دایرکت ادمینکنترل پنلمقالات وب

کار با پایگاه داده در دایرکت ادمین

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد Mysql   در کنترل پنل فراهم آوریم. در این بخش می توانید نحوه ، حذف پایگاه داده، اضافه کردن به پایگاه داده، تغییر پسورد، تنظیمات  پایگاه داده با اسکریپت را در  کنترل پنل ادمین مشاهده کنید.  استفاده از کنترل پنل ، مدیریت پایگاه داده را بسیار ساده تر می کند. همراه وب ایده باشید تا این موضوعات را با هم مرور کنیم.

 ایجاد پایگاه داده:

از طریق منوی اصلی کنترل پنل بر روی آیکون MySQL Databases کلیک کنید و سپس بر روی لینک Create new Database کلیک نمایید.

حالا باید یک نام برای پایگاه داده خود انتخاب کنید تا به خاطر سپاری آن راحت تر باشد. مثلا اگر پایگاه داده شما با اسکریپت چت به کار می رود می توانید نام آن را chat بگذارید.  به خاطر داشته باشید که  نام پایگاه داده همیشه به همراه عبارت username و خط زیر استفاده می شود. مثلا اگر برای پایگاه داده خود نام chat را انتخاب کرده اید ؛ نام آن به صورت username_chat خواهد بود. پایگاه داده، نام لاگین برای آن خواهد بود. این نام می تواند با نام پایگاه داده یکسان باشد.  در مثال بالا ما نام لاگین متفاوتی برای پایگاه داده خود انتخاب کرده ایم(gray).  بعد از اینکه نام پایگاه داده و نام کاربری را انتخاب کردید باید پسورد آن را وارد کنید و بر روی create کلیک نمایید.

حذف پایگاه داده:

فهرستی از پایگاه داده ها در منوی اصلی پایگاه  داده ها موجود است. برای پاک کردن یک پایگاه داده؛ جعبه کنار پایگاه داده ای که می خواهید حذف کنید را تیک بزنید و سپس بر روی  Delete Selected کلیک نمایید.

 اضافه کردن نام کاربری به پایگاه داده:

ممکن است بخواهید بیش از یک نام لاگین و پسورد به پایگاه داده اختصاص دهید. برای اضافه کردن کاربر اضافی به پایگاه داده، مراحل زیر را طی کنید:

از منوی اصلی پایگاه داده روی نام دیتابیسی که می خواهید اصلاح کنید کلیک نمایید.

بر روی لینک Create New Database User در بالای صفحه نمایش کلیک کنید.

نام کاربری و پسورد  را وارد کنید و بر روی Create کلیک کنید.

حذف کاربر از یک پایگاه داده:

برای حذف یک کاربر، اول روی نام پایگاه داده کلیک کنید. در این مثال ما روی پایگاه داده username_chat کلیک می کنیم که دو کاربر دارد. برای پاک کردن کاربر، کافیست جعبه   کنار نام آن را تیک بزنید و بر روی دکمه Delete Selected کلیک نمایید.

تغییر پسورد پایگاه داده:

برای تغییر پسورد پایگاه داده، ابتدا بر روی نام آن در صفحه اصلی پایگاه داده کلیک کنید.  فهرست کاربران پایگاه داده ظاهر خواهد شد. برای تغییر پسورد برای کاربر پایگاه داده، روی لینک modify کلیک کنید و  پسورد جدید را وارد نمایید. سپس روی دکمه create کلیک کنید.

 تنظیم پایگاه داده با اسکریپت:

بیشتر اسکریپت ها  نیازمند دانستن چهار مسئله در مورد پایگاه داده هستند: نام پایگاه داده، نام کاربری، پسورد و نام . نام پایگاه داده همیشه شکلی شبیه ControlPanelUsername_DatabaseName خواهد داشت که در آن ControlPanelUsername نشان در نامی است که برای دسترسی به کنترل پنل استفاده می کنید. DatabaseName نامی است که به پایگاه داده خود داده اید. نام کاربری می تواند با نام پایگاه داده یکسان باشد البته می توانید نام متفاوتی انتخاب کنید. پسورد پایگاه داده نیز در طول ایجاد پایگاه داده انتخاب می شود. این پسورد باید از پسورد کنترل پنل متفاوت باشد. نام هاست به اسکریپت می گوید که کجا می تواند به پایگاه داده دسترسی داشته باشد. معمولا این گزینه به صورت localhost تعریف می شود زیرا اسکریپت و پایگاه داده در یک سرور قرار می گیرند.

نکته: بعد از اینکه پایگاه داده را ایجاد کردید، کنترل پنل شما را به صفحه ای می برد که همه اطلاعات در آن موجود است.  مقادیر این صفحه را بردارید و در اسکریپت از آن استفاده کنید.

 دسترسی به phpMyAdmin:

phpMyAdmin ی  است که به شما اجازه می دهد پایگاه داده MySQL خود را مدیریت کنید. شما می توانید با فیلدها کار کنید، با جداول کار کنید، پایگاه داده اضافی ایجاد نمایید و کارهای دیگری را انجام دهید. phpMyAdmin بیشتر برای کاربران حرفه ای مناسب است. بیشتر اسکریپت های PHP به طور خودکار پایگاه داده را برای شما ایجاد می کنند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن