مدیریت سرورمقالات وب

چگونه از سرور اختصاصی بیشترین استفاده را ببریم؟

خوب حالا که موفق شده اید سایت خود را به کمک روش های مختلف افزایش دهید باید بتوانید هاست خود را به گزینه بهتری ارتقا دهید. داشتن سرور به شما کمک می کند نیازهای سایت خود را برآورده کنید و در بر افزایش ترافیک و افزایش حجم کاربران ورودی با مشکل مواجه نشوید. سرور اختصاصی یکی از قدرتمندترین گزینه های موجود در میان گزینه های دیگر هاست است که در آن پردازنده، حافظه و پهنای باند تنها برای سایت شما به کار می رود. از آنجایی که شما تنها کاربر سرور اختصاصی خریداری شده هستید می توانید از آن برای برطرف کردن نیازهای خود استفاده کنید. سرور اختصاصی مزایای زیادی برای شما خواهد داشت ولی استفاده از آن می تواند هزینه های زیادی را بر روی شرکت تحمیل کند. اگر ترافیک سایتتان بالاست و به امنیت و فضای بیشتری نیاز دارید سرمایه گذاری بر روی سرور اختصاصی بسیار ارزشمند خواهد بود. خوب حالا که این سرور را برای سایت خود خریداری کرده اید باید ببینید چگونه می توانید از آن بیشترین استفاده را ببرید. در این مقاله همراه وب ایده باشید تا این موضوع را با هم مرور کنیم.

مقرون به صرفه ای پیدا کنید که بتواند با نیازهای شما سازگار باشد:

 

زمانی که تصمیم می گیرید یک خودروی جدید خریداری کنید، به دنبال ماشین های گران قیمتی همچون فراری یا لامبورگینی نخواهید بود. درست است؟ همین قانون بر روی سرورهای اختصاصی نیز اعمال می شود.

سعی کنید به دنبال آخرین  و به روز ترین فناوری هایی که گران قیمت هستند نباشید. به دنبال پیکربندی های معمول باشید  و ببینید سایت شما با گذشت زمان چقدر رشد می کند. این ترافیک را تخمین بزنید و بر اساس آن پلنی را برای سرور اختصاصی انتخاب کنید.  برخی از فاکتورهایی که باید مدنظر قرار دهید عبارتند از :

  • سیستم عامل
  • پردازنده و هسته های CPU
  • حافظه
  • پهنای باند
  • فضای دیسک
  • نوع فضای ذخیره سازی( HDD یا SSD)

هر کدام از این اجزا هزینه های خاص خود را خواهند داشت. به عنوان مثال درایورهای SSD معمولا سریع تر از HDD هستند اما هزینه آن ها نیز بیشتر است.  همچنین سیستم عامل لینوکس و توزیع های آن متن بازند و قطعا هزینه کمتری نسبت به سرورهایی دارند که در آن از لایسنس ویندوز استفاده شده است.

 مسئولیت سرور اختصاصی را خودتان بر عهده بگیرید:

بیشتر شرکت های ارائه دهنده هاست  دارای گزینه هایی همچون سرور و سرور اختصاصی مدیریت شده هستند. در این شرایط بیشتر کارهای فنی بر عهده شرکت ارائه دهنده خواهد بود. اگرچه این گزینه شما را از انجام کارهای معمول بر روی سرور راحت می کند اما اگر بودجه زیادی در دسترس ندارید و خودتان با سرور و فضای آن اشنا هستید می توانید مدیریت آن را بر عهده بگیرید. خدمات مدیریت شده ممکن است موارد متعددی را شامل شود اما برخی از این خدمات عبارت است از :

  • مانیتورینگ سیستم
  • به روزرسانی سیستم عامل و نرم افزارها
  • بررسی امنیت سرور
  • بک آپ گیری خودکار
  • لود بالانسینگ
  • پیکربندی خودکار
  • ریکاوری در حوادث
  • بهینه سازی عملکرد سایت
  • اسکن و نصب آنتی ویروس ها

اگرچه مدیریت سرور زمانبر است و به صبر، تخصص و صرف زمان نیاز دارد اما شما می توانید یک پلن ارزان تر برای سرور اختصاصی انتخاب کنید و آن را خودتان مدیریت کنید.

 

حتما بخوانید: چگونه یک سرور اختصاصی مدیریت شده ی مناسب انتخاب کنیم؟

 

خرید از شرکت قابل اعتماد، هزینه داون تایم سرور را کاهش می دهد:

هزینه داون تایم سرور برای صاحبان سایت ها بسیار زیاد خواهد بود. با اینکه مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور اختصاصی فضای خوبی برای  افزایش سرعت و بهبود عملکرد ایجاد می کند اما برخی از شرکت های ارائه دهنده هاست  گارانتی آپتایم را تنها برای مشتریان سطح بالای خود در نظر می گیرند. به دنبال شرکت قابل اعتمادی همچون وب ایده باشید تا بتوانید از خدماتی همچون آپتایم بالا استفاده کنید و جلوی هزینه های مرتبط با داون تایم را بگیرید.

 

حتما بخوانید: چه زمانی باید هاست خود را به سرور اختصاصی ارتقاء دهیم؟

 

 مراقب امنیت سرور اختصاصی خود باشید:

کنترل نهایی بر روی سرور اختصاصی می تواند همانند یک شمشیر دولبه باشد. شما می توانید سرور خود را آنگونه که دوست دارید پیکربندی و بهینه سازی کنید اما این مسئولیت اضافی می تواند سازمان شما در صورت  نبود محافظت و امنیت درست از سرور، در معرض خطر قرار دهد. شرکت های سرتاسر جهان سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار بابت هک شدن سرورشان از دست می دهند.  سارقان اینترنتی می توانند اطلاعات و داده های مهم شما را بدزدند و از آن برای باج خواهی استفاده کنند. علاوه بر پول، درز اطلاعات و سرقت آن می تواند اعتماد مشتری نسبت به شما را از بین ببرد. زمانی که  می خواهید در هزینه های سرور اختصاصی صرفه جویی کنید هرگز مسائل امنیتی را نادیده نگیرید. به دنبال شرکت هایی باشید که شما را از حملات DDOS محافظت می کنند، فایروال های به روزی را برایتان نصب می کنند و گواهینامه SSL در اختیارتان قرار می دهند.

 مقیاس پذیری سرور خود را مورد بررسی قرار دهید:

 

همه صاحبان سایت ها به دنبال سرورهای اختصاصی هستند که قابل مقیاس بندی باشد.  با انتخاب سرور مناسب از همان ابتدا می توانید فضای سایت خود را برای رشد بیشتر افزایش دهید.  اگر سرور شما قابل مقیاس بندی باشد با می توانید فضای موردنیاز را هم افزایش دهید.

 از شرکتی خرید کنید که پشتیبانی خوبی برای مشتریان خود فراهم می کند:

این روزها بیشتر شرکت ها پشتیبانی ۲۴ ساعته ای را در ۷ روز هفته ارائه می کنند. زمانی که می خواهید از شرکتی سرور اختصاصی بخرید از آن ها در مورد متوسط زمان پاسخگویی یا مدت زمانی که حل مشکل طول می کشد نیز سوال کنید. منابع این شرکت همچون مقالات را بررسی کنید.  بازار سرور اختصاصی هر ساله به اندازه ۲۳۷ میلیون دلار افزایش پیدا می کند. مشتریان نیز قابل اعتماد بودن، سرعت بالا، ی و منابع سخت افزاری این سرورها را تحسین می کنند. قبل از هر کاری ببینید به چه منابعی برای سایت خود نیاز دارید و چه مواردی برایتان اولویت دارد. سپس می توانید بهترین  پلن از سرور اختصاصی را برای خود انتخاب کنید. اگر قصد خرید سرور اختصاصی را دارید از لینک زیر کمک بگیرید.

هنوز سرور اختصاصی تهیه نکرده اید؟ همینک سفارش دهید
Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام و احترام

    جسارتا اگر بتونید راهنمایی کنید ممنون میشم

    واسه استفاده ار آی پی سرور مجازی در سیستم شخصی خودمون غیر از ساخت v-p-n چه راهی رو پیشنهاد میدید

    من تو سرورم با آموزش های موجود یک ارتباط v-p-n برقرار کردم ولی گاهی اوقات مشکل قطعی در حین ارتباط پیش میاد و واسه سایت هایی که ما رو تحریم کردن مشکل ساز میشه و آی پی ایران ثبت میشه

    یکجا خوندم که میشه مرورگر سیستم خودم رو به آی پی سرور مجازی اتصال داد تا بدون قطعی بشه از طریق مرورگر استفاده کرد !

    تو این مورد اگر بتونید راهنمایی کنید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن