سرور مجازیمدیریت سرورمقالات وب

چگونه PHP Composer را بر روی سرور مجازی لینوکس نصب کنیم؟

PHP یکی از پردترین های برنامه نویسی برای ایجاد های است. برخی از اوقات زمانی که  توسعه دهنده در حال ساخت اپلیکیشن های پیچیده است من است دریابد که مدیریت تمامی اپلیکیشن ها و نیز کتابخانه های مورد برای آن دشوار است. اگر راه حل مناسبی برای این مشکل وجود نداشت نمی شد PHP را به  خوبی مورد استفاده قرار داد. همانند بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر، در PHP نیز می توان اپلیکیشن ها و کتابخانه های مورد نیاز را به کمک composer مدیریت کرد. امروز قصد داریم نصب composer بر روی سرور مجازی لینوکس را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

قبل از اینکه بخواهیم کار نصب را آغاز کنیم اجازه دهید تعریف دقیقی از composer داشته باشیم. همانطور که می دانید composer  یک package manager سطح اپلیکیشن برای زبان برنامه نویسی PHP است. برای نصب وابستگی های مورد نیاز(Dependancy) یک اپلیکیشن، شما باید composer را از طریق خط فان اجرا کنید. اینکار می تواند قابلیت های دیگری همچون نصب اپلیکیشن را فراهم آورد. بیشتر پروژه های متن باز مبتنی بر PHP همچون لاراول، از composer استفاده می کنند. نصب کامپوزر نسبتا اسان و ساده است. تنها  چیزی که شما نیاز دارید یک سرور لینوکس با دسترسی SSH و البته کمی زمان است. در ابتدا،  از طریق SSH به خود متصل شوید. سپس کامپوزر را به کمک دستور زیر دانلود و نصب نمایید:

curl -sS https://getcomposer.org/installer | php

اینکار ممکن است چند ثانیه طول بکشد. بعد از اینکه فرآیند موردنظر تکمیل شد، می توانید فایل اجرایی composer.phar را به کمک دستور زیر ایجاد کنید:

chmod +x composer.phar

برای اینکه کامپوزر برای تمامی کاربران سیستم در دسترس باشد می توانید دستور زیر را اجرا کنید:

mv composer.phar /usr/local/bin/composer

خوب کار شما تمام شده است. حالا کامپوزر به خوبی بر روی سیستم نصب شده و در دسترس کاربران قرار دارد. برای تعیین نسخه کامپوزر و تایید موفقیت نصب، می توانید دستور زیر را تایپ کنید:

composer -V

خروجی دستور شبیه متن زیر خواهد بود:

Composer version 1.0-dev (7a9eb02190d334513e99a479510f87eed18cf958) 2015-10-07 10:05:33

با نصب این بر روی سرور مجازی می توانید به خوبی با پروژه های خود کار کنید. به کمک کامپوزر، فرآیند ساخت اپلیکیشن ها تسهیل خواهد شد. به کمک این ابزار می توانید  اپلیکیشن ها را به کمک ارتقای وابسته ها، به روز نگه دارید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن