای دارد که در آن قابلیت های مفیدی یافت می شود. این گزینه دو نسخه دارد که مدل پایه آن در لینوکس Enterprise تعبیه شده و ۴ ماشین مجازی مجزا بر روی یک میزبان واحد ایجاد می کند. نسخه حرفه ای تر این نرم افزار هم برای مجازی سازی موجود است.  مجازی سازی به کمک ردهت نیازمند سیستم عامل هاست نیست و می توان آن را بر روی نصبیات bare-metal نیز توسعه  داد .

به خاطر پتانسیل بالای این نرم افزار برای مدیریت صدها ماشین مجازی، ابزار مدیریتی حرفه ای در آن تعبیه شده است که به افراد متخصص اجازه می دهد به راحتی  منابع، فرآیندها و اپلیکیشن ها را مجازی سازی نمایند.

نرم افزار مایکروسافت هایپروی(Microsoft Hyper-V):

ویژگی های این نرم افزار:

  • هایپروایزر اصلی مایکروسافت است
  • بر روی ویندوز ۱۰ و ویندوز سرور اجرا می شود
  • رایگان است
  • پشتیبانی از لینوکس در این نرم افزار محدود است

این روزها به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ پرو و ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ ارائه می شود و هیچ هزینه اضافی برای کاربران ندارد. با اینحال  چیزی که باعث می شود این نرم افزار یک هایپروایزر پایه ای باشد این است که نمی تواند کارهای هوشمندانه ای که VMware ارائه می کند را انجام دهد. پشتیبانی از سیستم عامل مهمان در برگیرنده ویندوز سرور، ویندوز XP SP3 یا نسخه های بالاتر، لینوکس ۳٫۴ یا بالاتر و FreeBSD است.  هرچند پشتیبانی درایور برای لینوکس زیاد عالی نیست  و هیچ پشتیبانی از GPU مجازی وجود ندارد.

هایپروی به کاربران تازه کار و مبتدی اجازه می دهد محیط سرور مجازی خود را ایجاد کنند اما انتظار معجزه از آن را نداشته باشید.

XenServer سیتریکس:

ویژگی های این نرم افزار:

  • یکی از راه حل های بسیار مقیاس پذیر از طرف سیتریکس است
  • رایگان است
  • نصب Bare-metal دارد
  • پشتیبانی محدودی از سیستم عامل های ثالث دارد

XenServer سیتریکس کار خود را به عنوان پروژه متن باز آغاز کرد و تا به امروز نیز نصب و دانلود آن رایگان بوده است.  اگرچه نسخه اصلی و پایه آن رایگان است اما نسخه های پیشرفته اش به هنگام پرداخت هزینه در اختیار شما قرار می گیرد. افرادی که از نسخه های پولی استفاده می کنند می توانند ابزار مدیریتی پیشرفته تری داشته باشند  و قادرند محیط های زنده ای را خودکارسازی و ایجاد نمایند.یکی دیگر از مزایای XenServer این است که می تواند مراکز داده ای مجازی ایجاد کند که قادر است قطع برق برنامه ریزی شده یا نشده را به طور مساوی مدیریت نماید و سطح بالایی از  در دسترس بودن را ایجاد کند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن