مقالات وب

چگونه ذخیره سازی پسورد در اینترنت اکسپلورر ویندوز را غیر فعال کنیم؟

هر زمانی که از سایتی بازدید می کنید که  در آن اطلاعات کاربری  همچون و ز عبور هست، این گزینه پیش روی شما قرار دارد که بتوانید رمز عبور را ذخیره نمایید. در این شرایط معمولا پنجره ای باز می شود که از شما در مورد ذخیره کردن یا نکردن اطلاعات سوال می شود . اگر گزینه Save this password in your password list تیک خورده باشد، اطلاعات شما را در خود ذخیره می کند تا در بازدید های بعدی بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید. بعد از ذخیره شدن رمز عبور، دیگر نیازی نیست اطلاعات خود را به حافظه بسپارید و در سایت وارد کنید.

با اینحال در برخی از موارد سایت هایی که از این اطلاعات استفاده می کنند برای شما بسیار مهم هستند و دوست ندارید اطلاعاتتان روی سیستم ذخیره شود. به مثال اگر شما اطلاعات مرتبط با خود را ذخیره کرده باشید، هر کاربری که به سیستم شما دسترسی داشته باشد می تواند اطلاعات شما را تحت کنترل خود بگیرد. بنابراین برای اینکه جلوی اینکار را بگیریم باید ذخیره سازی رمز عبور در اینترنت اکسپلورر را غیر فعال کنیم. در این مقاله با مراحل ساده ای آشنا می شوید که می تواند در انجام اینکار به شما ک کند.

  1. برای اینکه به پنجره دسترسی داشته باشید، کلید و R را همزمان فشار دهید. در پنجره باز شده، عبارت regedit را وارد کرده و سپس اینتر را بزنید.

Regedit

  1. در پنجره باز شده و در سمت چپ آن، به دنبال HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings باشید .

1

  1. حالا Internet Settings را انتخاب کنید . در پنجره سمت راست می توانید اطلاعات مرتبط با آن را مشاهده کنید. در پنجره سمت راست روی آن راست کلیک کرده و New -> DWORD Value را انتخاب کنید. نام آن را به DisablePasswordCaching تغییر دهید. سپس روی آن دابل کلیک کنید تا بتوانید مقادیرش را تغییر دهید. مقادیر را همانند شکل زیر تغییر دهید.

2

بعد از اینکه سیستم داره راه اندازی شد، ذخیره سازی در سیستم شما غیر فعال  می شود.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن