سرور مجازیمدیریت سرورمقالات وب

مزایای سرورهای مجازی برای سایت های وردپرسی

استفاده از سرور مجازی مزایای زیادی برای سایت های وردپرسی دارد. هر وبلاگ  یا کسب وکار ی می تواند از میزبانی سایت بر روی سرورهای مجازی بیشترین استفاده را ببرد.  همانطور که می دانید وردپرس محبوب ترین پلتفرم برای مدیریت محتوای سایت . علی رغم اینکه افراد فکر می کنند این پلتفرم تنها برای وبلاگ نویسان مناسب است،  این گزینه برای سایت های تجارت الکترونیک، سایت های شرکتی و حتی سایت های آنلاین بزرگ بسیار مناسب و مفید است. در این مقاله قصد داریم به مزایای سرور مجازی برای سایت های وردپرسی اشاره کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

سرور مجازی چیست و چه تفاوتی با هاست اشتراکی دارد؟

خوب همانطور که در مقالات قبلی به این موضوع اشاره کردیم، سرور مجازی  همانند داشتن یک سرور اختصاصی یا سرور مجزاست  که هزینه پایین تری نسبت به سایر سرورها دارد.  سایت هایی که بر روی سرور مجازی اجرا می شوند می توانند  بدون اشتراک گذاشتن منابع، از تمامی های سرور استفاده کنند. هاست اشتراکی معمولا سایت شما را به همراه سایر سایت ها در سرور مجازی یکسانی اجرا می کند و منابع و آی پی را با سایرین به اشتراک می گذارد. در محیط هاست اشتراکی  امکان ایجاد اختلال  در سرویس ها زیاد است زیرا بروز مشکل در یک سایت می تواند سایر سایت ها را نیز درگیر خود کند.

 مزایای سرور مجازی برای سایت های وردپرسی:

همانطور که در ابتدای مقاله  نیز ذکر کردیم هر وبلاگ یا کسب وکار آنلاینی می تواند از پلتفرم وردپرس استفاده کند. این افراد باید به خاطر مزایایی که سرورهای مجازی در اختیارشان قرار می دهد سایت خود را از هاست اشتراکی به سرور مجازی انتقال دهند.  معمولا اختلاف هزینه ای که در مورد هاست اشتراکی و سرور مجازی وجود دارد بسیار پایین است.

امنیت بهتر:

امنیت یکی از موارد مهمی است که این روزها افراد به دنبال آن می گردند.  هیچ کس دوست ندارد سایتش بنا به هردلیلی از کار بیفتد. در محیط هاست اشتراکی سایت های زیادی تنظیمات امنیتی یکسانی را با هم به اشتراک می گذارند و همین امر باعث می شود کار رها و ربات ها برای یافتن خلا امنیتی راحت تر شود.  علاوه بر این تمامی سایت ها بر روی سرور مجازی یکسانی قرار دارند و همین امر آن ها را بیشتر از قبل در مورد ها و بدافزارها آسیب پذیر می کند.

عملکرد بهتر:

داشتن یک سایت سریع نه تنها یک ضرورت است بلکه می تواند تجربه خوبی در اختیار ان قرار دهد و در عین حال برای سئو و اهداف رتبه بندی مفید باشد. زمانی که سایت خود را بر روی هاست اشتراکی میزبانی می کنید، مشکلات مربوط به حافظه و سایر  مشکلات عملکردی  سایت را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 انعطاف پذیری بالا:

زمانی که وبلاگ پویا، فروشگاه های آنلاین و کسب وکار آنلاینی را اجرا می کنید باید  انعطاف پذیری بالایی در اختیار داشته باشید و  بتوانید هر چیزی که برای سایت نیاز دارید را نمایید. به عنوان مثال برای اینکه بتوانید تجربه کاربری خوبی در اختیار مشتریان خود قرار دهید ممکن است بخواهید اسکریپت خاصی را نصب نمایید.  انجام چنین کارهایی در محیط هاست اشتراکی چندان هم ساده و اسان نیست. بر روی سرور مجازی می توانید کنترل کاملی بر روی سرور  داشته باشید و در عین حال منابع اختصاصی در اختیار دارید که انعطاف پذیری بیشتری را برای انجام  فعالیت های مورد نیاز فراهم می کند.

زمان Downtime کم و بالا:

درک این گزینه بسیار ساده و آسان است.  همه ما نیاز داریم سایتمان در تمامی زمان ها در دسترس کاربرانمان قرار داشته باشد و به خاطر ترافیک بیشتر سایر سایت ها، دچار از کارافتادگی نگردد.  سرور مجازی می تواند زمان Uptime بیشتری نسبت به هاست اشتراکی فراهم کند.

همچنین بخوانید: ۵ مزیت سرور مجازی مدیریت شده برای کسب وکارهای کوچک

 

قبل از انتقال سایت از هاست اشتراکی به سرور مجازی چه چیزهایی را باید بدانید؟؟

سرور مجازی

خوب حالا که مزایای سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی را می دانید ممکن است بخواهید سایت خود را به این سرور منتقل کنید. اما سوال اینجاست که بهترین رویکرد برای انجام اینکار چیست؟ مراحل زیر می تواند در انجام اینکار به شما کمک کند.

مرحله اول: فراهم کننده سرور مجازی خوب و مناسبی پیدا کنید

همه شرکت های هاستینگی که در این حوزه فعالیت می کنند  یکسان نیستند. هزینه تنها فاکتوری نیست که باید مدنظر داشته باشید. به دنبال سرور ارزان قیمت نروید. زمانی که می خواهید سرور مجازی خریداری کنید به دنبال شهرت و شرکت بگردید و زمان Uptime آن، پشتیبانی از مشتری، نظرات مشتریان و گارانتی های موجود را بررسی نمایید.

مرحله دوم: سرویس های مهاجرت

شما می خواهید سایت خود را از هاست اشتراکی به سرور مجازی منتقل کنید اما قطعا دوست ندارید زمان Downtime زیادی را تجربه نمایید. در این شرایط بهترین راه حل چیست؟ شرکتی را انتخاب کنید که می تواند به صورت رایگان این مهاجرت را برای شما مدیریت کند. در این شرایط دیگر لازم نیست نگران این موارد باشید.

مرحله سوم: سرور مجازی مدیریت شده

به دنبال سرور مجازی مدیریت شده بروید.  این نوع سرور بهتر از سایر گزینه هاست زیرا شرکت فراهم کننده هاست می تواند تمامی همچون تنظیم و راه اندازی سرور و ارتقای آن را برایتان انجام دهد. سرورهای مجازی مدیریت نشده برای افرادی مناسب است که دانش فنی زیادی دارند و می توانند سرور را به خوبی تنظیم و مدیریت نمایند.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن