سی پنلکنترل پنلمقالات وب

چگونه دسترسی FTP به سایت را از طریق سی پنل تنظیم و راه اندازی کنیم؟

پروتکل انتقال فایل یا FTP یک روش اسان و سریع برای انتقال فایل هایی همچون قالب، تصاویر و فایل های به است. برای اینکه بتوانید از  FTP استفاده کنید باید قبل از هر چیزی دسترسی FTP را به خودتان بدهید.  همانطور که می دانید سی پنل یکی از های محبوبی است که در بیشتر در اختیار کاربران قرار می گیرد.  در این مقاله قصد داریم نحوه راه اندازی دسترسی FTP از طریق سی پنل را با هم مرور کنیم. پس همراه وب باشید.

مرحله اول:

به کمک و پسورد خود وارد سی پنل شوید.

مرحله دوم:

حالا صفحه مرتبط با سی پنل را مرور کنید تا گزینه هایی که در آن وجود دارد را  خوب بشناسید.

مرحله سوم:

FTP Accounts را در این صفحه پیدا کنید و بر روی آن کلیک نمایید.  این دکمه را می توانید زیر File Management پیدا کنید. اگر آن را پیدا نکردید می توانید از Ctrl+F استفاده کنید و عبارت FTP را در آن تایپ نمایید.  سی پنل رابط کاربری بسیار خوبی دارد که می توانید به راحتی با بخش های مختلف آن کار کنید.

مرحله چهارم:

ممکن است در حال حاضر FTP account شما راه اندازی و تنظیم شده باشد. انتهای ضفحه را بررسی کنید تا از وجود این موضوع آگاه شوید. اگر چنین چیزی نبود، از صفحه Setup استفاده کنید تا یک اکانت جدید ایجاد نمایید.  نام کاربری و پسوردی را انتخاب کنید که به خاطرسپاریش برایتان اسان باشد. سیستم دایرکتوری FTP را در فایل های شما ایجاد می کند. شما می تواند برای Quota، مقدار Unlimited را انتخاب کنید. حالا بر روی دکمه Create FTP Account کلیک نمایید.

مرحله پنجم:

بیشتر هاست ها به شما اجازه می دهند خود را به طور دستی یا خودکار راه اندازی و تنظیم کنید. این کلاینت ها رابطی را در اختیارتان می گذارند که به تمامی فایل های سایت را نشان می دهد. صفحه جدید باید تمامی اختیارات FTP که بدان دارید را در اختیارتان بگذارد. این موارد را به خاطر بسپارید.

مرحله ششم:

بسته به نوع رایانه ای که دارید می توانید فایل زیلا یا Cyberduck را دانلود و نصب کنید.

مرحله هفتم:

اگر می خواهید از طریق FTP client و به طور دستی به فایل های سایت خود دسترسی داشته باشید از اختیاراتی که در مرحله قبل در اختیار شما قرار گرفته استفاده کنید.  در قسمت Host field می توانید FTP SERVER خود را دارد کنید و نام کاربری و پسورد خود را وارد نمایید. حالا بر روی Quick Connect کلیک کنید و در عرض چند ثانیه به سرور متصل شوید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن