سرور مجازیمدیریت سرورمقالات وب

۶ سوال رایج در مورد سرور مجازی

با وجود انواع مختلف هاستینگ، انتخاب برای بیشتر افراد دشوار خواهد بود. یکی از انواع سردرگم کننده هاستینگ، سرور مجازی است . این گزینه تقریبا شکل جدیدی از هاستینگ محسوب می شود به خصوص زمانی که با سرور و هاست اشتراکی مقایسه می گردد.  اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سرور () به دست بیاورید و بتوانید انتخاب درستی برای کسب وکار خود داشته باشید این مقاله برای شما تهیه شده است. در این مقاله سعی می کنیم به ۶ مورد از رایج ترین سوالاتی که درباره سرور مجازی پرسیده می شود پاسخ دهیم. پس همراه وب ایده باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی

این نوع از هاستینگ شبیه سرور اختصاصی است اما از محیط اشتراکی سرور استفاده می کند. سرور فیزیکی شما من است بر روی یک دیتاسنتر میزبانی شود. سرور مجازی نیز بخشی از این سرور فیزیکی است که ، فضای دیسک و پهنای باند خود را دارد. VPS گزینه های سفارشی سازی گسترده ای از سرور را ارائه می کند اما قیمت آن نسبت به سرور اختصاصی پایین تر است.

 

این مطلب را نیز بخوانید: سرور مجازی چیست؟

 

 سرور مجازی چه تفاوتی با هاست اشتراکی و سرور اختصاصی دارد؟

 سرور مجازی از لحاظ فنی ترکیبی بین هاست اشتراکی و سرور اختصاصی است.  در سرور اختصاصی شما  کل سرور را اجاره می کنید که می تواند هزینه های زیادی را بر روی شرکتتان تحمیل کند.  در هاست اشتراکی نیز شما بخشی از سرور را اجاره می کنید و منابع آن را با سایر کاربران به اشتراک می گذارید. هاست اشتراکی گزینه بهتری برای افراد مبتدی است زیرا قیمت کمتری دارد و نیاز به مدیریت زیادی ندارد. سرور مجازی از سرور واحدی استفاده می کند و این سرور به محیط های مجازی مختلف بخش بندی شده است. این موضوع با هاست اشتراکی متفاوت است زیرا در هاست اشتراکی شما حافظه و CPU محدودی دارید و برخی از محدودیت های نرم افزاری را نیز باید تحمل کنید. در VPS  منابع اضافی دیگری در اختیارتان قرار می گیرد.

 

سرور مجازی چگونه کار می کند؟

VPS  همانند استفاده از نرم افزار سیستم عامل مجازی شده است.  به عنوان مثال فرض کنید شما یک MacBook Pro دارید اما می خواهید از سیستم عامل ویندوز برای اجرای برخی از برنامه ها استفاده کنید. به جای خرید رایانه ویندوزی جداگانه، می توانید از نرم افزارهایی همچون VirtualBox یا VMware استفاده کنید. این نرم افزارها به شما اجازه می دهد  نسخه مجازی سیستم عامل ویندوز را بر روی دستگاه مک خود اجرا نمایید. همین موضوع درباره سرور مجازی نیز صادق است. بر روی سرور فیزیکی واحد، شما می توانید سرورهای مجازی متعددی اجرا کنید. هر کدام از این سرورها همانند یک سرور اختصاصی جداگانه عمل خواهند کرد.

 مزایای سرور مجازی چیست؟

اگر به دنبال تنظیمات منحصر به فرد باشید یا  اینکه سایت بزرگ و پر ی داشته باشید به احتمال زیاد به فکر استفاده از یک سرور اختصاصی خواهید بود. اما در این شرایط یک مشکل وجود خواهد داشت.  سرورهای اختصاصی بسیار گران قیمت هستند.  اینجا دقیقا همان جایی است که سرور مجازی به میدان می اید. شما می توانید این نوع سرور را بر اساس نیازهای خود سفارشی سازی کنید و کنترل بیشتری بر روی محیط هاست داشته باشید. سرور مجازی می تواند با رشد ترافیک سایت رشد کند.VPS عموما امن تر از هاست اشتراکی است زیرا شما تنها سایتی خواهید بود که از مجموعه منابع سرور استفاده می کنید.

 تفاوت بین و مدیریت نشده چیست؟

 

در سرور مجازی مدیریت شده، شرکت ارائه دهنده هاست مل پیکربندی سرور، نگهداری ، امن نگه داشتن محیط و موارد دیگر است.  خدماتی که در سرور مجازی مدیریت شده گنجانده می شود به شرکت ارائه دهنده هاست بستگی خواهد داشت. شرکت وب ایده آمادگی دارد هر زمانی که شما خواستید  مدیریت سرورهایتان را به دست گیرد. خدمات سرور مجازی مدیریت شده شامل  راه اندازی و پیکربندی سرور، کنترل، نظارت و سرورهای مجازی و رفع مشکل این سرورهاست.  در سرور مجازی مدیریت نشده شما مجبور خواهید بود وظایف مدیریتی، نگهداری، امنیتی و سایر موارد را خودتان انجام دهید. در این سرور، باید برخی از تخصص های فنی را داشته باشید تا بتوانید کار خود را به درستی انجام دهید.

 چه نرم افزارهایی را می توان روی VPS نصب کرد؟

در سرور مجازی شما کنترل بیشتری بر روی نرم افزارهایی که اجرا می شود خواهید داشت. معمولا تنها محدودیت موجود، سیستم عاملی که سرور بر روی آن اجرا می شود و حافظه اختصاص داده شده است.

اگر قصد را دارید حتما با ما تماس بگیرید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن