مجازی سازیمقالات وب

چگونه پسورد روت در ESXi را به کمک اکتیو دایرکتوری ریست کنیم؟

زمانی که جلوی هاست خود قرار گرفته اید و آن را فراموش کرده اید اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند این است که چگونه می توان پسورد روت را ریست کرد.  در این مقاله قصد داریم نحوه ریست پسورد روت را به ک مایکروسافت اکتیو دایرکتوری بیان کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

زمانی که پسورد روت خود را گم می کنید می توانید از طریق مایکروسافت اکتیو دایرکتوری به هاست خود  دسترسی داشته باشید. در این شرایط کافیست هاست خود را به اکتیو دایرکتوری اضافه کنید. در ادامه نحوه انجام اینکار را با هم خواهیم کرد.

اگر هاست شما از طریق مدیریت نمی شود، تنها روش پشتیبانی شده برای ریست کردن پسورد، دوباره هاست خواهد بود. روش های دیگری برای انجام اینکار وجود دارد اما به خاطر داشته باشید که تنها روش رسمی برای ریست کردن پسورد روت ESXi نصب دوباره هاست ESXi است. خوب اجازه دهید کار خود را آغاز کنیم و نحوه ریست کردن پسورد با اکتیو دایرکتوری را مرور نماییم.

مرحله اول: در ابتدا باید به کمک vSphere Web Client به vCenter خود لاگین کنید. سپس هاست خود را انتخاب نمایید و به مسیر Configure > System > Authentication Services > Join Domain بروید.

حالا نام و اطلاعات کاربری  را وارد کنید و اوکی را بزنید.

پنجره باز شده شبیه شکل زیر خواهد بود:

 نکته: در این مرحله هاست شما باید در اکانت پیش فرض کامپیوتر در اکتیو دایرکتوری ظاهر شود. شما می توانید کنسول اکتیو دایرکتوری خود را در دامین کنترلر بررسی کنید. مطمئن شوید که قبل از هر کاری ان را refresh می کنید.

اگر در این مرحله با مشکلی مواجه شدید، باید مطمئن شوید که تنظیمات DNS همچون دامنه، preffered DNS server یا Search Domains را به درستی تنظیم کرده اید. شما می توانید این تنظیمات را با انتخاب هاست و از طریق مسیر Configure > TCP/IP configuration > DNS tab به دست آورید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که DNS server شما static forward و reverse DNS records را برای هاست ایجاد کرده است. NTP نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. پیکربندی صحیح آن بسیار مهم خواهد بود. اگر ممکن بود، ESXi باید از منبع زمانی خارجی استفاده کند. خوب اجازه دهید به بحث اصلی خود برگردیم.

مرحله دوم: به دامین کنترلر خود بروید و یک گروه Global Security با نام ESX Admins ایجاد کنید. ادمین دامنه را بخشی از این گروه قرار دهید.

نکته: به خاطر داشته باشید که می توانید نام این گروه را به دلخواه تغییر دهید.

مرحله سوم: به کمک یا vSphere Host client به طور مستقیم به هاست خود لاگین کنید و از اکانتِ ادمینِ دامنه برای اینکار استفاده نمایید. سپس به تب Users بروید و بر روی Edit راست کلیک نمایید. از منوی باز شده گزینه Change password را تیک بزنید و پسورد روت لوکال خود را تغییر دهید.

خوب حالا پسورد روت شما تغییر پیدا کرده است.

استفاده از نام متفاوت برای گروه:

عبارت زیر را در جعبه جستجو وارد کنید:

Config.HostAgent.plugins.hostsvc.esxAdminsGroup

 

حالا نام گروه شما تغییر کرده است.

عیب یابی:

این امکان وجود دارد که گروه ESX Admins  از طریق تب Permissions در هاست نمایش داده نشود. در چنین شرایطی ممکن است شما نیز با مشکل من مواجه شده باشید.  برای حل این مشکل، باید این permission را به صورت دستی اضافه کنید. در فضای خالی راست کلیک کنید. گزینه Add را انتخاب نمایید و از منوی کشویی دامنه خود را بردارید. به دنبال گروه خود در اکتیو دایرکتوری بگردید.

منبع: vladan

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن