اوبونتوسیستم عامل لینوکسمجازی سازیمقالات وب

چگونه اوبونتو را بر روی VirtualBox نصب کنیم؟

همانطور که می دانید ویرچوال باکس(VirtualBox) ن افزاری با کاربرد اسان است که به شما اجازه می دهد سیستم عامل های متعددی را به طور همزمان مورد استفاده قرار دهید.  از آنجایی که هر کدام از سیستم عامل ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، استفاده از ماشین به شما اجازه می دهد همه مزایای آن ها را بررسی کنید. بیشتر بازی های ویدئویی برای ویندوز طراحی شده اند و سیستم عاملی همچون لینوکس هم به خاطر راحتی کاربردش در میان برنامه نویسان محب شده است. به همین خاطر بیشتر کاربران ویندوزی تلاش می کنند توزیع های لینوکس همچون اوبونتو را بر روی VirtualBox نصب کنند. این نرم افزار برای کاربرانی که تنها می خواهند سیستم عامل ها را امتحان کنند نیز مفید است.  در حقیقت، کاربران VirtualBox تعدادی ماشین مجازی نصب شده برای مقاصد مختلفی را دارند و می توانند در حال امتحان کردن سیستم های مختلف، همه چیز را سازمان دهی کرده و از هم جدا سازند. در این مقاله قصد داریم نحوه بر روی VirtualBox را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 به چه مواردی نیاز خواهید داشت؟

قبل از اینکه کار خود را شروع کنیم باید مواردی را مدنظر داشته باشیم.

  • قبل از هر کاری ویرچوال باکس را از سایتش کنید. برای اینکار به سایت VirtualBox بروید. سری به بخش دانلود بزنید و آخرین نسخه از آن را برای خود دانلود کنید.
  • فضای هارد دیسک: باید ایده ای در مورد فضای مورد نیاز در رایانه خود داشته باشید.
  • ubunto iso: برای دانلود آخرین نسخه از اوبونتو به سایت آن بروید. شما می توانید iso را بر روی رایانه ذخیره کنید یا آن را بر روی سی دی رایت نمایید. در این مقاله ما از اوبونتو ۱۱٫۰۴ استفاده می کنیم اما شما می توانید از هر نسخه ای از اوبونتو بهره ببرید.

ایجاد ماشین مجازی برای اوبونتو:

بعد از اینکه همه موارد بالا را آماده کردید برای پیکربندی VirtualBox آماده خواهید بود. پس می توانید ماشین مجازی را برای اوبونتو ایجاد نمایید .نرم افزار VirtualBox را باز کنید. از آنجایی که یک ماشین مجازی کاملا جدید ایجاد خواهید کرد بر روی دکمه new کلیک کنید. پنجره ای با Welcome to the New Virtual Machine Wizard! برایتان ظاهر می شود. بر روی دکمه next کلیک کنید. پنجره بعدی در مورد نام ماشین مجازی و نوع سیستم عامل است.  در پنجره name field نام ماشین مجازی خود را تایپ کنید. شما می توانید هر نامی که دوست داشتید برای ماشین مجازی خود اختصاص دهید.

ناحیه OS Type از شما می خواهد  سیستم عاملی که مورد استفاده قرار می دهید را تعیین کنید.

از منوی کشویی عبارت linux را انتخاب کنید. زیر منوی کشویی برچسب version وجود دارد. در این بخش گزینه اوبونتو را انتخاب نمایید و next را بزنید.

پنجره بعدی برای تعیین است و از شما می خواهد اندازه حافظه را تعیین کنید. تنظیمات پیشنهادی را انتخاب کنید و بر روی next کلیک نمایید. در پنجره بعدی باید را تعیین نمایید. این گزینه اندازه توصیه شده برای هارت دیسک را نشان خواهد داد. در این بخش هم تنظیمات پیش فرض را انتخاب کنید و next را بزنید. در این مرحله وارد پنجره Create New Virtual Disk Wizard می شوید. بر روی next کلیک کنید. در پنجره “Hard Disk Storage Type” از شما خواسته می شود از بین دو گزینه موجود یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.اگر نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید، می توانید توضیحات را بخوانید و fixed-sized storage را انتخاب نمایید.

 

حالا بر رویnext کلیک کنید. بعد از اینکه دکمه را فشار دادید، وارد پنجره Virtual Disk Location and Size خواهید شد که از شما خواسته می شود فضایی که می خواهید برای ماشین مجازی اختصاص دهید را تعیین نمایید. در بخش location، اطلاعات ارائه شده در مراحل قبلی قرار می گیرد. آن را همانطور که هست رها کنید.

 

در ناحیه size، می توانید مقدار فضایی که برای اوبونتو در ماشین مجازی نیاز دارید را تعیین کنید.  این فضا نباید کمتر از ۸ گیگابایت باشد . در صفحه بعدی خلاصه ای از کارهای قبلی و تنظیماتی که انجام دادید را مشاهده خواهید کرد. بر روی finish کلیک کنید تا هارد دیسک ایجاد شود. اینکار ممکن است چند دقیقه طول بکشد. بعد از اینکه ایجاد هارد دیسک به اتمام رسید پنجره دیگری ظاهر خواهد بر روی finish کلیک کنید.  بعد از اتمام پیکربندی، پنجره تنظیمات برایتان ظاهر خواهد شد. شما می توانید تنظیمات را بر اساس نیاز خود تغییر دهید.  در سمت چپ Oracle VM VirtualBox Manager  ماشین مجازی جدید خود را مشاهده خواهید کرد. حالا آن را انتخاب کنید و بر روی دکمه start کلیک نمایید. پنجره ای با نام First Run Wizard ظاهر می شود. بر روی next کلیک کنید. در پنجره بعدی می توانید رسانه نصبی را انتخاب کنید. بر روی فولدر کوچک  کلیک کنید و جایی که  iso اوبونتو را ذخیره کرده اید بیابید. آن را انتخاب کنید و بر روی open کلیک نمایید. بر روی next کلیک کنید و در صفحه بعد بر روی دکمه finish کلیک نمایید.

 نصب اوبونتو بر روی ماشین مجازی:

ماشین مجازی شما بوت خواهد شد اما هنوز کار ما به اتمام نرسیده است. در این مرحله، شما هنوز اوبونتو را نصب نکرده اید. خوب حالا پنجره نصب اوبونتو برایتان ظاهر می شود و از شما می خواهد زبان مدنظر را انتخاب کنید. زبان مدنظر را انتخاب نمایید و بر روی  install کلیک کنید. پنجره بعدی توصیه های متعددی را در اختیار شما قرار می دهد.  مطمئن شوید که همه این توصیه ها را برطرف کرده اید.  هر کدام از گزینه های download updates while installing یا Install this third-party software را که خواستید انتخاب کنید.  بر روی forward کلیک نمایید.

پنجره بعدی به شما هشدار می دهد که هیچ سیستم عاملی را شناسایی نکرده است و  شما دو گزینه پیش رو دارید. گزینه اول Erase disk and install Ubuntu( این گزینه اطلاعات موجود بر روی دیسک را پاک می کند) و گزینه دوم Something else است. گزینه Erase disk and install Ubuntu را انتخاب کنید زیرا دیسک ایجاد شده هنوز هیچ ی ندارد. بر روی forward کلیک کنید. پنجره بعدی درایوی که در حال فرمت آن هستید را نشان می دهد. بر روی گزینه install nowکلیک کنید. حالا فرایند نصب آغاز می شود.  بعد از اینکه فرایند نصب تکمیل شد پنجره جدیدی با عنوان “Installation Complete” اغاز خواهد شد. بر روی  Restart Now کلیک نمایید.  در حالیکه سیستم عامل جدید بوت می شود، پیامی با عنوان Please remove installation media and close the tray (if any) then press ENTER ظاهر خواهد شد. برای انجام اینکار بر روی Devices در بالای پنجره کلیک کنید و موس را روی CD/DVD devices بگیرید.  باید نام دستگاه با نام اوبونتو ر کنار آن را ببینید. بر روی آن کلیک کنید تا چک مارک حذف شود. سپس اینتر را بزنید. خوب حالا اوبونتو با موفقیت بر روی ماشین مجازی نصب شده است.  حالا باید به روزرسانی های اوبونتو و guest additions را هم نصب کنید. از آنجایی که به روزرسانی ها به طور خودکار در اوبونتو اجرا می شود نیازی به نصب دستی آن نخواهید داشت. در پنجره ماشین مجازی اوبونتو، بر روی devices کلیک کنید و سپس بر روی install guest additions نصب نمایید. بر روی اوکی کلیک کنید. سپس در پنجره بعدی گزینه run را اجرا نمایید. فرایند نصب ممکن است  چند دقیقه طول بکشد. بعد از تکمیل فرآیند نصب می توانید اینتر را بزنید. حالا ماشین مجازی تان آماده است. هر وقت به آن نیاز داشتید ویرچوال باکس را باز کنید، ماشین مجازی تان را انتخاب نمایید و استارت را بزنید.

 

1/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن