بازاریابی دیجیتالمقالات وب

هر آنچه که باید در مورد محتوای قفل دار(Gated content) بدانید

یکی از موضوعات گسترده ای است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. برخی از بازاریابان ادعا می کنند که نمی توانند آنلاینی بدون این نوع محتوا داشته باشند و در مقابل برخی بر این باورند که کلا باید از  چنین محتوایی دوری کرد.  وجود چنین شک و تردیدی در میان بازاریابان قابل درک است. چند سال قبل همه افراد در مورد اینکه محتوای قفل دارشان به عنوان محتوای اسپم شناخته شود نگران بودند.  هنوز هم علی رغم بحث های زیادی که در مورد این نوع محتوا وجود دارد استفاده از آن در اینترنت منسوخ نشده است. در حقیقت استفاده صحیح از محتوای قفل دار می تواند روش خوبی برای یافتن سرنخ و هدایت افراد به سمت قیف باشد.  معمولا از این نوع محتوا برای جذب سرنخ استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

واژه محتوای قفل دار به معنای هر گونه دارایی است که پشت یک مانع همچون پر کردن فرم قرار می گیرد. کاربر در چنین شرایطی برای دسترسی به محتوا باید کاری که صاحب سایت مدنظر دارد را انجام دهد. بیشتر فرم های این چنینی از کاربر می خواهند نام و ایمیل  خود را وارد کند و برخی از آن ها به دنبال اطلاعات جمعیتی هستند تا به بازاریابان کمک کنند خوانندگان سایت را به گروه های مختلفی طبقه بندی نمایند. چنین معمولا در برگیرنده موقعیت، اندازه شرکت یا موقعیت شغلی است.

در ادامه سعی می کنیم بهترین فعالیت هایی که می توان در حوزه محتوای قفل دار انجام داد را با هم مرور کنیم  اما اجازه دهید قبل از هر کاری به یک سوال مهم پاسخ دهیم. چرا کاربران به خاطر پست وبلاگی رایگان باید اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند؟ خوب موضوع مهمی که باید مدنظر داشته باشید این است که محتوای قفل دار به معنای پست وبلاگی نیست. این محتواها بسیار مهم تر از پست های رایگانی هستند که در سایت ها و وبلاگ ها منتشر می شوند. به همین خاطر چنین محتوایی می تواند یک ابزار مفید برای تولید سرنخ باشد.  اطلاعات تماس جدیدی که شما از این طریق به دست می آورید بسیار با کیفیت خواهد بود. افرادی که برای دریافت محتوای قفل دار اطلاعات خودشان را ارائه می کنند به محصولات شما علاقه مندند، دوست دارند از شما استفاده کنند و به برند شما علاقه نشان داده اند.  این موضوع بدین معنی است که شما باید بهترین  دارایی های خود را برای محتوای قفل دار کنار بگذارید. در ادامه سعی می کنیم برخی از انواع محتوایی که می توان از  آن ها به عنوان محتوای قفل دار استفاده کرد را معرفی نماییم:

  • کتاب های الکترونیکی
  • وایت پیپرها
  • وبینارها
  • تحقیقات و های انجام شده

البته دو نوع محتوا هم وجود دارد که بر اساس اهداف بازاریابی خود می توانید آن ها را قفل دار کنید: مطالعات موردی و اینفوگرافیک ها. اگر شما محتوای تولید شده خود را تنها برای افرادی که اطلاعات تماسشان را ارائه می کنند محدود سازید، قادر خواهید بود سرنخ های با کیفیتی را به استراتژی بازاریابی ایمیلی خود اضافه کنید. این اطلاعات بعدا به دست تیم فروش می رسد و اعضای این تیم  می توانند از آن به عنوان منبعی برای کسب مشتری جدید استفاده کنند.  افرادی که دارایی های شما را دانلود می کنند تمایل زیادی به محصولات یا خدماتتان دارند. آن ها در انتها یا اواسط قیف فروش هستند و به دنبال چیزی می گردند که  تصمیم گیری شان برای خرید را تایید کند.  البته باید به خاطر داشته باشید که هر بازدیدکننده ای که دارایی های شما را دانلود می کند برای خرید آماده نیست اما با کمی تلاش می توان این افراد را هم به مشتری تبدیل نمود.  شما در حال حاضر آدرس ایمیلی افراد را دارید و می توانید آن ها را به فهرست ایمیلی هدفمند خود اضافه کنید.  گاهی از اوقات یک ایمیل پیگیری ساده تنها چیزی است که مشتری بالقوه را به تعامل مجدد با برند شما وا می دارد. به خاطر داشته باشید که استفاده از این نوع محتوا هم معایبی در پی خواهد داشت. یکی از این معایب این است که شما دسترسی به محتوای تولید شده را محدود می کنید.  عیب دوم این روش این است که گوگل نمی تواند محتوای موجود را بخزد. به همین خاطر هیچ سرنخی از طریق   برای این محتوا وارد سایت نخواهد شد. خوب حالا شما و معایب استفاده از محتوای قفل دار را می دانید.

چه زمانی می توان از محتوای قفل دار استفاده کرد؟

بر اساس اطلاعاتی که تا به اینجای کار به دست آوردیم ممکن است  بخواهید هر محتوایی که در سایت دارید را به این نوع محتوا تبدیل کنید اما دست نگه دارید.  محتوای قفل دار تنها زمانی برایتان مفید خواهد بود  که مشتریان برندتان را ارزیابی کرده باشند. اگر آن ها ندانند که شما چه کسی هستید، چه کاری می کنید و چه محصول یا خدماتی ارائه می نمایید استفاده از چنین محتوایی قطعا ارزشی برایتان نخواهد داشت.  در عوض می توانید در مواقعی که محتوای قفل دار شما در انتها یا اواسط قیف فروش قرار دارد یک استراتژی بازاریابی درونگرا ایجاد کنید. اینکار به بازدیدکننده جدید فرصت می دهد شرکت شما را کاوش کند و طعم محتوای رایگان را در برابر محتوای قفل دار بچشد.  باید مطمئن شوید قبل از به کار گیری محتوای قفل دار، اطلاعات و محتوای ارزشمند و با کیفیت رایگان و ازاد زیادی بر روی سایت خود دارید.  خوب حالا اجازه دهید به دو عیبی که برای این نوع محتوا بیان کردیم بازگردیم( دسترسی محدود و سئو).  حل کردن این مشکلات نیازمند این است که بدانید چه زمانی و در چه موقعیتی می توانید از محتوای  قفل دار استفاده کنید. شما باید این محتوا را بر روی صفحه فرود بهینه سازی شده برای جستجو که بر روی توییتر، لینکداین یا سایر موارد منتشر می کنید به اشتراک بگذارید. در این صورت گوگل باز هم می تواند کاربری که به دنبال کلیدواژه خاصی است را به سایت شما هدایت کند. همچنین کاربران می توانند از طریق پروفایل خود در رسانه اجتماعی، به این صفحه فرود لینک دهند.

صفحات جداگانه در برابر ایمیل با لینک دانلود:

خوب بعد از اینکه کاربران شما اطلاعات تماسشان را وارد کردند و ثبت یا دانلود را فشار دادند، انتظار دارند به طور مستقیم به صفحه دانلود یا مطالعه محتوا هدایت شوند. شما می توانید افراد را به طور مستقیم به صفحه ای هدایت کنید که محتوا را در آن قرار داده اید یا می توانید ایمیلی برایشان ارسال کنید که در برگیرنده نسخه قابل دانلود محتواست.  هر کدام از این ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.  می توانید هر کدام از این روش ها را امتحان کنید و رضایت کاربرانتان را بسنجید یا اینکه از خود کاربران سوال کنید چه روشی را برای دریافت اطلاعات ترجیح می دهند.

تمرینات عالی برای استفاده از محتوای قفل دار  در جذب سرنخ:

اطلاعاتی که می توانید به دست آورید:

برای اینکه بتوانید با خواننده خود ارتباط داشته باشید حداقل به نام و آدرس ایمیلشان نیاز دارید. با اینحال می توانید  جزییات بیشتری از کاربر درخواست کنید:

  • آدرس سایت
  • نام شرکت
  • اندازه شرکت
  • صنعت
  • عنوان شغلی
  • شماره تلفن
  • آدرس رسانه های اجتماعی

به خاطر داشته باشید که نمی توانید همه این فیلدها را در فرم خود بگنجانید. اولین و مهم ترین دلیل برای این امر، حریم خصوصی افراد است. افراد دوست ندارند اطلاعات زیادی در دنیای آنلاین به اشتراک بگذارند. نکته مهم دیگری که در مورد فرم های طولانی وجود دارد خسته شدن کاربر است. اگر تعداد فیلدهای شما بیش از حد باشد کاربر در پر کردن آن احساس خستگی می کند. همین امر باعث ترک فرم و کاهش نرخ تبدیل خواهد شد. فقط مطمئن شوید که اطلاعات مهم را از او می گیرید.

اجتناب از دریافت جزییات فیک:

نمی توان انکار کرد که کاربران ممکن است در چنین شرایطی اطلاعات فیک و نادرست در اختیار شما قرار دهند. پس انتظار نداشته باشید همه سرنخ هایی که به دست می آورید به همان اندازه که فکرش را می کنید دقیق باشند.

  • از ورودی مناسبی استفاده کنید: HTML5 به شما اجازه می دهد فیلدهایی برای فرم خود انتخاب کنید که ورودی ایمیلی را بررسی می کند. این موضوع بدین معنی است که داده ارائه شده توسط کاربر به دقت بررسی می شود و اگر فرمت مناسب ایمیلی نداشته باشد قطعا پذیرفته نخواهد شد.
  • طول حداقلی تعیین کنید: اگرچه برخی از کاربران نام خانوادگی کوتاهی دارند اما باز هم می توانید برای فیلد نام طول حداقل تعیین کنید.

سخن نهایی:

اگر می خواهید از محتوای قفل دار در سایت خود استفاده کنید نکات زیر را همیشه به خاطر داشته باشید:

  • اگر قصد دارید از محتوای قفل دار استفاده کنید مطمئن شوید که اطلاعات ارزشمندی برای کاربر خود فراهم کرده اید که هیچ جایی نمی تواند همانندش را بیابد.
  • از تعداد فیلدهای مورد نیاز و مناسب برای فرم خود استفاده کنید تا هم خودتان اطلاعات کافی در مورد کاربر داشته باشید و هم باعث نابودی تجربه کاربری نشوید.
  • اطمینان حاصل کنید که فیلدهای فرم شما برچسب دقیقی دارند . در این شرایط می توانید مطمئن شوید که سرنخ های با کیفیتی کسب می کنید.
  • صفحه فرود خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید،محتوا را در وبلاگ، به روزرسانی اخبار و سایر رسانه های اجتماعی منتشر کنید.

نکته کلیدی که باید در مورد محتوای قفل دار رعایت کنید، برقراری تعادل است. اطلاعات ارزشمند و مفیدی در این نوع محتوا ارائه کنید تا کاربر علاقه مند به دانلود و ارائه اطلاعاتش باشد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن