بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۴ مرحله برای ایجاد استراتژی فراموش نشدنی رسانه های اجتماعی برای شرکت های B2B

همانطور که می دانید رسانه های اجتماعی یکی از های مهم برای رشد هستند.  شما می توانید استراتژی ها و های موفقی را برای رسانه های اجتماعی خود توسعه دهید.  معمولا بیشتر افراد بر این باورند که رسانه های اجتماعی سودی برای شرکت های B2B ندارد. اما واقعیت چنین نیست. دلیل اصلی شکست استراتژی های رسانه های اجتماعی برای این شرکت ها، توسعه ندادن استراتژی مناسب در کانال مناسب و به همراه محتوای جذاب و قانع کننده است. رسانه های اجتماعی در مورد و توزیع مناسب محتواهاست. در این مقاله قصد داریم ۴ مرحله برای ایجاد استراتژی موفق رسانه های اجتماعی در شرکت های B2B را بیان کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. مشتریان احتمالی خود را دنبال کنید:

فرض کنید در نمایشگاهی شرکت کرده  اید. سعی می کنید کارت ویزیت افراد را جمع آوری کنید و ایمیل هایی را برای این افراد ارسال نمایید.   مشکلی که در مورد ارسال ایمیل وجود دارد این است که افراد ممکن است ایمیل های دریافتی را نخوانند یا خواندن آن کمی زمانبر باشد.  برای اینکه بتوانید کسب وکار خود را به سرعت در دید مشتریان احتمالی قرار دهید  آن ها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. باید بدانید افراد در چه کانالی بیشترین حضور را دارند. اگر کانال مدنظر شما است،  بهتر است در این پلتفرم با خود تعامل داشته باشید و محتوای جذابی برایشان فراهم کنید. اگر آن ها یی دارند بهتر است  وارد تعامل شوید  و از این شرایط به نفع خود استفاده کنید.

  1. امضای ایمیل خود را بهبود ببخشید:

چرا امضای ایمیل شما اینقدر خسته کننده است؟  معمولا هر ایمیلی که دریافت می کنیم، امضای خسته کننده ای در خود دارید که بیان می کند: ما را در فیس بوک، اینستاگرام، لینکداین و توییتر دنبال کنید. ایا قانونی وجود دارد که بیان می کند شما نمی توانید خلاق باشید؟  سعی کنید امضای ایمیل خود را تغییر دهید و آن را به شیوه خلاقانه تری بنویسید.

  1. حضور خود را خارج از وبلاگ نیز بیان کنید:

فرض کنید بهترین و عالی ترین کتاب دنیا را نوشته اید. اگر هیچ کس از انتشار این کتاب اطلاعی نداشته باشد چه اتفاقی روی خواهد داد؟ باور نمی کنید اگر بدانید کسب وکارهای متعددی هستند که نمی توانند حضور خود را در خارج از وبلاگ نیز بیان کنند. مشکل کسب وکارها نوشتن محتوای جذاب و عالی نیست. مشکل بزرگی که پیش روی بیشتر کسب وکارها وجود دارد این است که استراتژی برای توزیع و ترویج محتوای خود ندارند. باید  حداقل ۲۰ دلار برای ترویج هر کدام از محتواهای منتشر شده هزینه صرف کنید. می توانید از استراتژی که در بخش قبلی در مورد امضای ایمیل گفتیم استفاده کنید.  باید در فیس بوک حضور خود را اعلام کنید و از شیوه های خلاقانه ای بهره ببرید. شما می توانید یک استراتژی سرمایه گذاری برای خود انتخاب کنید. اینکار باعث می شود ترافیک خوبی وارد وبلاگ گردد.  همچنین می توانید هدف گیری مجدد را در سرتاسر رسانه های اجتماعی تنظیم کنید. هدف گیری مجدد شکلی از ات آنلاین است که به برند شما کمک می کند خود را  در ذهن مشتریان ثبت کند و آن ها را دوباره به سایت بازگرداند. در بیشتر وب سایت ها، تنها ۲ درصد از ترافیک سایت در بازدید اول به مشتری تبدیل می شود.  کاری که بیشتر کسب وکارها در مورد  هدف گیری مجدد انجام می دهند ایجاد یک استراتژی خسته کننده برای تمام سال است. چرا هر هفته محتوای جدیدی را برای هدف گیری مجدد خود ترویج نمی کنید؟ این موضوع بدین معنی است که افراد بعد از بازدید از سایت شما، وبلاگی را خواهند دید که به مشتریان اجازه می دهد در مورد تخصص هایتان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

  1. از طریق لینکداین، اینستاگرام، فیس بوک و توییتر پیامی را دایرکت کنید:

از آنجایی که این روزها افراد بیشتر از قبل به گوشی های هوشمند خود وابسته هستند و از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند می توان فروش از طریق این کانال ها را آغاز کرد. کاری  که شما باید انجام دهید تمرکز کردن بر روی مکان هایی است که افراد در آن حضور دارند.  در بخش پرمیوم لینکداین ثبت نام کنید تا بتوانید پیام های InMail را برای اعضایی که با آن ها ارتباط ندارید ارسال کنید.  شاید ارزان ترین راه برای برقراری ارتباط با افراد ارسال پیام دایرکت در اینستاگرام باشد. متخصصان بازاریابی ادعا می کنند که پیام دایرکت در اینستاگرام  شبکه سازی بزرگ واحد یا فرصت توسعه کسب وکارها در این دهه است.  کافیست یک اکانت در اینستاگرام برای کسب وکار خود بسازید و پژوهشی در مورد مشتریان احتمالی خود انجام دهید. توییتر نیز کانال عالی است و می توانید برای یافتن افرادی که در مورد کلیدواژه ها و هشتک های شما صحبت می کنند یی را در آن انجام دهید.

 عذر و بهانه را کنار بگذارید:

به اندازه کافی عذر و بهانه آورده اید. ما بهانه های زیادی را در مورد موثر نبودن رسانه های اجتماعی در جوامع B2B شنیده ایم. حالا زمان آن فرا رسیده است که استراتژی های موثر خود را توسعه دهید تا بتوانید از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی، کسب وکار خود را رشد دهید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن