سئومقالات وب

۶ نوع سئوی منفی که باید مراقب آن ها باشید

خطر سئوی منفی معمولا همه سایت ها را تهدید نمی کند اما اگر چنین شرایطی رخ دهد حل آن خسته کننده خواهد بود.  رقبای شما چگونه می توانند رتبه تان را در موتورهای جستجو از بین ب؟ چگونه می توان سایت را در مقابل چنین تهدیدهایی محافظت کرد؟ قبل از اینکه بخواهیم ۶ نوع از سئوی منفی را با هم مرور کنیم  باید بدانیم که سئوی منفی چیست و چه کاری انجام می دهد.  سئوی منفی مجموعه ای از فعالیت که تلاش می کند رتبه رقیب را در موتورهای جستجو پایین بیاورد.  این فعالیت ها اغلب خارج از سایت یا همان هستند اما در برخی از موارد ممکن است در برگیرنده هک سایت و ی آن نیز باشند. قبل از اینکه بخواهید در مورد وجود سئوی منفی در سایت خود تصمیم گیری کنید باید فاکتورهایی که ممکن است باعث تان شده است را بررسی نمایید. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سئوی منفی که باید مراقب آن ها باشید صحبت نماییم. پس همراه وب ایده باشید.

سئوی منفی Off-page:

این نوع سئوی منفی، سایت را بدون دخالت داخلی  در آن  هدف قرار می دهد. در ادامه رایج ترین انواع سئوی منفی Off-page را با هم مرور می کنیم.

  1. مزرعه لینک:

یک یا دو لینک   آسیبی به سایت شما وارد نمی کند.  به همین خاطر حملات سئوی منفی معمولا در برگیرنده لینک بیلدینگ از طریق گروه های مختلف سایت های به هم پیوسته یا مزرعه لینک است.  معمولا این لینک ها از انکرتکست یکسانی استفاده می کنند. وجود این انکرتکست های یکسان در حجم زیاد می تواند برای سایت اسیب رسان باشد.

چگونه از این مشکل در امان باشیم؟

پیشگیری از حملات سئوی منفی چیزی نیست که در اختیار شما باشد اما بررسی سایت و تشخیص اولیه این حملات می تواند از بروز اسیب های زیاد جلوگیری کند. برای انجام اینکار باید رشد پروفایل لینک های خود را به طور منظم بررسی کنید.  به مثال SEO SpyGlass  نمودار پیشرفت تعداد لینک ها و نیز دامنه های ارجاع دهنده را ارائه می کند. رشد غیر طبیعی در این نمودار می تواند دلیل خوبی برای بررسی دقیق بک لینک ها باشد. شما می توانید از طریق سایت های دیگر نیز این بررسی را انجام دهید. اگر بک لینک مشکوکی مشاهده کردید آن را از طریق کنسول جستجوی گوگل disavow کنید.

  1. Scraping:

scrap کردن محتوا و کپی آن در سایر سایت ها شیوه دیگری است که رقبا برای تخریب رتبه بندی شما ممکن است انجام دهند. زمانی که گوگل محتوای تکراری را در سایت های متعدد می بیند، تنها یک نسخه از آن را برای رتبه بندی انتخاب می کند. در بیشتر موارد، گوگل به اندازه کافی در مورد شناسایی محتوای اصلی هوشیار است مگر اینکه در ابتدا نسخه دزدیده شده را بیابد.  به همین خاطر است که افراد تلاش می کنند محتوای جدید را به سرعت بیابند و با کمی تغییر آن را دوباره منتشر کنند.

چگونه از این مشکل در امان باشیم؟

 

اگر احساس کردید محتوای شما در سایت های مختلف منتشر شده است باید از ابزارهایی همچون Copyscape استفاده کنید.  اگر محتوای scrap شده ای پیدا کردید با صاحب سایت تماس بگیرید و از آن ها بخواهید محتوای موجود را حذف کنند. اگر این شیوه موثر نبود  به کمک گزارش نقض کپی رایت گوگل می توانید این موضوع را گزارش دهید.

  1. خزش اجباری:

نمونه های مختلفی از صاحبان سایت ها وجود دارد که تلاش می کنند به اجبار سایت رقیب را بخزند و باعث ایجاد بار سنگین در سرور شوند. اگر ربات های گوگل نتواند برای چند بار به سایت شما دسترسی داشته باشد ممکن است رتبه تان را پس بگیرد.

چگونه از این مشکل در امان باشیم؟

اگر احساس کردید سایت شما کند شده یا بدتر از آن برای چند ساعت در دسترس نیست، بهتر است با شرکت ارائه دهنده هاست یا تماس بگیرید تا بتوانید شرایط موجود را ارزیابی نمایید.

سئوی منفی داخل سایت(on-page):

سئوی منفی داخل سایت روش دشوارتری است و اجرای آن کمی سخت خواهد بود. این روش ها در برگیرنده هک سایت  و تغییر موارد مختلف موجود در سایت است. در این قسمت تلاش می کنیم اصلی ترین روش های سئوی منفی داخل سایت را بیان نماییم.

  1. اصلاح محتوای سایت:

حتما با خودتان فکر می کنید می توانید تغییر محتوای سایت خود را متوجه شوید اما این روش آنقدر ظریف انجام می شود که شناسایی اش دشوار می گردد.  زمانی که هکر محتوای اسپم( معمولا لینک) به سایت شما اضافه می کنید اغلب آن را پنهان می سازد. در چنین شرایطی قادر به دیدن این تغییرات نخواهید بود مگر اینکه کدها را بررسی کنید. سناریوی دیگری که در مورد سئوی منفی وجود دارد این است که رقیب تلاش کند صفحات شما را اصلاح نماید و آن را به صفحات خود ریدایرکت کند.  این تهدید بزرگی برای کسب وکارهای کوچک نیست اما اگر سایت شما اتوریتی بالا و محبوبیت لینک خوبی دارد فرد دیگری می تواند از اینکار به نفع خود استفاده کند و بازدیدکنندگان سایت شما را به سایت خود منتقل کند. اگر گوگل قبل از شما چنین موضوعی را پیدا کند ممکن است سایت را برای ریدایرکت به سایت بدخواه جریمه نماید.

چگونه می توان از این مشکل در امان ماند؟

بررسی منظم سایت با ابزارهایی همچون WebSite Auditor بهترین روش برای شناسایی چنین حملاتی است. برای آغاز بررسی، وارد سایت شوید و پروژه ای برای سایت خود ایجاد کنید.

  1. De-index کردن سایت:

تغییر کوچک در  فایل robots.txt یکی از تغییراتی است که می تواند تاثیر زیادی بر روی استراتژی سئوی شما داشته باشد.  قوانین disallow به گوگل می گویند که سایت شما را به طور کامل نادیده بگیرد.

چگونه از این مشکل در امان باشیم؟

بررسی منظم رتبه بندی به شما کمک می کند نبود این شرایط را بررسی کنید. به کمک ابزارهایی همچون Rank Tracker قادر خواهید بود بررسی اتوماتیکی را زمانبندی کنید. اگر سایت شما به طور ناگهانی افت کرد و نتیجه ای در موتورهای جستجو نداشت می توانید این موضوع را در ستون Difference این ابزار مشاهده کنید. زمانی که چنین شرایطی برای های مختلف رخ می دهد، معمولا نشان دهنده جریمه یا de-index خواهد بود. اگر به این موارد شک داشتید به کنسول جستجوی گوگل بروید و نگاهی به این بخش بیندازید.

  1. سایت:

حتی اگر هکری به فکر سئوی منفی برای سایت شما نباشد هم این حمله می تواند به سئو اسیب وارد کند. گوگل به دنبال محافظت از کاربران خود است. به همین خاطر اگر احساس کند سایت شما هم شده است ممکن است رتبه موجود را پس بگیرد یا حداقل عبارت این سایت هک شده است را به فهرست جستجو اضافه نماید.

چگونه از این مشکل در امان باشیم؟

برای جلوگیری از هک شدن باید موارد امنیتی موجود را دنبال کنید.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن