مقالات وبوردپرس

چگونه سایت وردپرسی کاربرپسندی ایجاد کنیم؟

همانطور که قبلا بارها و بارها گفته ایم، وردپرس یکی از محبوب ترین پلتفرم های مدیریت محتواست. چرا؟ چون به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و می توان آن را برای کاربردهای مختلف سفارشی سازی کرد. اما چیزی که باعث می شود وردپرس از سایر یش متمایز شود توانایی آن برای دستیابی به یک سری نیازهای پایه ای است. این  سیستم مدیریت محتوا به شما کمک می کند سایت های کاربرپسندی طراحی کنید.  با توسعه ها و قالب های متعدد وردپرسی، رسیدن به چنین هدفی ساده تر از قبل شده است. از آنجایی که برای مشکلات کاربران راه حل های متعددی وجود دارد خیلی ها نمی توانند بهترین موقعیت برای شروع کار را پیدا کنند. همه ابزارها هم به طور یکسان ایجاد نشده اند و مسیر موفقیت هم به طور شفاف نشان داده نشده است.  به همین خاطر قصد داریم در این مقاله ۵ رازی که برای طراحی سایت های کاربر پسند وجود دارد را با هم مرور کنیم. پس همراه وب باشید.

ناوبری آسان برایشان ایجاد کنید:

اولین چیزی که برای رسیدن به سایت کاربرپسند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ساده و راحت بودن دسترسی به نوار ناوبری ان است.  از هر چیزی که باعث سردرگمی کاربران در یافتن نوار ناوبری سایت می شود خودداری کنید.

کاربران در سایت نباید سردرگم شوند. اگر چنین کاری با آن ها بکنید قطعا از دستشان خواهید داد. پس باید سعی کنید نوار ناوبری را تا جایی که می توانید ساده طراحی نمایید و دسترسی به آن را آسان تر سازید. از ناوبری های موثر، ها و دکمه های به سمت بالا استفاده کنید. همه این ها در کنار هم به کاربر کمک می کند تجربه بهتری از گشت و گذار بر روی سایت تان داشته باشد. اگر قالبتان ناوبری خوبی ندارد از یک افزونه ساده برای سازماندهی آن استفاده کنید. برای اینکار افزونه هایی که در ادامه ذکر شده است را امتحان کنید تا ببینید کدام یک تاثیر بهتری بر روی تجربه کاربرانتان دارد:

  • WP-Page Navi
  • WP Page Numbers
  • Breadcrumb NavXT
  • Scroll to Top

تجربه کامنت گذاری را در سایت ساده تر کنید:

نیازی به گفتن نیست که کاربران دوست دارند با سایت محبوبشان تعامل داشته باشند بهترین روش برای رسیدن به چنین تعاملی استفاده از قابلیت کامنت گذاری است. زمانی که روی وبلاگ شما کامنت می گذارد نرخ تعامل بالاتر می رود. به همین خاطر است که باید این بخش از سایت هم کاربرپسندتر شود.  برای رسیدن به چنین هدفی می توانید چک لیست زیر را دنبال کنید .

  • استفاده از ابزارک کامنت ها: از جعبه ساده با دسترسی اسان برای کامنت ها استفاده کنید تا بتوانید قدرت نوشتن کامنت ها را برای کاربران دو چندان نمایید
  • پیش نمایش کامنت ها: همچنین می توانید از قابلیت پیش نمایش کامنت ها هم استفاده کنید. به کاربر اجازه دهید پیش نمایشی از کامنتی که می نویسد را ببیند.
  • ثبت نام برای کامنت گذاری: شما باید گزینه ای را به سایت اضافه کنید که را تشویق کند برای دریافت به روزرسانی ها ثبت نام نماید. اینکار باعث می شود هر بار که کامنتی به روز شد نوتیفیکشنی برای کاربر ارسال گردد. برای اینکار می توانید از افزونه Subscribe To Comments استفاده کنید.
  • استفاده از Captcha: شدن کامنت ها موضوع ازاردهنده ای برای صاحبان سایت هاست. برای اینکه بتوانید جلوی ارسال پیام های اسپم را بگیرید می توانید از افزونه های Captcha بهره ببرید.

 سایت خود را با یکپارچه سازید:

ارزش واقعی سایت از طریق گذاری مطالبش در رسانه های اجتماعی مشخص می شود. برای اینکه بتوانید تعامل کاربرانتان را در سایت وردپرسی بیشتر کنید می  توانید دکمه های اشتراک مطالب در رسانه های اجتماعی را در سایت بگنجانید. برای اینکار می توانید از افزونه هایی همچون Social Share Buttons استفاده کنید. چنین افزونه هایی به شما کمک می کنند دکمه اشتراک مطالب را در پست هایتان قرار دهید. اگر بازدیدکننده از مطلب شما خوشش آمد می تواند آن را در  اکانت خود به اشتراک بگذارد.

از فرم دریافت بازخورد یا دریافت اطلاعات تماس استفاده کنید:

برای اینکه بتوانید جریان ارتباطی بین خودتان و بازدیدکننده را حفظ کنید باید فرمی برای ارائه اطلاعات تماس در اختیارشان بگذارید. افزونه های زیادی وجود دارد که شما را در رسیدن به چنین هدفی یاری می کند. به عنوان مثال می توانید از افزونه Contact Form 7 استفاده کنید. این افزونه ها به شما کمک می کنند فرم دریافت اطلاعات را در صفحه مدنظرتان بگذارید. بهترین مکان برای استفاده از چنین فرم هایی در صفحه تماس با ماست. حالا کاربران می توانند این فرم را پر کنند و به راحتی با شما در تماس باشند.

 ناوبری در مقالات را ساده تر سازید:

این بخش مهم ترین قسمت از سایت وردپرسی تان است. شما باید ارتباط و تعامل سازنده ای با بازدیدکنندگان سایت تان داشته باشید. به همین منظور باید  مقالات جذابی در اختیار کاربران قرار دهید. قبل از هر چیزی سرتیتر جذابی بنویسید. سپس نوشته های مرتبط با مقاله ای که در حال مطالعه اش هستند را به آن ها نشان دهید.  کاربران را تشویق کنید در خ تان مشترک شوند و به روزرسانی های مرتبط با مطالب وبلاگ را دریافت نمایند. اینکار به تعامل دائم و مستمر بازدیدکننده با سایت کمک می کند.

 سخن نهایی:

همانطور که مشاهده کردید این ۵ نکته به شما کمک می کند سایت کاربرپسندتری داشته باشید. فقط باید مطمئن شوید که همه این موارد را به درستی انجام می دهید  و به تعامل سازنده با مخاطبان کمک می کنید.

اجازه دهید نکاتی که در این مقاله بیان کردیم را به اختصار مرور کنیم:

  • اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید ساده تر کردن نوار ناوبری است. دسترسی به این نوار را برای کاربرانتان اسان کنید.
  • کامنت گذاری را برای مخاطبان ساده تر و جذاب تر نمایید.
  • ارزش واقعی سایت بر اساس مطالبی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود مشخص می گردد. برای اینکه بتوانید تعامل کاربران با سایت را بیشتر کنید باید دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را به پست هایتان بیفزایید.
  • برای حفظ ارتباط با مخاطبان از فرم های دریافت اطلاعات تماس بهره ببرید.
  • ناوبری و گشت و گذار در مقالات وبلاگ را ساده تر سازید.
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۷ نظرها

  1. همانطور که می بینید XRumer + XEvil موفقیت و شکست هر anti-bots اقدامات در وب سایت شما.
    اوه بله, زویل ۴٫۰ می توانید گوگل را حل کند رکتچا-۲ هم. بدون هیچ مشکلی – فقط بررسی فیلم ها در مورد زویل در یوتیوب.

    و شما می توانید زویل برای وب سایت خود استفاده کنید! افزایش محبوبیت و پول, به عنوان دیگر صاحبان خوشحال زویل 😉

    موفق باشی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن