سئومقالات وب

۱۹ حقیقت سئوی فنی برای افراد مبتدی

سئوی فنی، حوزه شگفت انگیزی است. در این حوزه افراد باید مهارت های تفکر و حل مشکل را به خوبی در خود تقویت نمایند. در این مقاله قصد داریم برخی از حقایق جذاب در مورد سئوی فنی را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 سرعت سایت مسئله مهمی است:

بیشتر افراد بر این باورند که سرعت سایت تاثیر زیادی بر روی ندارد اما واقعیت چنین نیست. همانطور که می دانید سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل محسوب می شود و این موتور جستجو بیان کرده است که به زودی از سرعت بارگذاری صفحات در موبایل نیز به عنوان فاکتور رتبه بندی در نتایج جستجوی موبایلی استفاده می کند. بیشتر افراد از ابزار PageSpeed Insights گوگل برای تجزیه و تحلیل سرعت سایت خود استفاده می کنند. برای افرادی که به دنبال بهبود سرعت سایت و آن  در موبایل هستند گوگل ابزار جدیدی منتشر کرده است که بر روی موبایل تمرکز دارد.  این ابزار سرعت بارگذاری صفحات را بررسی می کند و در دسترس بودن آن را برای گوشی های موبایلی ارزیابی می نماید.

 فایل Robot.txt به حروف بزرگ و کوچک حساس است و باید در دایرکتوری اصلی سایت قرار گیرد:

تمامی مواردی که در این فایل بیان می شود باید با حروف کوچک باشد تا شناسایی شود. علاوه بر این، خزنده های گوگل زمانی که به دنبال این فایل در سایت شما می گردند تنها یک مکان را مورد بررسی قرار می دهند و آن هم دایرکتوری اصلی سایت است. اگر خزنده ها فایل Robot.txt را در این مکان پیدا نکنند، در اغلب موارد به کار خزیدن خود ادامه می دهند و فرض می کنند که چنین فایلی وجود ندارد.

 خزنده ها همیشه نمی توانند به پیمایش نامحدود دسترسی داشته باشند:

اگر خزنده ها نتوانند به این گزینه دسترسی داشته باشند صفحه شما رتبه بندی نمی شود. زمانی که از پیمایش نامحدود در سایت خود استفاده می کنید اطمینان حاصل نمایید که سری صفحه بندی شده از صفحات علاوه بر گزینه ای که برای اسکرول طولانی هست، بر روی سایت وجود دارد.  اطمینان حاصل نمایید که بر روی صفحه با پیمایش نامحدود از replaceState/pushState استفاده می کنید. این یک گزینه بهینه سازی است که بیشتر توسعه دهندگان آن را نادیده می گیرند. پس اطمینان حاصل کنید که پیمایش نامحدود را برای  rel=”next” and rel=”prev“ بررسی می کنید.

گوگل اهمیتی به ه سایت شما نمی دهد:

شما می توانید از هر نوع نقشه سایتی که دوشت داشتید استفاده کنید . تقسیم طبقه بندی ها و ساختار کلی نقشه سایت به خود شما بستگی دارد و تاثیری بر روی خزش خزنده های گوگل نخواهد داشت.

تگ noarchive بر روی رتبه بندی سایت شما در گوگل تاثیری نخواهد داشت:

این تگ  تاثیر منفی بر روی رتبه بندی کلی سایت در موتورهای جستجو نخواهد داشت.

گوگل معمولا در ابتدا صفحه اصلی سایت را می خزد:

این یک قانون کلی نیست اما به طور کلی، گوگل در ابتدا صفحه اصلی سایت را مورد بررسی قرار می دهد.

گوگل  با شیوه متفاوتی به لینک های داخلی و خارجی نمره می دهد:

لینک به محتوا یا لینک به سایت های دیگر به شیوه متفاوتی مورد بررسی قرار می گیرد.

 شما می توانید بودجه خزش خود را در کنسول جستجوی گوگل مشاهده کنید:

بودجه خرش تعداد صفحاتی است که موتورهای جستجو می توانند و می خواهند در یک زمان معین بخزند. شما می توانید این گزینه را در کنسول جستجوی خود بیابید.

disallow کردن صفحاتی که ارزشی برای سئو ندارند می تواند بودجه خزش را بهبود ببخشد:

صفحاتی که برای تلاش های سئوی شما اهمیتی ندارند اغلب در برگیرنده سیاست های خصوصی، تبلیغ های تاریخ گذتشه و شرایط و قوانین سایت هستند. اگر صفحه ای در سایت برای رتبه بندی ارزشی ندارد و ۱۰۰ درصد محتوای با کیفیت و منحصر به فردی در آن تولید نمی شود بهتر است آن را بلاک کنید.

موارد زیادی درباره نقشه سایت وجود دارد که باید یاد بگیرید:

  • نقشه XML سایت باید به صورت UTF-8 شود.
  • این نقشه نمی تواند در برگیرنده session ID از باشد.
  • این نقشه باید کمتر از ۵۰۰۰۰ آدرس داشته باشد و حجم آن بیشتر ار ۵۰ مگابایت نشود
  • به جای ثبت نقشه های متعدد استفاده از فایل نقشه سایت توصیه می شود.
  • ممکن است بخواهید برای رسانه های مختلف از نقشه های مختلفی استفاده کنید.

شما می توانید  نحوه دیدن و درک خزنده های موبایل گوگل  از سایت خود را مشاهده کنید:

از وقتی که گوگل به ایندکس اول موبایل مهاجرت کرده است، اطمینان از عملکرد صحیح سایت در موبایل و دستگاه های موبایلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار گشته است. بهتر است از گزارش Mobile Usability برای یافتن صفحاتی که ممکن است مشکلی در موبایل داشته باشند استفاده کنید.

نیمی از صفحات اول نتایج گوگل در حال حاضر از  استفاده می کنند:

امنیت سایت یک مسئله بسیار مهم محسوب می شود. علاوه بر این که چنین گزینه ای بر روی رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد بلکه می تواند هشدارهای موجود در را نیز کمتر نماید.

 سعی کنید زمان بارگذاری سایت خود را بین ۲ الی ۳ ثانیه نگه دارید:

بهتر است زمان بارگذاری سایت بین ۲ الی ۳ ثانیه باشد.

دستوردهنده های Robot.txt به طور کامل مانع از رتبه بندی سایت در گوگل نمی شوند:

موارد سردرگم کننده زیادی در مورد  دستورات Disallow این فایل وجود دارد. فایل Robot به گوگل می گوید که صفحات بیان شده را نخزد اما این موضوع بدین معنی نیست که چنین صفحاتی ایندکس نمی شوند. شما نباید از این فایل برای پنهان  صفحات سایت از نتایج جستجوی گوگل استفاده کنید.

شما می توانید canonical را از دامنه جدید به دامنه اصلی اضافه کنید:

اینکار به شما کمک می کند ارزش دامنه قدیمی را حفظ کنید و در عین حال از نام دامنه جدید در عناصر بازاریابی و سایر مکان ها بهره بگیرید.

 گوگل توصیه می کند حداقل برای یکسال ریدایرکت ها حفظ شود:

از آنجایی که شناسایی مهاجرت سایت چند ماهی  طول می کشد بهتر است ریدایرکت ۳۰۱ برای یکسال برپا باشد.

 شما می توانید جعبه جستجوی خود در گوگل را کنترل کنید:

گوگل ممکن است در برخی از موارد جعبه جستجویی با فهرست شما قرار دهد. این جعبه جستجو از جستجوی گوگل قدرت می گیرد و  محتوای مرتبط درون سایت شما را به گوگل نشان می دهد. اگر دوست داشتید می توانید از این جعبه در موتور جستجوی خود استفاده کنید.

شما می توانید تگ notranslate را برای پیشگیری از ترجمه در جستجو فعال کنید:

متا تگ notranslate به گوگل می گوید که نباید ترجمه ای برای این صفحه در زبان های مختلف فراهم آورد. اگر در مورد توانایی گوگل برای ترجمه سایت خود شک دارید این گزینه برایتان بسیار عالی خواهد بود.

شما می توانید خود را به جستجوی گوگل وارد کنید:

اگر اپلیکیشنی دارید که هنوز در جستجوی گوگل ایندکس نشده است حالا زمان آن فرا رسیده که دست به کار شوید.به کمک Firebase app indexing می توانید اینکار را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن