مقالات وبوردپرس

چگونه خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS را در وردپرس حل کنیم؟

این روزها سایت های وردپرسی از محبیت زیادی برخوردار هستند. وقتی می خواهید یک سایت وردپرسی توسعه دهید ممکن است با خطاهای متعددی روبرو شوید. یکی از رایج ترین این خطاها ، یا too many redirect است. اگر برای گشت و گذار در وب از مرورگر استفاده کنید این خطا با عنوان خطای This webpage has a redirect loop نشان داده می شود اما در مرورگری همچون فایرفاکس این خطا به صورت The page isn't redirecting properly برایتان ظاهر می گردد.

اگر شما هم با این خطا روبرو شدید باید بدانید که معنی آن وجود پیکربندی نادرست در تنظیمات وردپرس است که باعث می شود سایت در حلقه گیر بیفتد و نتواند از ریدایرکت یک صفحه به صفحه دیگر جلوگیری کند. معمولا چنین اروری به خاطر استفاده از افزونه ها رخ می دهد. اما زیاد نگران نباشید . در این مقاله سعی می کنیم نحوه حل خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 برای ادامه کار به چه مواردی نیاز خواهیم داشت؟

خوب قبل از اینکه به سراغ نکات اصلی مقاله برویم به موارد زیر نیاز خواهیم داشت:

  • دسترسی به کنترل پنل هاست از طریق FTP یا به طور مستقیم
  • دسترسی به ناحیه ادمین سایت

گام اول: بررسی تنظیمات URL

اولین کاری که در این شرایط باید انجام دهید بررسی تنظیمات URL هاست.

گزینه اول: بررسی تنظیمات URL از طریق داشبورد مدیریتی سایت

اگر از این گزینه استفاده می کنید باید وارد ناحیه ادمین شوید و بر روی تنظیمات کلیک کنید. در بخش تنظیمات عمومی آدرس های وردپرس و آدرس های سایت را مورد بررسی قرار دهید. مطمئن شوید که این URL ها ظاهر درستی دارند. اگر نصبیات وردپرس در زیر فولدر قرار دارد پس فولدر در  /public_html/wp/ قرار دارد و آدرسی شبیه www.example.com/wp  خواهد داشت.

اگر تغییری در این آدرس ها انجام می دهید مطمئن شوید که دکمه ذخیره تغییرات را هم می زنید.

 گزینه دوم: بررسی/ تغییر دستی تنظیمات URL

ممکن است نتوانید وارد ناحیه ادمین سایت شوید. در این شرایط بهتر است تنظیمات را به کمک فایل wp-config.php به صورت دستی تغییر دهید.  می توانید از طریق FTP به این فایل دسترسی داشته باشید یا به طور مستقیم وارد کنترل پنل هاست خود شوید. اگر از FTP استفاده نمی کنید مراحل زیر به شما کمک می کنند:

  • وارد اکانت کنترل پنل خود شوید. به بخش file manager بروید .
  • فایل wp-config.php را پیدا کنید.
  • بر روی گزینه edit کلیک نمایید.
  • خطوط زیر را به فایل اضافه کنید و مطمئن شوید http://example.com را با آدرسی که وردپرس تان از آن استفاده می کند جایگزین می نمایید. می توانید خطوط زیر را در انتهای فایل بعد از کدهای موجود اضافه کنید:
 
  • خوب حالا باید مطمئن شوید که تغییرات ایجاد شده را ذخیره می کنید . برای اینکار روی آیکون Save کلیک کنید.
  • مرورگر را باز کنید و دامنه تان را وارد نمایید. مشکل حل شده است؟ اگر مشکل حل نشده بود می توانید به سراغ باقی مقاله بروید و گزینه های دیگر را امتحان کنید.

نکته مهم: فراموش نکنید که در خط بالا باید عبارت example.com را با خود عوض کنید.

گام دوم: غیر فعال کردن افزونه ها

علت دیگری که باعث بروز این خطا می شود وجود افزونه قدیمی یا مشکل دار است. به همین خاطر بهتر است همه افزونه ها را غیر فعال کنید و یک به یک آن ها را مورد بررسی قرار دهید. این کار به شما کمک می کند افزونه مشکل دار را پیدا کنید. اگر از برای اینکار استفاده نمی کنید و می خواهید از کنترل پنل هاست استفاده نمایید مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • file manager را در کنترل پنل پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید.
  • فولدر wp-content را بیابید و وارد آن شوید. در این فولدر ،فولدری به اسم plugin خواهید دید
  • این فولدر را انتخاب کنید و بر روی گزینه Rename کلیک نمایید. حالا نام این فولدر را به چیزی که دوست دارید تغییر دهید. نگران نباشید اسیبی به افزونه ها وارد نخواهد شد.
  • تغییرات را با زدن save ذخیره کنید.

خوب حالا که فولدر افزونه ها را تغییر نام دادید می توانید سری به سایت خود بزنید. اگر ارور برطرف شده بود به احتمال زیاد یک یا چند مورد از افزونه های سایت تان مشکل دارد. برخی از این افزونه ها را پاک کنید و نام فولدر را دوباره به نام قبلی بازگردانید.

گام سوم: غیر فعال کردن فایل .htaccess

گاهی از اوقات ممکن است مشکلی در فایل .htaccess وجود داشته باشد و همین امر مشکل ریدایرکت را ایجاد کند. اگر چنین شرایطی بود می توانید فایل .htaccess را غیر فعال کنید.

  • ابتدا از طریق کنترل پنل هاست خود File manager را پیدا کنید و بر روی آن کلیک نمایید
  • فایل .htaccess را پیدا کنید. روی آن راست کلیک نمایید و rename را انتخاب کنید.
  • نام آن را به چیز دیگری تغییر دهید
  • دامنه خود را بررسی کنید و ببینید مشکل Too Many Redirects حل شده است یا خیر.

اگر بعد از طی مراحلی که گفتیم مشکلتان حل شد، می توانید پیکربندی فایل .htaccess  را بررسی کنید. برای اینکار کافیست روی گزینه edit کلیک نمایید. اگر نمی دانید این فایل چه پیکربندی باید داشته باشد بهتر است از پیکربندی پیش فرض استفاده کنید:

 

همه محتوای این فایل را پاک کنید و قوانین بالا را در آن کپی نمایید. بعد از انجام اینکار، نام فایل را به حالت اول برگردانید. سایت را بررسی کنید تا ببینید مشکلتان برطرف شده است یا خیر.

نکته مهم: از آنجایی که سایت به خاطر تغییرات ممکن است دیگر کار نکند باید ی از فایل .htaccess  اصلی داشته باشید. همچنین سعی کنید از سایت خود بک آپ بگیرید.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم به ساده رفع خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS را با هم مرور کنیم.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن