پلسککنترل پنلمقالات وب

آموزش کار با کنترل پنل پلسک: اضافه کردن دامنه و زیر دامنه

به کاربران اجازه می دهد به کمک رابط اسان و قدرتمند خود، طیف وسیعی از وظایف را به خی انجام دهند. این کنترل پنل در برگیرنده تمامی ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد و مدیریت سایت، ایمیل، پایگاه داده و موارد دیگر است.  در مقاله قبلی با عنوان “پلسک چیست؟ راهنمای نصب و راه اندازی”  در مورد این کنترل پنل صحبت کردیم.در این مقاله ابتدا مرور اجمالی بر رابط کنترل پنل پلسک خواهیم داشت و سپس نحوه اضافه کردن دامنه و زیر دامنه را با هم مرور خواهیم کرد. پس همراه وب باشید.

اگر نگاهی به کنترل پنل Plesk داشته باشید  می توانید ها و ابزارهای موجود در آن را ببینید. اجازه دهید این بخش ها را به طور اجمالی  با هم مرور کنیم. به شکل زیر نگاه کنید:

آموزش کار با کنترل پنل پلسک
آموزش کار با کنترل پنل پلسک
  1. این بخش که در حال حاضر لاگین کرده است را نشان می دهد.
  2. این بخش در برگیرنده منوی Help است. به کمک این منو، کاربر می تواند راهنمایی ها و آموزش های موجود را ببیند.
  3. این بخش در برگیرنده فیلد جستجوست.
  4. این بخش نوار ناوبری را به همراه ایتم های مختلف دارد که به سازماندهی رابط پلسک کمک می کند. ابزارها بر اساس شان گروه بندی شده اند.
  5. این بخش در برگیرنده تمامی کنترل های مرتبط با صفحه است که اخیرا باز شده اند. در این اسکرین شات صفحه دامنه و سایت باز است.
  6. این بخش در برگیرنده ترکیبی از کنترل ها و اطلاعات است که برای راحتی کاربر برجسته شده اند.

 اضافه کردن دامنه :

خوب فرض کنید می خواهید یک دامنه دیگر به کنترل پنل خود بیفزایید. زمانی که اشتراک شما ایجاد می شود، دامنه مدنظرتان نیز در پلسک ایجاد می گردد. به این دامنه، دامنه اصلی می گویند. با اینحال اگر تنظیمات موجود اجازه اضافه کردن دامنه را به شما بدهد می توانید دامنه دیگری را اضافه کنید. بسته به نسخه پلسک ممکن است ظاهر کنترل پنل شما متفاوت باشد.خوب اجازه دهید نحوه انجام اینکار را با هم مرور کنیم.

بر روی گزینه Add domain کلیک کنید.

نام دامنه جدید خود را در فیلد Domain name وارد کنید.

اگر بیش از یک اشتراک واحد در اکانت خود دارید، می توانید یکی از آن ها را برای دامنه خود انتخاب کنید.

برای انتخاب اشتراک دلخواه بر روی گزینه Location of website's files کلیک کنید.

خوب در این مرحله باید نوع هاستینگ را مشخص کنید. Hosting Types  توسط پلسک برای پیکربندی مجموعه خاصی از گزینه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

رایج ترین نوع هاستینگی که استفاده می شود Website hosting است. این گزینه به شما اجازه می دهد سایت و ایمیل را میزبانی کنید.

گزینه بعدی  یعنی Forwarding به شما اجازه می دهد ترافیک را از یک سایت به سایت دیگر هدایت کنید. این گزینه زمانی مفید خواهد بود که بخواهید ترافیک را به سایت دیگری که در سرور متفاوت میزبانی می شود بفرستید.

آخرین گزینه No hosting  است. این گزینه به شما اجازه می دهد DNS و ایمیل را میزبانی کنید اما قادر به نخواهید بود.

حالا باید تیک گزینه های activate Dns service  و Activate mail service را بزنید مگر اینکه بخواهید از سرویس های دیگر برای این دو مورد استفاده نمایید.

شما می توانید با تایپ در  فیلد Document root ، محل محتوای سایت خود را تغییر دهید. در غیر اینصورت این گزینه با نام دامنه یکسان خواهد بود.

بازدیدکنندگان سایت شما می توانند به سایتی منتقل شوند که پیشوند www دارد یا ندارد. این گزینه را از قسمت preferred domain تنظیم کنید.

حالا برای ایجاد دامنه گزینه ok را بزنید.

اضافه کردن :

به قسمت  Websites & Domains بروید.

بر روی گزینه Add Subdomain کلیک کنید.

موارد زیر را مشخص کنید:

  • در جعبه Subdomain name بخشی از آدرس را که می خواهید به نام دامنه اصلی تان اضافه شود را تایپ نمایید.
  • در جعبه Document root، موقعیت دلخواه خود برای وری را انتهاب کنید. شما می توانید از دایرکتوری پیش فرض سایت اصلی با نام httpdocs استفاده کنید یا دایرکتوری دیگری را تعیین نمایید.

بر روی ok کلیک کنید. خوب حالا زیر دامنه جدید در لیست زیر صفحه نشان داده خواهد شد. شما می توانید محتوای سایت خود را در زیردامنه آپلود کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن