سئومقالات وب

استفاده از سئوی صفحه نتایج جستجو، برای افزایش نرخ کلیک و آگاهی از برند

همه افرادی که پا به دنیای می گذارند  اهداف یکسانی در سر ندارند اما همه آن ها در یک موضوع با هم اشتراک نظر دارند و آن هم رسیدن به صفحه اول نتایج جستجوست. قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو می تواند مزایای بسیار زیادی برای افراد در پی داشته باشد. از افزایش آگاهی از برند گرفته تا افزایش نرخ کلیک و در نهایت افزایش فروش از جمله این مزایاست. اما مشکل اینجاست که این صفحه به طور مداوم تغییر می کند. نتایج جستجوهای طبیعی به گونه ای طراحی شده است که تلاش می کند به کمک تبلیغات پولی، پنل های مختلف، نقشه ها، و سایر موارد نظر کاربر را به خود جلب کند.  در حال حاضر هم پدیده ای به نام عناصر جایگاه صفر هم موقعیت بالای فولد گوگل را به خود اختصاص داده و باعث شده برخی از نتایج طبیعی صفحه اول به صفحه دوم ارسال شود. خوب حالا یک سوال مهم به ذهن خطور می کند. آیا برای رسیدن به اهداف خود، استراتژی بازاریابی برای دستیابی به صفحه اول گوگل را دارید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است حالا زمان آن فرا رسیده است که مالکیت همه عناصر موجود در صفحه اول را به دست آورید و تنها به موقعیت های اول فکر نکنید. به کمک بازاریابی صفحه نتایج جستجو(SERP) و سئوی SERP می توانید به چنین هدفی دست پیدا کنید. در این مقاله سعی می کنیم این موضوع را با هم مورد بررسی قرار دهیم. پس همراه وب ایده باشید.

درک چالش های موجود در دنیای رقابتی SERP:

صفحه نتایج موتورهای جستجو(SERP) بسیار رقابتی تر از آن چیزی است که شما فکرش را می کنید.  حالا انواع مختلفی از رسانه ها برای وجود دارد. افت ترافیک  طبیعی برای هایی با عملکرد بالا، ریشه در حضور و بروز عناصر جدید در صفحه اول نتایج جستجو دارد.  حالا جایگاه اول جستجوهای طبیعی اغلب مواقع زیر تبلیغات، نقشه ها، اسنیپت های برجسته دفن می شود.  همانطور که قبلا نیز بیان کردیم به این عناصر، عناصر جایگاه صفر هم می گویند. یکی از رقابتی ترین نسخه های SERP، جستجوهایی با کلیک صفر هستند. این نتایج جستجو موقعی نشان داده می شوند که پاسخی به طور مستقیم  در صفحه نتایج جستجو در اختیار کاربر قرار می گیرد و او را راضی می کند. همین امر باعث می شود کاربر دیگر نیازی به کلیک کردن بر روی نتایج موجود نداشته باشد.  خوب حالا با وجود این همه تغییر، متخصصان سئو چگونه می توانند به طور موثر خودشان را نشان دهند؟ اگر به پاسخ این سوال علاقه مندید در ادامه با ما همراه شوید.

از سئوی صفحه نتایج جستجو برای رقابتی ماندن استفاده کنید:

سئوی صفحه نتایج جستجو به معنای سایت برای کل صفحه اول موتورهای جستجویی همچون گوگل است.  هدف از اینکار نشان داده شدن سایت در صفحه اول و در نهایت افزایش نرخ کلیک و ترافیک طبیعی سایت است. سئوی صفحه نتایج جستجو نیازمند تغییر قابل توجهی برای متخصصان این حوزه است.

این یک استراتژی یکپارچه برای افزایش حضور  و آگاهی از برند در صفحه اول است و استفاده صحیح از آن می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

برای موفقیت در دنیای سئوی امروزی شما باید به فکر کسب ترافیک بیشتر باشید. زمانی که ی بر روی کلمات کلیدی تان انجام می دهید، صفحات هدف را تعریف می کنید و واژه های جستجوی هدف را انتخاب می نمایید، یک طرز فکر مهم می تواند در به روز شدن استراتژی های سئوتان به شما کمک کند. شما باید به فکر جذب ترافیک احتمالی بیشتر از موتورهای جستجو باشید. علاوه بر تجزیه و تحلیل سئو بهتر است موارد زیر را هم مرور کنید:

  • واژه های جستجو
  • حجم جستجوی ماهانه
  • دشواری کلیدواژه ها

این روزها باید تلاش های خود را برای نشان دادن اسنیپت های برجسته، سایر رسانه ها و افزایش نرخ کلیک به کار ببرید.  به همین خاطر است که باید نرخ کلیک را در پژوهش کلمات کلیدی و تصمیم گیری هایتان بگنجانید. برای بررسی این موضوع می توان از ابزارهایی همچون Ahref هم استفاده کرد.

۷ تاکتیک کاربردی برای بهینه سازی سایت در SERP:

خوب حالا که اهمیت بالا ماندن در صفحه نتایج جستجو را به خوبی می دانیم باید به دنبال تاکتیک هایی برای رسیدن به این هدف باشیم.

برای دیده شدن در اسنیپت های برجسته، ۱۰ کلیدواژه خود را بهینه سازی نمایید:

بهینه سازی کلیدواژه ها برای اسنیپت های برجسته موضوع جدیدی نیست اما به تنهایی می تواند هنر بسیار مهمی باشد.  به نظر می رسد گوگل معمولا داده های موجود در ۱۰رتبه برتر را برای تولید این اسنیپت ها مورد استفاده قرار می دهد. پس اولین گام بررسی رتبه بندی طبیعی سایت و تعیین کلیدواژه هایی است که  در حال حاضر در این اسنیپت ها نمایش داده می شوند. برای اینکار می توان از ابزارهایی همچون Ahref یا Semrush استفاده کرد.  این ابزارها کلیدواژه های شما را شناسایی می کنند. هدف از اسنیپت های برجسته ایجاد پاسخ مستقیم برای سوالات کاربران بدون نیاز به کلیک بیشتر است. بسته به نیت شده، ۴ نوع اسنیپت برجسته وجود دارد:

  • فهرست ها
  • جداول
  • متن ها
  • ویدئوها

گام دوم شما این است که ببینید برای کلیدواژه چه نوع اسنیپتی نشان داده می شود. این اسنیپت ها معمولا برای کوئری های طولانی یا long tail نشان داده می شوند و در بیشتر موارد برای پاسخ دادن به سوالات به کار می روند.

برای بهینه سازی برای اسنیپت های برجسته، چنین سوالات یا کلیدواژه هایی را به زیرتیتر به محتوای خود اضافه کنید.

بلافاصله در ادامه زیرتیتر ، پاسخ دقیقی به سوال مدنظر بدهید. این پاسخ می تواند یک پاراگراف حدودا ۴۵ کلمه ای ، یک فهرست مرتب یا یک جدول باشد. هرچقدر پاسخی که می دهید بهتر و دقیق تر باشد نتیجه بهتری هم دریافت خواهید کرد.

 حتما بخوانید: چگونه اسنیپت های برجسته گوگل را از آنِ خود کنیم؟

 برای سایت لینک(Sitelinks) گوگل هم سایت خود را بهینه سازی کنید:

سایت لینک ها با نمایش دادن صفحات مهم سایت به طور مستقیم در نتایج جستجو، فضای بصری نتایج را بهبود می بخشند. اگرچه شما نمی توانید گوگل را مجبور کنید سایت لینک هایتان را به نمایش بگذارد اما می توانید ساختار ناوبری تمیز به همراه لینک های داخلی قوی ایجاد کنید تا شانس نمایش آن ها را بیشتر نمایید.

 هر جایی لازم بود از Schema Markup استفاده کنید:

Schema Markup محصولات، کسب وکارها، نظرات کاربران به گوگل کمک می کنند موضوع صفحه و محتوای شما را درک کند. Schema Markup نظرات کاربران و بررسی محصولات به گوگل اجازه می دهد یک رتبه بندی ستاره ای در نتایج جستجو ایجاد کند. اینکار باعث افزایش اعتبار، اعتماد و نرخ کلیک می شود.

از گوگل مای بیزینس استفاده کنید و سایت تان را برای آن بهینه سازی نمایید:

گوگل مای بیزینس اولین و بهترین روش برای برنده شدن جستجوهای مرتبط با برندهاست. مطمئن شوید در گوگل مای بیزینس ثبت نام می کنید و  سایت خود را در فهرست گوگل تایید می نمایید.همه فیلدهای مرتبط را پر کنید و به طور کامل آن را بهینه سازی نمایید. اینکار به حضور شما در گوگل مپ کمک می کند. همه ها، ویژگی ها و جزییات کسب وکار شما باید فهرست شود و در گوگل مای بیزینس به نمایش دراید.

 تبلیغات PPC مرتبط با برند اجرا کنید:

حتی اگر بهترین استراتژی را برای سئوی سایت خود داشته باشید باز هم نمی توانید قدرت تبلیغات PPC را نادیده بگیرید. بهتر است برای برخی از کلمات مرتبط با برند این تبلیغات را اجرا کنید.در این شرایط کاربرانی که به دنبال نام برند شما هستند شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری را خواهند داشت. اجازه ندهید هیچ کس دیگری از نام برند شما به نفع خود استفاده کند. یک کمپین تبلیغاتی پایه و استاندارد باید برای نام برندتان اجرا شود.

کانال رسانه های اجتماعی را برای دیده شدن در پنل دانش بهینه سازی کنید:

همانطور که می دانید هدف از پنل دانش نمایش همه اطلاعات مهم  درباره کسب وکار شماست.  متصل کردن کانال رسانه های اجتماعی و بهینه سازی آن می تواند فرصت بیشتری برای کلیک بر روی عناصر جستجو را در اختیار کاربران قرار دهد. برای اینکه رسانه های اجتماعی شما در گوگل نمایش داده شود باید در آن تایید گردد. می توان از Schema markup برای نشان دار کردن پروفایل رسانه های اجتماعی استفاده کرد.

خود را برای نشان داده شدن در اسنیپت های برجسته و نتایج جستجو بهینه سازی کنید:

باید کلیدواژه های هدف خود را مرور کنید و ببینید تصاویر مرتبط با آن در نتایج جستجو وجود دارد یا خیر. حتما از خودتان می پرسید دلیل اینکار چیست؟ بیش از ۱۲٫۵ درصد از کل نتایج صفحات جستجو تصاویری را به نمایش می گذارند. پس برای اینکه شانس دیده شدنتان را در کلیدواژه مرتبط افزایش دهید باید بر روی سئوی تصاویر هم کار کنید. مطمئن شوید چنین تصاویری را به صفحات سایت خود اضافه می کنید و آن را سئو می نمایید. برای اینکار نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • نام فایل و Alt tag تصاویر: نام های مناسب و بهینه سازی شده ای انتخاب کنید.
  • بافت و زمینه تصویر: تصویر خود را جایی قرار دهید که محتوا و کلیدواژه های مرتبط با آن وجود دارد.
  • کپشن تصاویر را با توضیحات کوتاه اما مرتبط پر کنید
  • اندازه تصاویر را با ابعاد رایج و معمول پر کنید.

دنبال کردن این ۷ تاکتیک به شما اجازه می دهد به بهترین شکل ممکن به رتبه اول جایگاه جستجو دست پیدا کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن