سئومقالات وب

ساخت لینک و رتبه بندی در موتورهای جستجو

ها یکی از اولین و مهم ترین فاکتورهای خارجی بودند که توسط موتورهای به کار برده شدند. گوگل اولین موتور جستجویی نبود که از لینک ها برای رای دادن به سایت استفاده کرد اما اولین موتور جستجویی بودکه به شدت بر روی تجزیه و تحلیل لینک به یک روش برای بهبود ارتباط یا ربط لینک ها تکیه کرد. علی رغم بحث های بسیار در مورد سایر سیگنال ها، لینک ها هنوز هم یکی از مهم ترین سیگنال های خارجی برای رتبه بندی در موتورهای جستجو محس می شوند. همانطور که می دانید برخی از لینک ها نسبت به سایرین از اهمیت بالاتری برخوردارند.

عنصر Lq : کیفیت لینک ها

اگر مریض شوید از توصیه چه افرادی بیشتر استفاده می کنید؟ توصیه پنج پزشک یا توصیه افرادی که در خیابان راه می روند؟ حتما به سراغ پزشک های متخصص می روید و بیشتر از همه به توصیه های آنان می کنید مگر اینکه تجربه بسیار بدی در مورد پزشک ها داشته باشید. در مورد سایر مسائل نیز اینگونه است. زمانی که به مشکلی برمی خورید به سراغ متخصصان خواهید رفت. همین موضوع در مورد موتورهای جستجو نیز صادق است. آنها تمامی لینک هایی را که به یک سایت اشاره می کند را می شمارند اما با همه آنها رفتار یکسانی ندارند. این موتورها به برخی از لینک ها اهمیت و ارزش بیشتری می دهند.

لینک هایی که کیفیت بهتری داشته باشند از رتبه بالاتری نیز برخوردار خواهند بود. حالا سوال اینجاست که لینک های با کیفیت چگونه هستند؟ لینکی که از یک سایت بزرگ و قابل احترام دریافت می شود بسیار با ارزش تر از لینکی است که از طریق قرار دادن دیدگاه در یک سایت کوچک به دست می آید. همچنین لینک های موجود در سایت هایی که دارای موضوع یکسان با سایت شما هستند نیز از اهمیت بالاتری برخوردار است.

عنصر Lt : متن پیوند/ انچر تکست

سایت آمازون دارای میلیون ها لینک است که به آن اشاره دارند اما این سایت رتبه ای برای کلمه ماشین ندارد . حتما از خود می پرسید چرا؟ بیشتر سایت هایی که به آمازون لینک داده اند از کلمه کتاب در داخل لینک استفاده کرده اند. کلماتی که در داخل لینک قرار می گیرد توسط موتورهای جستجو به عنوان توصیف کننده سایت شما در نظر گرفته می شوند. شما اغلب نمی توانید کلماتی که افراد برای لینک کردن به شما از آن استفاده می کنند را کنترل کنید. پس سعی کنید سرمایه و فرصت خود را برای تحت تاثیر قرار دادن متن های پیوند دار صرف کنید.

عنصر Ln : تعداد لینک ها

سایت های زیادی دریافته اند که استفاده از لینک ها می تواند باعث موفقیت در ی آنها شود. شما نیز می توانید لینک های مختلفی از سایت های متفاوت دریافت کنید. سال های قبل تعداد لینک های یک سایت بسیار مهم بود اما امروزه موتورهای جستجو این طرز فکر را عوض کرده اند زیرا می توانند کیفیت لینک ها را به گونه ای دیگر ارزیابی کنند. به این نکته توجه داشته باشید که به هنگام ایجاد لینک از های خودکار استفاده نکنید تا موتورهای جستجو شما را به عنوان اسپم شناسایی نکنند. استفاده از یی همچون Link baiting می تواند مفید باشد.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. با تشکر از مطلب بسیار خوبتون دوست عزیز.
    ممنون بابت اینکه به سادگی و با توضیحات کامل بیان کردین این مطلب رو .
    امیدوارم موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن