بازاریابی دیجیتالمقالات وب

محتوای محصول، پادشاه نرخ تبدیل شماست

زمانی که در مورد کارت خرید و فرآیند پرداخت در دنیای تجارت آنلاین صحبت می کنیم، دو فاکتور کلیدی برای  مشتری و خرده فروش به ذهن خطور می کند. یکی از این فاکتورها زمان ارسال و تحویل و دیگری قیمت محصولاتی است که ارائه می شود. در حقیقت، این موارد به هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول نقش بسیار مهمی ایفا خواهند کرد.  اما واقعیت این است که به هنگام ناوبری در فروشگاه آنلاین، این موارد فاز دوم فرآیند خرید محسوب می شوند. طراحی خوب برای سایت های تجارت الکترونیک ضروری است و  اولین چیزی است که نظر مشتری را به خود جلب می کند. با اینحال، اگر محتوای خوبی در سایت وجود نداشته باشد وجود قیمت های عالی، زمان ارسال سریع و قالب عالی برای سایت چه مزیتی خواهد داشت؟ این گزینه یکی از مواردی است که معمولا صاحبان سایت های تجارت الکترونیک نادیده می گیرند اما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند در موفقیت سایت دخیل باشد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

در این مقاله سعی می کنیم به ارتباط بین محتوا و بپردازیم  و اهمیت این موضوع را با هم مرور کنیم.

در سایت های تجارت الکترونیک:

سایت های تجارت الکترونیک همانند بازارهای عادی هستند. هر روز تعدادی مشتری وارد سایت می شوند و محصولات را بررسی می کنند. درصدی از این افراد  کارت خرید را پر می کنند و در نیمه راه  از خرید خود پشیمان می شوند.  درصد ترک کارت خرید آنلاین به طور مستمر کاهش پیدا می کند اما آمار و ارقامی که در این حوزه وجود دارد بسیار چشمگیر است.  ترک کارت خرید در طول فرایندهایی که از طریق گوشی هوشمند انجام می شود نسبت به خریدهایی که از طریق رایانه انجام می شود رایج تر است.  موارد بسیار زیادی در مورد رفتار خرید مشتری در محیط موبایل وجود دارد.

 تاثیر محتوای محصول بر روی نرخ فروش:

سفر مشتری با محتوای ویژه و برجسته ای که در صفحه محصولات وجود دارد آغاز می شود. مشکلاتی همچون قیمت بالا یا تحویل  محصول در مراحل نهایی ظاهر می شود. علاوه بر این،  محتوای ضعیف و غیر جذاب در مورد محصول می تواند تاثیر منفی بر روی نواحی مختلف کسب وکار داشته باشد. به عنوان مثال:

  • این موضوع می تواند تا ۷۰ درصد از اعتماد کاربر به برند بکاهد
  • تنها ۱۳ درصد از کاربران برای بار دوم به فروشگاه باز می گردند زیرا اطلاعات کافی دریافت نکرده اند یا اطلاعات دریافتی سردرگم کننده بوده است.

چگونه می توان مطمئن شد که محتوای صفحه محصول کامل و عالی است؟

یادگیری از اشتباهات رخ داده و مهم تر از همه اشتباهاتی که توسط سایر سایت ها انجام شده می تواند در این شرایط به شما کمک کند. این یک فرایند پیچیده است و فرایندی است که هرگز پایان نمی یابد.  زیرا همه افراد به محصولات جدید نیاز دارند و تغییر در نیازهای مشتریان همیشه رخ می دهد. حداقل از یکی از ۵ روش زیر برای بهبود صفحه محصول خود استفاده کنید تا بتوانید تاثیر مثبتی بر روی نرخ فروش خود داشته باشید:

  • : فعالیت و معیارهای رقبای خود در صنعت موجود را مطالعه کنید و این فعالیت ها را با فعالیت های خود مقایسه نمایید. در این شرایط می توانید گرایش ها، راهنمای اصلی در مورد سبک و جوانبی که نادیده گرفته شده است را شناسایی نمایید.
  • ابزارها و خدمات مدیریت محتوای محصول: این موارد می توانند وظایف پیچیده هماهنگ کردن هزاران بخش از محتوا را بین کانال های فروش حل کنند.  واگذاری این مسئولیت ها به تیم انسانی می تواند خطاها و خلاهایی در محتوا ایجاد نماید. این موضوع می تواند تاثیر منفی بر روی کسب وکار داشته باشد.
  • مطالعه هدف: هیچ کسب وکار آنلاینی نمی تواند حضور خود را بدون کمک خدماتی همچون گوگل ادوردز توسعه دهد.  این ابزارها به شما کمک می کند رقابتی و هدف را به خوبی پیدا کنید.
  • نظرسنجی از مشتریان: اگرچه این موضوع ممکن است به نظر قدیمی برسد اما نباید هرگز مشتریان خود را نادیده بگیرید. آن ها اصلی ترین دلیل شما برای فعالیت هستند.  اگر بدانید مشتریان احتمالی واقعا به دنبال چه چیزی هستند، قادر خواهید بود فرصت های جدیدی برای بهبود محتوای صفحه محصول بیابید.
  • امتحان کردن مستمر موارد جدید: از آن جایی که دنیای تجارت الکترونیکی  به طور مستمر در حال تغییر و بهبود است شما نیز باید محتوای فروشگاه آنلاین خود را بر اساس همین روند توسعه دهید. موارد جدید را امتحان کنید.

 تیم ضروری برای محتوای محصول:

خوب همانطور که در ادامه مقاله مشاهده خواهید کرد قصد داریم طبقه بندی محتوای محصول در سایت های تجارت الکترونیک را با هم مرور کنیم. با اینحال هیچ کدام از این طبقه بندی ها به تنهایی نمی توانند کافی باشند. هر چقدر محتوای بهتر و بیشتری داشته باشید بهتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که محتوای محصولات در هر صنعتی متفاوت است.

 محتوایی که باید داشته باشید:

به خاطر داشته باشید که مهم ترین محتوا برای افزایش نرخ تبدیل باید تا جایی که ممکن است در لایه بندی صفحات در قسمت های بالا قرار گیرد.

از لحاظ بصری:

  • استفاده از تصاویری با رزولوشون بالا و با کیفیت
  • استفاده از ابزار زوم( بر اساس یافته های UPS، حدود ۷۰ درصد کاربران این گزینه را به هنگام خرید مورد استفاده قرار می دهند)
  • تصاویری که محصولات را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می دهند
  • تصاویری که جزییات محصول را به خوبی نمایش می دهند. می توانید از thumbnail استفاده کنید.

توضیحات:

  • عنوان دقیق و توصیفی
  • بالت های برجسته که قابلیت های کلیدی را خلاصه می کند
  • توضیح اصلی همچون نام محصول و نام برند
  • راهنمای اندازه محصول
  • مشخصات فنی
  • توصیه هایی برای استفاده، مراقبت، شستشو، مصرف و سایر موارد
  • اجزای تشکیل دهنده، هشدارها و موارد محدودکننده
  • مرور و نظر کاربران( امتیازات و نظرات)

 کلمات کلیدی با کیفیت:

برای اینکه بتوانید نرخ فروش خود را افزایش دهید باید کلمات کلیدی را در توضیح محصول  و به شیوه طبیعی به کار ببرید. این موضوع می تواند برای جستجوهای خاص ترافیکی را به سمت سایت شما هدایت کند.  کلمات کلیدی می توانند ستاره صفحات شما باشند و برندتان را از سایر رقبا متمایز نمایند.

محتوایی که داشتن آن خوب است:

موارد بصری:

  • تصاویر ۳۶۰ درجه یا فایل های ویدئویی کوچک( مطالعات انجام شده نشان می دهد نرخ تبدیل به کمک این تصاویر و فایل های ویدئویی تا ۴۶ درصد افزایش پیدا می کند)
  • AR برای محصولا خاص همچون مبلمان
  • قابلیت مشاهده سریع
  • اطلاعات اضافی

توضیحات:

  • توضیحات گسترده ای که می تواند تجربه و احساس استفاده از محصول را تحریک کند.
  • توضیحات کاربردی و عملکردی
  • طبقه بندی های مرتبط با محصول
  • نوع دیگر محصول در همان صفحه( مثل اندازه، رنگ و سایر موارد)
  • موادی که برای بسته بندی استفاده شده است
  • نوع واحد های فروش
  • نظرات متخصصان، برندها یا تاثیرگذاران
  • دستورالعمل مونتاژ محصول
  • ضمانت محصول
  • مقایسه با سایر محصولات مشابه

نتیجه گیری:

بهینه سازی صفحه محصولات در فروشگاه آنلاین می تواند کار سخت و دشواری باشد اما به کمک ابزارهای مناسب می توان اینکار را بهبود ببخشید. نوشتن محتوای جذاب برای محصولات می تواند تاثیر زیادی بر روی نرخ فروش داشته باشد. برای متمایز کردن برند از سایر رقبا، نمایش و بیان جزییات محصول  ضروری است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن